polaris

Zadomawiam się
Z tym programem nie trafią.
Większość kupujących nowe bev (i w ogóle samochody też), to firmy.

A ten program firm nie dotyczy (za wyjątkiem jdg).
Na drzewo z takimi pomysłami.....
Zgadzam się.
Odliczenie podatku + odliczenia VAT + ile się da w kosztach.
Nie wczytywałem się jeszcze ale jeżeli odbiorcami mają być wyłącznie JDG dziwnie to wymyślili.
A może założenie jest aby pierwsi beneficjenci "ME" zalali teraz rynek używanymi 2 latkami i z różnicy w cenie kupili nowe BEVy (?). Te wybory aż tak im pomieszały w głowach?
Nowy BEV prywatnie do domu w zasadzie wchodzi w grę jako magazyn energii do FV, bo w innym wypadku jego zwrot w oszczędnościach będzie trwał bardzo długo, tym bardziej że dotacje są tu znacznie mniejsze niż np. w przypadku działalności, homologacji N1 i 100% odliczenia VAT.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Zgadzam się.
Odliczenie podatku + odliczenia VAT + ile się da w kosztach.
Nie wczytywałem się jeszcze ale jeżeli odbiorcami mają być wyłącznie JDG dziwnie to wymyślili.
A może założenie jest aby pierwsi beneficjenci "ME" zalali teraz rynek używanymi 2 latkami i z różnicy w cenie kupili nowe BEVy (?). Te wybory aż tak im pomieszały w głowach?
Nowy BEV prywatnie do domu w zasadzie wchodzi w grę jako magazyn energii do FV, bo w innym wypadku jego zwrot w oszczędnościach będzie trwał bardzo długo, tym bardziej że dotacje są tu znacznie mniejsze niż np. w przypadku działalności, homologacji N1 i 100% odliczenia VAT.
Taki układ programu wynika z problemu występowania lub nie pomocy publicznej. Mój elektryk miał od Komisji Europejskiej potwierdzenie, że jest programem powszechnym i nie zawiera elementu pomocy publicznej. Ze środkami z KPO tak szybko by im nie poszło by załatwić zgodę Komisji i spółki zostawili w starym programie, a do nowego przesunęli JGD i osoby fizyczne.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ze środkami z KPO tak szybko by im nie poszło by załatwić zgodę Komisji i spółki zostawili w starym programie, a do nowego przesunęli JGD i osoby fizyczne.
Tego nie napisali, więc nie wiadomo jak jest na dziś.
Konsultacje bez takiej informacji, nie mają sensu.
 

polaris

Zadomawiam się
Konsultacje bez takiej informacji, nie mają sensu.
Niestety to prawda.
BTW dziś Bankier wysmarował kolejny art. i zastanawiam się czy oni aby nie przesadzają z używaniem AI do kreowania tego typu bajek:
 

SokolEV

Posiadacz elektryka
Odświeżam stronę NFOŚiGW od zakończenia konsultacji, żadnych oficjalnych informacji nie ma, ale znalazłem takie coś:


TLDR:
Limit dochodowy możliwe, że wzrośnie do 135k
Możliwe, że zostanie uwzględniona KDR
Możliwa zmiana limitu kwotowego
Brak szans na dofinansowanie hybryd plugin
W tej edycji brak szans na dopłaty dla używek
Możliwe wprowadzenie minimalnego przebiegu
 

Iktorn

Zadomawiam się
W obie strony niestety. I pytanie w ogóle nie poruszyło kwestii VAT
VAT jest nie do ruszenia - będzie niekwalifikowalny. Zasady horyzontalne KPO.
Kwota jest faktycznie ruszona w dół dla JGD.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
VAT jest nie do ruszenia - będzie niekwalifikowalny. Zasady horyzontalne KPO.
Kwota jest faktycznie ruszona w dół dla JGD.
To skoro VAT jest niekwalifikowany to limitem nie powinna być kwota netto?
 

Iktorn

Zadomawiam się
To skoro VAT jest niekwalifikowany to limitem nie powinna być kwota netto?
Biorąc pod uwagę jak wygląda rzeczywistość, to nie. Po pierwsze podnosimy limit, a to uważam za niewskazane, jeśli popatrzymy na ceny EV w Europie - jesteśmy drodzy oraz to że ceny są trendzie spadkowym. Koncerny kombinują z cenami pod kątem dopłat, choćby cena TMY LR w PL to 224,9 tys. Jeśli zostanie na 225 tys. to zrobi się większe ciśnienia na ich obniżenie.
Po drugie, pisałem już o tym, uproszczenie wniosku - osoba fizyczna czy JDG ma ten sam limit, co pozwoli na sprawniejsze i zwłaszcza szybsze wydawanie kasy (termin to 2026).
 

eimi

Pionier e-mobilności
choćby cena TMY LR w PL to 224,9 tys.
A w Niemczech 54990 EUR z 19% VAT daje 235 907 PLN w przeliczeniu na nasz VAT 23% daje 243 836. U nas prawie 20k taniej.
Jeśli zostanie na 225 tys. to zrobi się większe ciśnienia na ich obniżenie.
Po drugie, pisałem już o tym, uproszczenie wniosku - osoba fizyczna czy JDG ma ten sam limit, co pozwoli na sprawniejsze i zwłaszcza szybsze wydawanie kasy (termin to 2026).
A co z osobami które zamówiły auto pod stare dotacje i z dnia na dzień wstrzymali wnioski w ścieżce leasingowej i nie zrezygnowali z odbioru, bo jednocześnie był komunikat na stronach gov że będzie kontynuacja w drugim programie?
 
Top