Mx-30 „spalanie”

Cav

Pionier e-mobilności
Wreszcie coś mądrego zrobili, szkoda że jeszcze nie dodali dmuchania z klimy na baterię chociaż.

Ale ok, poprawiłem wpis.
Tyle generalnie chodziło o ładowanie 3 fazowe 11 kW lub jego brak.

No i warto pamiętać, że te 6,6 kW, to często może być faktycznie 3,6 kW, bo w Polsce taką moc na 1 fazie, może przenieść praktycznie tylko dobrze zrobione gniazdko siłowe.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Sporo samochodów ma w standardzie. W niektórych można wybrać jako opcję (PSA). To już trzeba patrzeć indywidualnie, nie ma reguły. 7kW bez opcji zwiększenia zostały już chyba tylko w koreańczykach i japończykach. Może jeszcze jakieś maluchy w stylu e-Up/Citigo.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Sporo samochodów ma w standardzie. W niektórych można wybrać jako opcję (PSA). To już trzeba patrzeć indywidualnie, nie ma reguły. 7kW bez opcji zwiększenia zostały już chyba tylko w koreańczykach i japończykach. Może jeszcze jakieś maluchy w stylu e-Up/Citigo.
W koreańczykach zazwyczaj też masz 11 kW w opcji.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeśli tak to kto został z 7kW bez możliwości zwiększenia? Leaf, MX-30, coś jeszcze? Chyba e-Up/Citigo (nie chce mi się szukać, ale coś mi świta, że mają 7kW). To faktycznie stawia MX-30 w mniejszości.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Z nowych aut to nie znam chyba żadnego, które miałoby 3,6kW. A już na pewno nie większość. Większość ma albo 7kW albo 11kW (czasami 11kW jest możliwe jako dopłata do 7kW).
Nie wynika to trochę z faktu że w niektórych krajach 3f instalacja w domu to jest opcja? Wydaje mi się że w GB np. mają 1f po 60-80A w domu. To w Polsce mamy częściej 3f przyłącza.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, oczywiście. Tak samo w stanach (tam nawet w opcji nie dostaniesz 3f przyłącza w domu). Ale to nie zmienia faktu, że już na przykład nowsze koreańczyki mają 11kW w standardzie. W Ariya masz 7kW w standardzie, ale z możliwością zwiększenia do 22kW. W dużej mierze wynika to z wielkości baterii - nikt normalny nie ładowałby 88kWh w Mach-E za pomocą 3,6kW ładowarki. W takich autach 11kW to absolutne minimum przyzwoitości.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli tak to kto został z 7kW bez możliwości zwiększenia? Leaf, MX-30, coś jeszcze? Chyba e-Up/Citigo (nie chce mi się szukać, ale coś mi świta, że mają 7kW). To faktycznie stawia MX-30 w mniejszości.
Tyle że ona ma mikrą baterię, jeszcze mniejszą niż Leaf w std.
Przez noc nawet z mocą 3,6 kW naładujesz ją od zera pod korek.
A w takim przypadku ładowanie 11 kW to trochę zbytek i tak nie kupuje się jej, jeśli chcesz jeździć w trasy.

Generalnie to taki samochód, żeby udowodnić iż elektryki to kiepski pomysł, Toyota wypuściła podobnie bezsensowny, za to droższy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Tak, oczywiście. Tak samo w stanach (tam nawet w opcji nie dostaniesz 3f przyłącza w domu). Ale to nie zmienia faktu, że już na przykład nowsze koreańczyki mają 11kW w standardzie. W Ariya masz 7kW w standardzie, ale z możliwością zwiększenia do 22kW. W dużej mierze wynika to z wielkości baterii - nikt normalny nie ładowałby 88kWh w Mach-E za pomocą 3,6kW ładowarki. W takich autach 11kW to absolutne minimum przyzwoitości.
Bardziej myślę o 7kW - w domowych warunkach bez 3f pewnie więcej niż 32A się nie wyciągnie. Tam gdzie jest 3f to jasne 11kW a 22kW to już ideał. Dziwie się polityce naszych importerów w Polsce, którzy w standardzie uparcie oferują ładowarki 7kW mimo że do naszych warunków aż się prosi by 11kW (w domu i tak zwykły użytkownik zrobi max 3,6kW na 1f a tak mógłby mieć 11kW)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Musicie pamiętać, że 32A i więcej na fazie wymaga i kabli i zabezpieczenia oraz odpowiedniej zakontraktowanej mocy.
A do tego przecież w domu pracują piekarniki lodówki , suszarki, pralki.
Więc rozbicie tego na trzy fazy np po 16A daje większej liczbie osób pewność, ze nie spalą instalacji.
Importerzy niewiele mają do powiedzenia, to towar gdzie rządzi producent, póki co.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Musicie pamiętać, że 32A i więcej na fazie wymaga i kabli i zabezpieczenia oraz odpowiedniej zakontraktowanej mocy.
W Polsce - ale są kraje gdzie 80A na fazie to norma.
Importerzy niewiele mają do powiedzenia, to towar gdzie rządzi producent, póki co.
Dla przykładu w CZ e208 w każdej wersji ma 11kW a w PL musisz dokupić,
Wydaje mi się że politykę cenowo modelową to jednak ustala importer.
 
Top