Leszek

Zadomawiam się
Dostałeś z Arval'u cały harmonogram finansowy z wykupem? Jak nie masz wartości wykupu określonej w umówię to równie dobrze może się okazać że po zakończeniu umowy wartość rynkowa tej tesli będzie wyższa niż wartość na fakturze zakupu.
Dokładnie tak jak mówisz. Ale to jest właśnie to czytanie ze zrozumieniem ;) No i może trochę myślenia ;)
 

solik

Pionier e-mobilności
Ale o tym jest od poczatku mowa ze to wynajem dlugoterminowy z zamiarem zwrotu, nawet w artykule na Elektrowozie. Ja nie chce zostawiac tego auta po 3 latach / wiazac sie z nim na dluzej zwlaszcza przy aktualnej zmianie z wykupem prywatnym.

Dla kontrastu - VW ma leasing operacyjny z wysokim wykupem ale nieobowiazkowym.. z tym ze wykup jest za cene ktora jest wyzsza niz rynkowa (historyczne rekordy dla passata) a samo finansowanie siega pod 118%. Z tym ze tutaj sam placisz ubezpieczenie i czesto jeszcze serwis..

Ja aktualnie nie wierze ze w Polsce obecne elektryki (zwlaszcza te drogie wyjsciowo, 200k+) beda mialy wziecie po 3 latach jako uzywki i straca tak niewiele jak obecni wlasciciele sobie tego zycza. Ale to moje zdanie niepoparte niczym.
 
Last edited:

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Dokładnie - jeśli jesteś zdecydowany na 100% zatrzymać pojazd - bierz leasing tradycyjny, jeśli nie jesteś, a zależy ci na jak najmniejszym koszcie użytkowania tego pojazdu przez określony czas - policz i rozważ wynajem długoterminowy.

Ja do sprawy podchodzę tak - nie miałem nigdy elektryka i chciałbym sprawdzić czy jest to opcja dla mnie. Decyduję się na pojazd (Ioniq 5), który jest na rynku od niedawna, sama platforma jest debiutem. Nie wiem jak się będzie sprawdzał na przestrzeni kilku lat użytkowania, nie wiem czy nie wystąpią jakieś problemy wieku dziecięcego. Nie wiem czy będę chciał pojazd zostawić, czy sprzedać. Nie wiem, jak będzie wyglądał rynek elektrycznych aut używanych za 3 lata, czy dostałbym za niego dobrą cenę. Już na starcie straciłbym przy odsprzedaży gdyż mój z 2021 ma mniejszą baterię niż te z 2022 :confused: Ponadto jest to trochę auto na przeczekanie, gdyż ze względu na to, że nie ma jeszcze takiego, który spełnia moje wymagania musiałem iść na pewne kompromisy. Może przez te 3 lata się coś zmieni.

W takim wynajmie, ze względu na to że 'pod podszewką' też jest leasing - też jest gwarantowana możliwość wykupu. W umowie masz określoną minimalną cenę wykupu, a wynika ona z przepisów prawa - suma rat kapitałowych i wykupu nie może być niższa niż kwota za jaką firma leasingowa nabyła pojazd. Jeśli przed zakończeniem umowy wynajmu wystąpisz do Arvala z wnioskiem o wykup, to taką ofertę dostaniesz. Oczywiście cena będzie wyższa niż zapisana w umowie cena minimalna.

Jeśli po 3 latach wszystko z autem będzie git i będę chciał je zostawić to zawnioskuję do Arvala o ofertę na wykup, rozważę ją, zapewne ponegocjuję. A jeśli okaże się, że nie jest atrakcyjna to najwyżej będę pluł sobie w brodę i założę tu na forum wątek "Arval - płakałem jak oddawałem" ;)
 

jakniejatokto

Posiadacz elektryka
Tym bardziej oferty Arvala sprzed pół roku i zapowiedź ich utrzymania, pomimo wzrostu stawek referencyjnych, ze względu na przedłużające się procesowanie wydają się bardzo korzystne. Wiadomo, że zapowiedzi to nic pewnego, więc musimy poczekać na pierwsze podpisane umowy. Choć wydaje się, że ze względu na dość ograniczoną dostępność tych ofert, a co za tym idzie mały wolumen, a także ich PR'owy/marketingowy charakter jest to realne.
 

solik

Pionier e-mobilności
Z testem EV tez bylo ze to ich bait, sciema a ja dostalem, jezdzilem 3 miesiace, oddalem.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Ja do sprawy podchodzę tak - nie miałem nigdy elektryka i chciałbym sprawdzić czy jest to opcja dla mnie. Decyduję się na pojazd (Ioniq 5), który jest na rynku od niedawna, sama platforma jest debiutem. Nie wiem jak się będzie sprawdzał na przestrzeni kilku lat użytkowania, nie wiem czy nie wystąpią jakieś problemy wieku dziecięcego. Nie wiem czy będę chciał pojazd zostawić, czy sprzedać. Nie wiem, jak będzie wyglądał rynek elektrycznych aut używanych za 3 lata, czy dostałbym za niego dobrą cenę.

Myslalem podobnie - tylko ze na rynku .de jest troche latwiej i pierwszy leasing wzialem na 3 lata na minimalna rate i z ujemnym oprocentowaniem
ale bez mozliwosci wykupu (oczywiscie teoretycznie)

jak mi sie auo nie spodoba to oddaje bez placzu, jak mi sie spodoba to mam trzy opcje - albo zostawic stare i je wykupic, zostawic stare ale wziac nastepne 3 lata leasingu (wtedy wiadomo ze rata bedzie nizsza za nowy), albo oddac i wziac nowy model z poprawkami ktore wpadly przez te 3 lata
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Myslalem podobnie - tylko ze na rynku .de jest troche latwiej i pierwszy leasing wzialem na 3 lata na minimalna rate i z ujemnym oprocentowaniem
ale bez mozliwosci wykupu (oczywiscie teoretycznie)

jak mi sie auo nie spodoba to oddaje bez placzu, jak mi sie spodoba to mam trzy opcje - albo zostawic stare i je wykupic, zostawic stare ale wziac nastepne 3 lata leasingu (wtedy wiadomo ze rata bedzie nizsza za nowy), albo oddac i wziac nowy model z poprawkami ktore wpadly przez te 3 lata
Z tego co widzę to nic się nie zmieniło i Arval to lipa w przypadku zakupu Tesli. Na stronie mamy 2439 netto z dopłatą plus VAT co daje przez 36 miesiecy 108tyś za 15tys km rocznie z dotacją. Cena zakupu to prawie 220tys minus dotacje. Praktycznie spłaca się ponad połowę samochodu przy uwzglednieniu dotacji i się go odddaje na koniec.
 

solik

Pionier e-mobilności
Stara oferta jest za 1999 zl netto, mam potwierdzenie ze obowiazuje

A, i to jest z ubezpieczeniem ktore srednio jest za 6000+ jesli ktos jest w okolicach 30 lat wiec dodatkowe 6000/12.. wiec ~1500 za auto

Nikt nie wie jak bedzie za 3 lata, jest szansa ze ci co splacili pol beda mieli nic a ci co splacili caly beda mieli pol :) wszystko sie okaze, sam jestem ciekawe rynku EV w PL a zwlaszcza konkurencji ze stajni koreanskiej (ev6, ioniq5) jak sie przyjmie
 
Last edited:
Top