umcus

Pionier e-mobilności
ale moja siostra właśnie po zapoznaniu sie z regulaminem żyje w przekonaniu że otrzyma premie.
Ok, nie ma sensu dalej na ten temat pisać. Jeśli nadal masz jakieś dziwne pytania/zażalenia, to skorzystaj z dostępnego maila, z doświadczenia wiemy, że na sensowne pytania odpowiadają naprawdę szybko.

Co do siostry, zakładam, że skoro już wiesz, jakie są zasady, to przekażesz jej na czym stoi. Powodzenia :)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Od początku tego wątku widać, że to nie jest prosty i jasny program z punktu widzenia wnioskodawcy. Widać to chociażby po 78 stronach wątku ledwie po miesiącu trwania NaszEauto (czy też innym wątku tutaj o wekslach). I tutaj popieram @Edek w jego oczekiwaniach, aby wytłumaczenia były jasne, klarowne i nie pozostawiały wątpliwości co twórca programu miał na myśli. Bo nie każdy ma czas i ochotę, aby się 'doktoryzować' z programu NaszEauto.
Tak jak wielokrotnie pisałem - można kupić EV i nie skorzystać z programu - NIKT TEGO NIE SPRAWDZA! :)
Dla mnie najlepszym i najprostszym rozwiązaniem byłoby przydzielenie każdemu wnioskodawcy po równo (czyli np. 30k PLN) plus te 10k za złomowanie każdego pojazdu osobowego, gdy było się właścicielem przez 3 lata. Prosto, bez zagwozdek i pytań, a kasy pewnie i tak by starczyło. A już ideałem byłoby, gdyby ww. kwoty były odjęte od ceny u dealera i to on ogarniał dopłaty. Wiem.... marzenie ściętej głowy.
Ano, marzenie. Tylko po co rozwadniać temat?
Obawiam się, że wtedy cenniki skoczyłyby w górę o wartość dotacji, chociaż mam wrażenie, że już tak jest.
Mam dokładnie odwrotne wrażenie. Ceny idą w dół, trzeba naprawdę złej woli, żeby twierdzić, że jest inaczej.
 

Edek

Zadomawiam się
Ok, nie ma sensu dalej na ten temat pisać. Jeśli nadal masz jakieś dziwne pytania/zażalenia, to skorzystaj z dostępnego maila,
Czyli jednak nie jesteś w stanie wskazać, mimo że twierdzisz iż wszystko jest klarowne.

z doświadczenia wiemy, że na sensowne pytania odpowiadają naprawdę szybko.
Tak właśnie zrobiłem, od piątku cisza w tym temacie. A na poprzednie pytanie faktycznie dostałem szybką odpowiedź - dostałem po 24h.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Czyli jednak nie jesteś w stanie wskazać, mimo że twierdzisz iż wszystko jest klarowne.
Jestem, wskazałem i jest klarowne. Natomiast nie zamierzam zaśmiecać wątku bzdurnymi przepychankami, bo ktoś ma problem z ego - z mojej strony eot.
 

Edek

Zadomawiam się
Jestem, wskazałem i jest klarowne. Natomiast nie zamierzam zaśmiecać wątku bzdurnymi przepychankami, bo ktoś ma problem z ego - z mojej strony eot.
no to chyba mi się posty Twoje nie wyświetlają, bo nigdzie nie widzę abyś wskazał gdzie znajduje się ta informacja w programie lub regulaminie.
Co do ego, to właśnie nie ja mam problem, tylko ktoś kto usilnie brnie, że dana informacja jest mimo ze nie potrafi wskazać wprost gdzie ta informacja jest w oficjalnym regulaminie i opisie programu.

Masz racje, szkoda zaśmiecać, można od razu wskazać wprost lub napisać, że faktycznie nie ma tego i nie jest to klarowne i spójne z tym co jest finalnie w generatorze.
 

daniel_EV

Nowy na Forum
Cześć :)


Czytając forum oraz obserwując rynek, doszedłem do wniosku, ze w moim przypadku najbardziej opłacalne będzie wzięcie auta na abonament/leasing z dużym wykupem – nie chcę brać na siebie ciężaru sporej utraty wartości oraz późniejszych ew. problemów przy sprzedaży kilkulatka. Na to przyjdzie czas, jak się już w 100% przekonam i wtedy wezmę już „normalny” leasing.

I tutaj mam pytanie do osób, które skorzystały z wynajmu 24 mce (bo taki dopuszcza dotacja Nasze Auto).

Mianowicie – zapytałem oficjalnym kanałem mailowym, że chciałbym skorzystać z oferty najmu elektryka w abonamencie (JDG) – najem ten jest na 24 mce. W warunkach przyznania dotacji zawarto informację, że czas trwania przedsięwzięcia musi wynosić min 24 mce – zatem czy jeśli przykładowo podpiszę umowę leasingu 1.04.2025, 2.04.2025 samochód zostanie zarejestrowany i 3.04.2025 zostanie odebrany to od kiedy jest liczony okres trwałości.

Dostałem odpowiedź: „Okres trwałości liczy się od daty przekazania OOW (Korzystającemu) pojazdu elektrycznego do używania albo używania i pobierania pożytków na podstawie protokołu przekazania pojazdu” i tyle z odpowiedzi :)

I tutaj pojawia się problem, ponieważ wg moich (i nie tylko) wyliczeń zabraknie kilku dni, aby były pełne 24 mce.

Pytał o to wcześniej w tym wątku jeden z użytkowników ale nie dostał jednoznacznej odpowiedzi.

Wiem, że jest rozwiązanie – wynajem na 36 mcy ale to już nie jest tak atrakcyjne finansowo, jak właśnie 24 mce. 25 mcy też nie wchodzi w grę (bo nie ma takiej opcji) – pewnie problem z ubezpieczeniem na kolejny okres itp.

Czy zatem opcja 24 mce jest tylko chwytem marketingowym dealerów typu „weź, bo spełnia warunki dotacji, ale jak jej nie dostaniesz, to Twój problem/ryzyko a nie nasz”?

Czy ktoś z Was podjął to ryzyko i jak ewentualnie zabezpieczył kwestię zwrotu auta przed upływem 24 mcy?
 

eimi

Pionier e-mobilności
Liczy się data protokołu przekazania pojazdu. Jak słusznie zauważyłeś, w w/w przypadku nie będzie pełnych 24 miesięcy.
 

daniel_EV

Nowy na Forum
Liczy się data protokołu przekazania pojazdu. Jak słusznie zauważyłeś, w w/w przypadku nie będzie pełnych 24 miesięcy.
Czyli nie ma co ryzykować? Bo wątpie, że uda sie dogadać z leasingiem, żeby można było oddać kolejnego dnia po upływie 24 mcy (chyba że np zapłacę za ubezpieczenie na kolejny rok...)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ja bym wziął na 25 miesięcy. Za ubezpieczenie na 3 rok bierzesz w 12 ratach i płacisz tylko za pierwsza, a niewykorzystany okres za AC I tak muszą oddać.
 

daniel_EV

Nowy na Forum
Ja bym wziął na 25 miesięcy. Za ubezpieczenie na 3 rok bierzesz w 12 ratach i płacisz tylko za pierwsza, a niewykorzystany okres za AC I tak muszą oddać.
Pod warunkiem że się zgodzą. Rozważałem np Stellantis a wg informacji na ich stronie do wyboru są okresy 24, 36, 48 lub 60 mcy. Dodzwonić się do nich nie idzie, a dealer uważa, że się nie da...
 
Top