luki

Pionier e-mobilności
W fuelio też można BEV wrzucić i prowadzić statystyki. Na początku tak robiłem, ale trochę znudziło mi się codzienne dodawanie, chociaż można sobie co jakiś czas dodać zbiorczo - ~1000km; 197kWh...
 

slaveq

Pionier e-mobilności
W fuelio też można BEV wrzucić i prowadzić statystyki. Na początku tak robiłem, ale trochę znudziło mi się codzienne dodawanie, chociaż można sobie co jakiś czas dodać zbiorczo - ~1000km; 197kWh...
o to nie widziałem, ogólnie fajna apka. Całą moją piecieloetnią historię używania Astry w niej miałem. Mi teraz wystarczy teslamate a żona w Peugeocie się cyferkami nie interesuje :).
 

kalotz

Zadomawiam się
Czy nadal do tony kobaltu trzeba przekopać 300 ton rudy a tony litu 750 ton solanki lub 250 ton rudy? I co się potem dzieje z tą ziemią, z powotem zakopują?🤔
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Czy nadal do tony kobaltu trzeba przekopać 300 ton rudy a tony litu 750 ton solanki lub 250 ton rudy? I co się potem dzieje z tą ziemią, z powotem zakopują?🤔
Nie, dla kobaltu wystarczy 5-15 ton starych baterii, a dla litu 28 ton. A że przecież zalegają po lasach, na złomowiskach w Norwegii to się wykorzysta.
 

Michal

Moderator
Czy nadal do tony kobaltu trzeba przekopać 300 ton rudy a tony litu 750 ton solanki lub 250 ton rudy? I co się potem dzieje z tą ziemią, z powotem zakopują?🤔
Poczekaj aż się dowiesz ile ziemi trzeba przewalić, żeby uzyskać tonę miedzi :p
 

luki

Pionier e-mobilności
Lepiej nie pytać ile syfu powstaje z wydobycia, transportu i rafinacji ropy. Bo jak wszyscy wiemy, węgiel jest wydobywany superczysty i może być bezpośrednio wrzucany do pieca
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Poczekaj aż się dowiesz ile ziemi trzeba przewalić, żeby uzyskać tonę miedzi :p
KGHM będzie chciał z tej ziemi jeszcze sporo rzadkich pierwiastków wyciągnąć?

 

Michal

Moderator
Haha szach mat elektrofile! Czy przy wydobyciu ropy pracują dzieci niewolniczo?! https://www.cire.pl/artykuly/elektr...u-i-kobaltu-zahamuje-rozwoj-elektromobilnosci

No to podsumowanie, bo widać nawet nie umiesz czytac:
W Demokratycznej Republice Konga (DRK) pozyskuje się niemal 70 proc. światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach elektrycznych.
...
Większość kobaltu z DRK pochodzi z dużych kopalni kontrolowanych przez międzynarodowe koncerny, głównie przez szwajcarski Glencore i chińskie China Molybdenum i Huayou, w których skały wykopywane są z dna głębokich dołów przez maszyny.
...
Rzemieślnicze i niskoprzemysłowe kopalnie zatrudniają około 12 milionów osób, czyli ponad 13 proc. populacji kraju. Większość z nich zajmuje się pozyskiwaniem niklu i miedzi oraz będącego produktem ubocznym ich wydobycia kobaltu.
...
Chociaż prace nad bateriami do samochodów elektrycznych będą trwały, eksperci jednoznacznie wskazują, że jest to etap przejściowy, a rozwiązaniem przyszłości są jednak samochody napędzane wodorem

Ten ostatni fragment pokazuje po co był ten cały artykuł 🤡

Dodatkowo EV coraz częściej korzystają z baterii LFP, które nie zawierają kobaltu.

Szach mat :p
 
Top