Mx-30 „spalanie”

Wojtas!

Zadomawiam się
No to tym bardziej, dlaczego to nie podchwyciło?! Jak teraz Taycan rekuperację potrafi wyciągnąć po 265 kW... Skoro względnie niewielkim kosztem można zaprzęgnąć silnik jako ładowarkę, to po co Ionity/GreenWay/Tesla pompują po 300 tysięcy złotych na ładowarki DC 350 kW? Nie prościej dać po prostu przyłącze, a robotę zostawić autu?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie. Z bardzo prostej przyczyny. Konwersja AC->DC nie jest bezstratna. A straty to ciepło. Nie bez powodu stacje DC to wielkie pudła z wentylatorami, które to wentylatory słychać w czasie ładowania auta. Chwilowe ładowanie podczas rekuperacji to mała ilość ciepła, z którą poradzi sobie chłodnica. Ale połgodzinna sesja z 100-150kW mocy to inny poziom. Nawet bez tego auto w czasie ładowania musi sobie poradzić z ogromną ilością ciepła. Czasami sobie zresztą nie radzi - patrz leaf II albo testy Bjorna w EV6.
 

Robu$

Nowy na Forum
Kilka dni temu jezdzilem nową mazda , auto jest wg mnie nieźle wykonane. Po sprzedazy leafa zaczynam tesknic za czyms na prad, rozwazam i3 albo cos innego, stad wycieczke na jazde probna. Czy ktos z Was ma ten samochod? Spalanie 27kwh/100 po ok 7 km przejazdzce , to byla jazda probna , wiec glownie 50km/h-zastanawiam sie czy mazda jest taka pradozerna na codzien
Nie jest 🤓 . Żona jeździ mazdą od 3 miesięcy i powiedziała ,że nie po to jeździ elektrykiem żeby się czołgać . Jeździ szybko i dynamicznie . Wykorzystuje w pełni możliwości elektrycznego silnika . Na nic moje prośby . Pali 20-21 kw , Ja mam zużycie na poziomie 18-19 kw przy spokojnej jeździe . Mniej też można ale to nie ma sensu ,jazda takim samochodem to również musi być frajda . 🤓
 

mazda

Nowy na Forum
Na jeździe próbnej też zwróciłem uwagę na ogromne spalanie tego auta.
Inne w podobnych warunkach paliły dużo mniej.
Do tego słabe przyspieszenia, te kretyńskie tylne drzwi i małe wnętrze - podziękowałem za tą propozycję.
Konkurencja oferuje więcej za mniejsze pieniądze.
Używam ten model od roku. Zrobiłem 20K km
Spalanie: zima 15,6kWh, lato 13,2kWh
 
Top