daniel

Señor Meme Officer
Myślisz, że obsługa magazynów energii będzie bardziej kosztowna niż utrzymywanie elektrowni?
Jakby co to powiedz to Elonowi i reszcie Tesli, bo Masterplan 3 zakłada zelektryfikowanie całego przemysłu/transportu itd. Nie kosztem standardu życia, a wręcz podniesieniem.
Odnośnie tego.
Jeden Pan modeluje zużycie energii Australii tydzień po tygodniu i według jego modelu 5h magazynowania energii, czyli 24GW i 120GWh pozwoliłoby być praktycznie 100% zasilane z OZE.

1 Megapack to 3,9MWh, czyli potrzebne byłoby jakieś 30 000 sztuk.

 

vwir

Pionier e-mobilności
Hmmm... Ale skoro porównujemy do i4 35e to raczej model 3 SR, a nie 3 LR AWD. A wtedy już nie jest tak cudownie:

Waga​

1765 kg


Edit: coś jest grubo nie tak z tą masą i4. Mój Mach-E z baterią ciut większą niż ma i4 35e, z napędem AWD (dwa silniki), z nieco jednak wyższym nadwoziem ma 2063kg. Mniej niż BMW. WTF.
 
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
W sumie brakuje tam tylko symulacji zużycia ogniw. Z tego co widać DoD jest bardzo różne na przestrzeni tygodnia
EDIT: źle odczytałem wykres :p

LFP wytrzymują bardzo długo, więc będzie czas na rotację. Nie wszystkie magazyny były uruchomione w jednym czasie, różna będzie degradacja. Nie ma ryzyka, że zepsuje się wszystko naraz.

Tylko widzę tu jeszcze jedną rzecz, której model nie uwzględnia. Wydaje mi się, że tu nie ma żadnego sterowania popytem, bo brane są rzeczywiste dane. Gdyby to uelastycznić to można by może uniknąć przypadków zjeżdżania do 0%.
 
Last edited:

prebek

Posiadacz elektryka
Hmmm... Ale skoro porównujemy do i4 35e to raczej model 3 SR, a nie 3 LR AWD. A wtedy już nie jest tak cudownie:

Waga​

1765 kg


Edit: coś jest grubo nie tak z tą masą i4. Mój Mach-E z baterią ciut większą niż ma i4 35e, z napędem AWD (dwa silniki), z nieco jednak wyższym nadwoziem ma 2063kg. Mniej niż BMW. WTF.
oj chyba pojadę zważyć moje BMW ;)
edit
w dowodzie w pozycji G: 1990
 

Michal

Moderator
Tesla 3
WAGA BEZ ŁADUNKU (KG)1931

Tu chyba też masz błąd, bo Tesla podaje:

Standard RWD
Long Range
Maximum Curb Mass* (kg)Total: 1777Total: 1840

[tutaj]

Z pasażerem 75 kg wychodzi 1852 albo 1915
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tu chyba też masz błąd, bo Tesla podaje:

Standard RWD
Long Range
Maximum Curb Mass* (kg)Total: 1777Total: 1840

[tutaj]

Z pasażerem 75 kg wychodzi 1852 albo 1915
Potwierdzam wagę model 3 LR - ważyłem na wadze przemysłowej: 920kg przód i 920kg tył. Modele spalinowe z mocniejszym silnikiem i automatem ważą wiecej
 
Top