Moje wrażenia z jazdy próbnej

Michal

Moderator
za to nie wiem ile mam % baterii
Naciśnij na napis "348 km", to zmieni się na wskaźnik % ;)

co około 10 sekund szarpnąć kierownicą, bo mimo jej trzymania, i tak wyskakują błędy
Trzymaj rękę tak, żeby wywierała delikatnie siłę skręcającą na kierownicę - powiedzmy na godzinie 1:00 - 1:30. Auto wyczuwa twoje ręce tylko za pomocą właśnie siły skręcającej, a nie obecności rąk.
Tutaj nagrałem nawet film jak ja trzymam rękę:

Za to standardowy tempomat nie prowadzi po środku pasa, nie umiem tego naprawić, czy da się to jakoś ustawić? Nawet kia ceed brata ma takie coś, tylko gdzie jest ta opcja?

Tesla nie ma utrzymania pasa ruchu na tempomacie, ma tylko tempomat, więc auto jedzie jak chce i dlatego nie trzyma środka :p Tylko na Autopilocie trzyma pas.

Nie udało się nam z synem znaleźć trybu kempingowego
Jest jak będąc na postoju klikniesz w ustawienia klimatyzacji - pojawi się od dołu taki ekran i te ustawienia są teraz bezpośrednio nad nim - niestety strasznie głupio - też tego szukałem kiedyś z 30 sekund :p
Kominek ustawia się chyba w sekcji zabawy. Kominek automatycznie włącza się też przy camp mode jak ustawisz w sekcji wyświetlacz odpowiednią opcję.
Tutaj screen z zaznaczonym na czerwono przyciskiem:
1733006381532.png

O ile w lipcu wydawało mi się, że system tesli jest bardzo przejrzysty i wygodny, tak dziś mając wyższe oczekiwania jestem w kropce. Bo nie mogłem znaleźć niczego, czego szukałem, albo efekt znaleziska był niewidoczny.
Niestety był updejt i moim zdaniem popsuł większość... No i Ty pewnie naoglądałeś się filmików jak coś robić w starej wersji, bo stare filmiki i teraz to już nie jest aktualne...

Chcesz przyjechać pogadać? Widzę, że masz małą wiedzę i nie za bardzo chce Ci się szukać. Jeśli tak to napisz na priv.
 
Last edited:

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Trochę nie rozumiem Twoje odpowiedzi, tryb kampingowy przecież włączyłem, też zajęło mi to maks 30 sekund, ale już tego kominka i żeby wentylacja była cicha nie udało mi się ustawić. Tesla była gotowa do jazdy i nie wiem jak to zmienić, bo podejrzewam że to było to. Ale już tego w 5-10 minut nie ogarnąłem.

A refleksja ogólna, jak to byłoby świetny samochód, gdyby uciąć mu 25 cm z tyłu, 20 cm z przodu i boku. Nic by nie stracił z przestronności, frunka najwyżej i środkowe miejsce z tyłu. Masa spadłaby o 100 kg min, a mniejsza powierzchnia czołowa zmniejszyłaby opór mimo mniej optymalnego cx.
Do tego kierunkowskazy, czujnik deszczu i parkowania. Byłby samochód idealny.
Taki miał być model 2.
Wciąż nie zdziwię się, gdy model 3 zakupię. Np. jazda buspasami była super, wizja że samochód dostosowuje fotel, kierownicę i lusterka do telefonu (demo tego nie ma) też super.
Choć już brak prowadzenia po środku pasa samochodu (chyba że za 39 000 zł) ewidentnie na autostrady to kolejny szok.
 

KrzysztofFly

Moderator
Trochę nie rozumiem Twoje odpowiedzi, tryb kampingowy przecież włączyłem, też zajęło mi to maks 30 sekund, ale już tego kominka i żeby wentylacja była cicha nie udało mi się ustawić. Tesla była gotowa do jazdy i nie wiem jak to zmienić, bo podejrzewam że to było to. Ale już tego w 5-10 minut nie ogarnąłem.
Bo kominek możesz włączyć w każdej chwili, do tego nie trzeba mieć trybu kempingowego, w wolnej chwili poklikaj sobie dzisiaj po ekranie, zapewne odkryjesz jeszcze kilka fajnych rzeczy.
Co do hałasu wentylacji, domniemuję, że potrzebna była chwilka jej działania aby dojść do zadanej temperatury i po jej osiągnięciu wentylacją by przycichła.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Trochę nie rozumiem Twoje odpowiedzi, tryb kampingowy przecież włączyłem, też zajęło mi to maks 30 sekund, ale już tego kominka i żeby wentylacja była cicha nie udało mi się ustawić. Tesla była gotowa do jazdy i nie wiem jak to zmienić, bo podejrzewam że to było to. Ale już tego w 5-10 minut nie ogarnąłem.

A refleksja ogólna, jak to byłoby świetny samochód, gdyby uciąć mu 25 cm z tyłu, 20 cm z przodu i boku. Nic by nie stracił z przestronności, frunka najwyżej i środkowe miejsce z tyłu. Masa spadłaby o 100 kg min, a mniejsza powierzchnia czołowa zmniejszyłaby opór mimo mniej optymalnego cx.
Do tego kierunkowskazy, czujnik deszczu i parkowania. Byłby samochód idealny.
Taki miał być model 2.
Wciąż nie zdziwię się, gdy model 3 zakupię. Np. jazda buspasami była super, wizja że samochód dostosowuje fotel, kierownicę i lusterka do telefonu (demo tego nie ma) też super.
Choć już brak prowadzenia po środku pasa samochodu (chyba że za 39 000 zł) ewidentnie na autostrady to kolejny szok.
🤦
 

Michal

Moderator
Trochę nie rozumiem Twoje odpowiedzi, tryb kampingowy przecież włączyłem, też zajęło mi to maks 30 sekund, ale już tego kominka i żeby wentylacja była cicha nie udało mi się ustawić. Tesla była gotowa do jazdy i nie wiem jak to zmienić, bo podejrzewam że to było to. Ale już tego w 5-10 minut nie ogarnąłem.
Napisałeś, że nie znaleźliście, to podpowiadam, gdzie szukać.
Głośna jest pewnie na początku, bo musi jednak nagrzać całe wnętrze, a później powinno być ciszej. Ogólnie będzie na pewno jakiś szum jednak przy 0°C, bo trochę jednak musi się napracować żeby grzać wnętrze. Klima w domu też głośno chodzi jak grzeje w takich warunkach.

Choć już brak prowadzenia po środku pasa samochodu (chyba że za 39 000 zł) ewidentnie na autostrady to kolejny szok.
Jest prowadzenie na środku pasa w trybie AutoPilot, nie ma w trybie tempomatu. AP jest w cenie auta.
Za 39 000 zł jest FSD, które nic nie daje w zasadzie, bo przepisy w EU go ograniczają prawie do zera. W stanach pozwala.jezdzic wszędzie.
 
Last edited:

Pedr

Pionier e-mobilności
A refleksja ogólna, jak to byłoby świetny samochód, gdyby uciąć mu 25 cm z tyłu, 20 cm z przodu i boku.
U mnie te same przemyślenia. Ale w US TM3 to już segment mini więc pewnie nie ma co liczyć na mniejszą wersję. Moja żona opiera się mocno bo dla niej 3 jest za duża. Ostatnio jeszcze przytarła mi zderzak o bramę więc teraz już w ogóle ciężka przeprawa aby przekonać do zmiany. Nie testowałem trójki - kupiłem w ciemno. Na początku byłem zaniepokojony że ciągle jakieś błędy kamer, ale okazuje się jedzie normalnie na AP więc trzeba ignorować.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
W trubie kemping wlacza sie nie kominek a ognisko z namiotem, i chyba nie da sie tego wymusic. Trzeba poczekac ale z 15-30minut (nie wiem ile).
W trybie kempingowym mozna recznie zmienic szybkosc wentylatora.
 
Top