Mx-30 „spalanie”

Bronek

Pionier e-mobilności
Po pierwsze to mówimy o realiach a nie o potencjalnej emigracji w celu posiadania 80A zabezpieczenia(u nas dają 64A w Energa). Ci co budują obecnie mogą przewidzieć posiadanie EV, ale większość ma instalacje 16A/20A no może i do 32A przewidzianą i musi robić ją na nowo
Po drugie nasi importerzy, dostają resztki z "pańskiego stołu" a nawet jeśli nie, to biorą wersje najtańsze, bo popyt jest minimalny. Dochdzi do tego niechęć dystrybucji samochodów "tanio lub wcale serwisowanych"
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Po pierwsze to mówimy o realiach a nie o potencjalnej emigracji w celu posiadania 80A zabezpieczenia(u nas dają 64A w Energa). Ci co budują obecnie mogą przewidzieć posiadanie EV, ale większość ma instalacje 16A/20A no może i do 32A przewidzianą i musi robić ją na nowo
Po drugie nasi importerzy, dostają resztki z "pańskiego stołu" a nawet jeśli nie, to biorą wersje najtańsze, bo popyt jest minimalny. Dochdzi do tego niechęć dystrybucji samochodów "tanio lub wcale serwisowanych"
Nie rozumiemy się, czemu generalnie robi się auta 1f 32A zamiast wszystkich 3f 16A ? Bo są kraje gdzie łatwo o 1f >32A a trudno o 3f, u nas jest inaczej łatwo o 3f a trudno o 1f o dużym amperażu.
Istotnie, proponowanie bezsensownej konfiguracji wspaniale wpływa na sprzedaż. Dobrze że nie proponują modeli z kierownica z prawej strony, skoro biorą takie ochłapy.
Tutaj mówimy nawet nie o stocku a o konfiguratorze, co dodatkowo świadczy o bezmyślności.
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Te auta pewnie są robione bo największych odbiorców, może jak jakieś kraje mają mało 3ph w instalacjach domowych to nikt się nie przejmuje? Pewnie naszym krajem nikt się nie kieruje co u nas wygodniejsze bo wystarczy zobaczyć na mapę europy w którym kraju ile jest stacji ładowania by łatwo ocenić czyje rynki się liczą.

Dla mnie to wariactwo, że auta mają ładowanie mniejsze niż 11kW biorąc pod wagę, że koszt tej ładowarki 3,3kW, 6,6kW czy 11kW to są jakieś grosze przy cenie całego auta
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Kiedyś zrobiłem zestawienie aut elektrycznych w którym były moce ładowania - może komuś się przyda.
Niektóre dane mogą być nieaktualne, bo były zaczerpnięte z pracy nie koniecznie fachowej ;)

995c0e9e26cfe650.jpg
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Z tabelki wynika że mam przy 230 7,4KW, jak wygląda takie gniazdko bo jak rozumiem to EVSE które dostałem z wtyczką schuko się do takiego pewnie nie nadaje. Mając na trzech fazach 11 KW potrzebuję wtyczki małej siły. Gdzie się stosuje ten rodzaj jednofazowego gniazdka?
 

Master

Fachowiec
Kolega chciał kupić MX30 ale w ostatniej chwili zrezygnował bo gdzieś doczytał, że z AC można ładować max 1 fazą 6,6kW, to jest prawda?
Powiedz koledze ze nawet ładowarka do zwykłego gniazdka 230 naładuje przez noc bez problemu ,ja tak robiłem pol roku ale mam tez od kilku mcy wallbox na 3 fazy 22kv na lepsze czasy ale przewod doprowadzony za cienki wiec ograniczyłem w ustawieniach na wallbox do 3,6kw co daje 16A zabezpieczenie , kilka godzin i Mazda full , jak podciągnę grubszy kable to podkręca na 32A wtedy pójdzie 6,6kv bo to jedzie na jednej fazie
W przyszłości 22kv na 3f wtedy trzeba mieć przedlicznikowo 40A żeby w domu zrobić 32A i ogarnąć piekarniki etc
 

Master

Fachowiec
Kiedyś zrobiłem zestawienie aut elektrycznych w którym były moce ładowania - może komuś się przyda.
Niektóre dane mogą być nieaktualne, bo były zaczerpnięte z pracy nie koniecznie fachowej ;)

995c0e9e26cfe650.jpg
Tu jest fajne to ze Zoe ma 22kv , takie małe coś a taka ładowarka
 

Cav

Pionier e-mobilności
Z tabelki wynika że mam przy 230 7,4KW, jak wygląda takie gniazdko bo jak rozumiem to EVSE które dostałem z wtyczką schuko się do takiego pewnie nie nadaje. Mając na trzech fazach 11 KW potrzebuję wtyczki małej siły. Gdzie się stosuje ten rodzaj jednofazowego gniazdka?
W GB, USA na przykład.
W Polsce też możesz użyć, jeśli wyjdziesz np. gniazdkiem kampingowym 230v z siły.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja po prostu wpiąłem 7kW wallboxa bezpośrednio w instalację. Ale jeśli ktoś chce mieć koniecznie gniazdo i ładowarkę przenośną to proponuję zwykłe gniazdo 32A 3f. Tyle tylko, że wykorzystamy w nim jedną fazę. W jakieś egzotyki w stylu kempingowe 32A bym się raczej nie pchał, bo występują one chyba tylko na kempingach (a i tam częściej jest 16A niż 32A).
 
Top