Cav

Pionier e-mobilności
Udzial wlasny w szkodzie to 1000 netto
Ale chyba w każdej szkodzie z osobna.
Czyli takie ryski, zdobyte przez 3 lata, w kilkunastu różnych zdarzeniach, w ogóle nie załapią się na taką naprawę, jeśli je prawidłowo zgłaszać.
 

solik

Pionier e-mobilności
Zalezy jakie ryski, ryski sa w kategorii dozwolonych wg PZWLP gdzie wyzej jest link do PDF, jak sa sznyty do golej blachy gdzie juz rdza wychodzi to co innego

Ogolnie jesli ktos wie po sobie ze ma tendencje / pecha i czesto mu sie zdarzaja jakies przygody w samochodzie to najem moze byc dla niego kosztowny przy zwrocie auta

Volkswagen Bank ma taki rodzaj leasingu operacyjnego z opcja zwrotu od dawna, to samo Audi Perfect Lease, jak ktos jest ciekaw opinii uzytkownikow jak takie zwroty wygladaja to mozna wpisac w neta bo jest wiecej informacji niz o Arvalu.

Ajj zapomnialem wrzucic post z podsumowaniem. Generalnie nie taki diabel straszny:)

mialem pare drobnych wgniotek i odpryskow oraz przetarte wszystkie felgii.

Balem sie ze policza za ich renowacje, ale felgii zostaly uznane jako zuzycie eksploatacyjne podobnie jak polowa rys z raportu Dekry.

Summa summarum wyszlo tylko kilkaset zlotych za te uszkodzenia (nie liczac mojego faila z niezgloszonym do ubezpieczyciela, peknieciem i odpryskiem szyby czolowej za co policzyli mi cala szyba wraz z wymiana tj ok 2,5k. Mam nadzieje, ze pomoglem:)
tutaj protokol o ktorym mowa:
tutaj inny dosyc swiezy:

Generalnie - nie ma tragedii. Ja miałem do dopłaty 400 zł za rysę na tylnej klapie.
Nie była głęboka, ale swoimi wymiarami przekraczała dopuszczalne normy.
Nie czepiali się małych rysek przy nadkolach, odprysków po kamykach na zderzaku, ani zadrapań na felgach. Nie czepiali się również opon na wykończeniu (2mm). Zauważyłem, że bardzo duża uwagę poświęcają kompletności wyposażenia (lewarki, oczka do holowania, trójkąt, dywaniki, instrukcja, książka serwisowa).
Na pewno trzeba dbać o szyby (tu odpryski nie przejdą) i wnętrze (przerwania i trwałe plamy tapicerki są nieakceptowlane w ogóle, ale wytarcia czy wygniecenia od używania to żaden problem) - na to zwracają uwagę.

@gim-kg wlasnie chyba o raporcie Dekry wspominal ;)
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Zalezy jakie ryski, ryski sa w kategorii dozwolonych wg PZWLP gdzie wyzej jest link do PDF,
I wynika z niego, że ryski takie zwyczajne (nie do blachy), czyli nieusuwalne polerką możesz mieć 1 na element.
Pod marketem możesz więcej zanotować w jeden dzień, o 3 latach nie wspominając.
 

solik

Pionier e-mobilności
Realia sa takie jak zacytowalem wyzej (osoby ktore zwracaly w VW, Audi i mialy raporty Dekry), generalnie najwiecej obaw o zwrot maja osoby ktorych ten zwrot nie dotyczy, to chyba ze wszystkim tak :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
To nie są żadne obawy, tylko obserwacje.
Koledzy z pracy naprawiali ryski w firmowych autach z AC średnio raz na miesiąc czy dwa.
Zazwyczaj takie, których normalnie nikt by nie naprawiał w ogóle.
Właśnie dlatego że auta były wynajmowane i musiały być zdane w stanie odpowiednim.
Jeśli byłoby tak fajnie, że można by to naprawić hurtowo po zakończeniu umowy, raczej nie pozbawialiby się dobrowolnie samochodu tak często...
W necie też pełno informacji o dużych dopłatach, dla tych którzy nie naprawili.

Fakt - niekoniecznie był to wynajem w Arvalu, dlatego pisałem ogólnie, a i pytanie było niekoniecznie o Arvala, mimo że to taki wątek.
 

wacu

Zadomawiam się
To nie są żadne obawy, tylko obserwacje.
Koledzy z pracy naprawiali ryski w firmowych autach z AC średnio raz na miesiąc czy dwa.
Zazwyczaj takie, których normalnie nikt by nie naprawiał w ogóle.
Właśnie dlatego że auta były wynajmowane i musiały być zdane w stanie odpowiednim.
Jeśli byłoby tak fajnie, że można by to naprawić hurtowo po zakończeniu umowy, raczej nie pozbawialiby się dobrowolnie samochodu tak często...
W necie też pełno informacji o dużych dopłatach, dla tych którzy nie naprawili.

Fakt - niekoniecznie był to wynajem w Arvalu, dlatego pisałem ogólnie, a i pytanie było niekoniecznie o Arvala, mimo że to taki wątek.
Od 6 lat jeżdżę tylko autami w najmie długoterminowym, nigdy nie miałem takich przejść.
 

solik

Pionier e-mobilności
to bylo w sumie pytanie z ciekawości, mi sie jakis skrajnych opinii znalezc nie udalo. W kazdym razie:

Ogolnie jesli ktos wie po sobie ze ma tendencje / pecha i czesto mu sie zdarzaja jakies przygody w samochodzie to najem moze byc dla niego kosztowny przy zwrocie auta

Znam takich ktorzy wszystko zgnoja bo sie przyzwyczaili ze starych strupow i im zostalo, wtedy jw.
 
Top