nnnnn

Pionier e-mobilności
Nie no bez jaj. Zasieg 31 km ale jak masz trasę 50 km to jedziesz na PB i masz gdzieś to że ci auto stanie i nie martwisz się holowaniem... różnica w cenie pewnie +40k. Żeby oszczędzić 6k na rok. Plus utrzymanie benzyny oleje, rozrządy . Standardowe. I ladowanie 2x dziennie, jazda na smyczy z droga max 15 km w jedną stronę. Spalanie 4.3 czyli tyle co zwykły diesel 1.6 mega oszczędny phev, albo każda jedna hybryda toyoty...

Dobra to nie na moje nerwy taka logika w tym temacie. Kończę tamat.
Pokaż mi diesla spalającego (rzeczywiście spalającego) w mieście 4.3l o wymiarach outlandera:D Dojazd do pracy mam 56km w obie strony.
 

electricar

Zadomawiam się
Bmw x3 g 01 2.0D 190km które mamy w rodzinie i który jeżdżę. W trasie przy normalnej jeździe 5.3, po mieście 6.5-7 ostatnio trasę robiłem autostrada, 700 km ciągiem, Średnio 160 km/h. Z tankowania 8.2 L, ciekawostka taka ze przy tej prędkości ma 2400 obrotów.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Bmw x3 g 01 2.0D 190km które mamy w rodzinie i który jeżdżę. W trasie przy normalnej jeździe 5.3, po mieście 6.5-7 ostatnio trasę robiłem autostrada, 700 km ciągiem, Średnio 160 km/h. Z tankowania 8.2 L, ciekawostka taka ze przy tej prędkości ma 2400 obrotów.
Super, te 6.5-7 to wciaż nie jest 4.3 ale ok, BMW w Dieslu pasuje Tobie, szybko się tankuje, rzadko się tankuje, natomiast innym, większości na tym forum pasuje podłączenie wtyczki raz na 2-3 dni, posiadanie 150-200km zasięgu zimą z deklarowanych 350km. Jak już ktoś napisał auto musi być dopasowane pod osobę, jej potrzeby, możliwości finansowe itd. W moim przypadku taki model użytkowania jak opisałem powyżej mi pasuje. Gdyby to było auto tylko do pracy to bym nie kupował takiego kloca, a że jest to głowne auto rodzinne to spełnia założenia. Outlandera kupiłem róneiż po to żeby sprawdzić czy ładowanie będzie dla mnie uciążliwe. Nie jest, weszło w nawyk. Warto zakończyć ten OT.
 

Tompor

Zadomawiam się
Każdy ma swój sposób używania samochodu. Jeden długie trasy, drugi jazdy wokół komina, trzeci 10 km dziennie. I tak jeden kupuje elektryka, drugi dizla, trzeci rower. Dyskusje bezprzedmiotowe. Ja przejechałem ok 3000 km, skumulowane dane to 14,2 kWh/100. Większość w trasie, ale po drogach lokalnych. Zgodnie z przepisami 90, 50 km/h, itd. Na drogach lokalnych miałem nawet 13 kWh/100 przy jeździe zgodnie z przepisami. Jak ktoś jest hojrak,to zużywa "prund" i płaci mandaty. Podsumowując, na drogach lokalnych zasięg nie jest problemem. Na trasach szybkiego ruchu to decyzja czy jechać oszczędnie, czy szybko ale z ładowaniem.
 

acc

Zadomawiam się
Hej,

dziś i ja zaliczyłem małą przygodę związaną z unieruchomieniem auta. Z samego rana włączyłem zdalnie ogrzewanie, po 10 minutach idę do auta, niby wszystko się uruchamia ale nie można wbić ani D ani R. Działa tylko N albo P. Mądry (po lekturze forum) zacząłem podejrzewać akumulator 12v. Zmierzyłem, miał po nocy 12.49v, więc generalnie jest słabej kondycji (mimo że codziennie jeżdżę ok 140km, głównie drogą ekspresową - powinien więc chyba się doładowywać regularnie). Akumulator HV miał ok 27%.

No nic - biorę powerbank z funkcją rozruchu, próbuję odpalić auto... I nic! Dalej nie mogę wbić na D. Powerbank zadziałał, bo z 80% spadło mi na 40% (mam baseusa 12000mAh). Ale auto dalej unieruchomione :(

Ostatecznie udało się - klucz 10'tka, odkręciłem klemę minusową od aku 12v, poczekałem 10 sekund, zakręciłem klemę... I voila! Auto uruchomione :) Do wyposażenia auta muszę więc na stałe dorzucić klucz 10'tkę :)

Ciekawostka - zresetowało statystyki zużycia energii, ale tylko ilość energii. Licznik oraz czas się nie pokasowały (zarówno długodystansowe jak i od naładowania).
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Niezła przygoda i dzięki za informację.
Czy możesz rozwiną temat "zdalnego ogrzewania"? To jest włączenie ogrzewania przez aplikacje czy w systemie auta? Jak to działa? Ile zjada prądu:) Czy warto ?
Pytam bo pewnie nie raz każdemu z przyszłych użytkowników NIRO EV może się to przydać parkując np. na parkingu pod blokiem zimą itd....
 

acc

Zadomawiam się
Myślę że to funkcja znana wielu kierowcom elektryków. Z aplikacji włączam klimatyzację na 22 stopnie, a 10 minut później mam w aucie bardzo ciepło. Niektórzy w zimie tak odszraniają samochody.

Nie wiem ile to zjada prądu, ale jak to grzałka... strzelam, może z 3 kWh na godzinę? Trzebaby zrobić pomiar głównej baterii przed i po. Bo normalne statystyki są tylko z jazdy, więc myślę że to się tam nie uwzględnia. Co innego grzanie/klima podczas jazdy - wtedy widać. No i generalnie mam wrażenie że grzanie zżera więcej energii niż chłodzenie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Hej,

dziś i ja zaliczyłem małą przygodę związaną z unieruchomieniem auta. Z samego rana włączyłem zdalnie ogrzewanie, po 10 minutach idę do auta, niby wszystko się uruchamia ale nie można wbić ani D ani R. Działa tylko N albo P. Mądry (po lekturze forum) zacząłem podejrzewać akumulator 12v. Zmierzyłem, miał po nocy 12.49v, więc generalnie jest słabej kondycji (mimo że codziennie jeżdżę ok 140km, głównie drogą ekspresową - powinien więc chyba się doładowywać regularnie). Akumulator HV miał ok 27%.

No nic - biorę powerbank z funkcją rozruchu, próbuję odpalić auto... I nic! Dalej nie mogę wbić na D. Powerbank zadziałał, bo z 80% spadło mi na 40% (mam baseusa 12000mAh). Ale auto dalej unieruchomione :(

Ostatecznie udało się - klucz 10'tka, odkręciłem klemę minusową od aku 12v, poczekałem 10 sekund, zakręciłem klemę... I voila! Auto uruchomione :) Do wyposażenia auta muszę więc na stałe dorzucić klucz 10'tkę :)

Ciekawostka - zresetowało statystyki zużycia energii, ale tylko ilość energii. Licznik oraz czas się nie pokasowały (zarówno długodystansowe jak i od naładowania).
12,49v to dobry stan akumulatora… zwlaszcza ze chwile wczesniej go uruchamiales itp.
Cos sie zawiesilo raczej.
 

dsc

Zadomawiam się
Hej,

dziś i ja zaliczyłem małą przygodę związaną z unieruchomieniem auta.

Miałem to samo. U mnie wystąpiło 2 razy, najpierw przypadkiem - identyczna sytuacja, chwilę przed odjazdem włączam klimę w aucie bo stało na zimnie, po czym ono jakby nie rozpoznaje kluczyka. Gdy próbowałem użyć przycisku EV, wskakiwała pomarańczowa ikonka samochodu z kluczykiem w środku (lewy dolny narożnik wyświetlacza przed kierownicą). Jedyny bieg jaki można był wybrać to N, no i wiadomo P. Kiedy wyciągałem rękę z kluczykiem poza obręb samochodu, widziałem komunikat "kluczyk poza samochodem", kiedy wracał - komunikat znikał, ale zachowanie było chyba takie, jakbym go chciał uruchomić bez niego. U mnie pomogło po prostu zamknięcie auta z pilota i oddalenie się na chwilę. Potem wróciłem i zaskoczyło.

Drugi raz wywołałem tę akcję celowo - i taki sam scenariusz. Wiedziałem co robić, rundka spacerem w oddaleniu od auta, i wszystko gra. Dzwoniłem do dealera - dowiedziałem się, że być może to ma tak działać ("it's not a bug, it's a feature" :D), a jakby to to radził mi przy wciskaniu klawisza EV robić to fizycznie pilotem od kluczyka (tzn. naciskać jednym na drugi), że wtedy one się jakoś dodatkowo parują. W każdym razie potem nie udało mi się tego wywołać pomimo licznych prób - samochód zachowywał się jakby był świadomy moich prowokacji i za każdym razem odpalał poprawnie bez żadnych akcji.

Być może jest to jedna chorób wieku dziecięcego w oprogramowaniu auta i daje się ten objaw wywołać tylko przy spełnieniu bardzo konkretnych warunków. Bo nie wyobrażam sobie, że twórcy tak to zaplanowali - prędzej im tak niechcący wyszło.
 

Najnowsze dyskusje

Top