Jak wiemy, jest na świecie trochę nowych aut testowych z minimalnymi przebiegami, w miłych kieszeni cenach.
Niestety dealerzy najczęściej takie auta rejestrują na siebie.
W Polsce rzadko korzystają tzw. tablic dealerskich, a w Niemczech auto na tzw. Rejestracji jednodniowej - Tageszulassung jest już formalnie zarejestrowane na dealera (choć w Niemczech wszyscy traktują takie auto, jakby jeszcze nie miało właściciela).
W aktualnej wersji programu NaszEauto, takie pojazdy zarejestrowane już na dealerów są wykluczone z dotacji.
Wygląda na to, że w poprzedniej wersji programu, czyli Mój Elektryk takie auta mogły uzyskać dofinansowanie (warunkiem był przebieg poniżej 50km).
"Przez nowy pojazd zeroemisyjny należy rozumieć pojazd kategorii M1, który jest fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd, zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km"
Teraz pytanie:
Czy Redakcja Elektrowozu pomogłaby zorganizować jakiś tumult i wywrzeć presję, żeby w NaszEauto przywrócono możliwość uzyskania dotacji na takie (to jest nowe, z niskim przebiegiem, ale już zarejestrowane na dealera/importera/firmę leasingową) auta?
Niestety dealerzy najczęściej takie auta rejestrują na siebie.
W Polsce rzadko korzystają tzw. tablic dealerskich, a w Niemczech auto na tzw. Rejestracji jednodniowej - Tageszulassung jest już formalnie zarejestrowane na dealera (choć w Niemczech wszyscy traktują takie auto, jakby jeszcze nie miało właściciela).
W aktualnej wersji programu NaszEauto, takie pojazdy zarejestrowane już na dealerów są wykluczone z dotacji.
Wygląda na to, że w poprzedniej wersji programu, czyli Mój Elektryk takie auta mogły uzyskać dofinansowanie (warunkiem był przebieg poniżej 50km).
"Przez nowy pojazd zeroemisyjny należy rozumieć pojazd kategorii M1, który jest fabrycznie nowy i nie był przed zakupem zarejestrowany lub pojazd, zakupiony i zarejestrowany przez dealera samochodowego, importera lub firmę leasingową, z przebiegiem kilometrowym nie wyższym niż 50 km"
Teraz pytanie:
Czy Redakcja Elektrowozu pomogłaby zorganizować jakiś tumult i wywrzeć presję, żeby w NaszEauto przywrócono możliwość uzyskania dotacji na takie (to jest nowe, z niskim przebiegiem, ale już zarejestrowane na dealera/importera/firmę leasingową) auta?