electricar

Zadomawiam się
Jeśli będzie lekki mróz to spalanie będzie w granicach 20 kw-22 kw więc jak niro pokaże 300 km to będzie dobry wynik. Mowa o krótkich trasach. Stare niro jak wziąłem rok temu na testy specjalnie przy -5 stopniach pokazał 303 km po naladowaniu do full. Mowa o krótkich trasach. Jeśli pojedziemy w trasę to zasieg wróci na 450 km spokojnie. Najgorsze jest nagrzewanie kabiny w trasach do 10 km.

Moje również się nie produkuje. Liczę już na rocznik 2023. Będzie rok młodsze przy najmniej. ;D
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeśli będzie lekki mróz to spalanie będzie w granicach 20 kw-22 kw więc jak niro pokaże 300 km to będzie dobry wynik. Mowa o krótkich trasach. Stare niro jak wziąłem rok temu na testy specjalnie przy -5 stopniach pokazał 303 km po naladowaniu do full. Mowa o krótkich trasach. Jeśli pojedziemy w trasę to zasieg wróci na 450 km spokojnie.
Zależy od trasy.
Soul przy ekspresówce jeszcze pogarsza wynik z miasta.
Rok temu na zimno zużywał ze 28 kWh przy 120 km/h....
 

acc

Zadomawiam się
Potwierdzam te słowa, w Niro EV jest podobnie. Wczoraj jechałem spod Wrocławia do Poznania ekspresówką S5 - jakieś 150km w jedną stronę. Wyjazd o 7 rano, wcześniej doładowane w domu do 100% i 15 min podgrzewania auta. W pierwszą stronę średnia konsumpcja wyszła 27 kWh/100km (klima ustawiona na 20 stopni), w drodze powrotnej w południe - 22 kWh/100km (klima na 21 i lekkie podgrzanie fotela). Na polepszenie tego wyniku wpływają też trochę większe korki w drodze powrotnej w samym mieście.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Potwierdzam te słowa, w Niro EV jest podobnie.
Musi być, fizyki nie oszukasz.
Może czasem zafałszujesz wynik prepodgrzaniem w domu, albo na ładowarce (jak to np. Tesla ma w zwyczaju), ale jak zostawisz auto ma mrozie na tydzień (np. pod lotniskiem), to nie ma bata - w sumie tyle zeżre.
Wczoraj jechałem spod Wrocławia do Poznania ekspresówką S5 - jakieś 150km w jedną stronę.
Hłe, hłe, ja dokładnie o tej samej trasie pisałem. ;-)
Tylko kierunek był odwrotny.
 

Wojciech

Zadomawiam się
Musi być, fizyki nie oszukasz.
Może czasem zafałszujesz wynik prepodgrzaniem w domu, albo na ładowarce (jak to np. Tesla ma w zwyczaju), ale jak zostawisz auto ma mrozie na tydzień (np. pod lotniskiem), to nie ma bata - w sumie tyle zeżre.

Hłe, hłe, ja dokładnie o tej samej trasie pisałem. ;-)
Tylko kierunek był odwrotny.
Gwoli ścisłości: kierunek jest ten sam, tylko zwrot przeciwny 😁
 

kiki111

Fachowiec
Kilka moich spostrzeżeń:
Przy ostatnich lekkich minusach zasięg 100% pokazywał chyba 316 po jazdach miasto +drogi lokalne i rzeczywiście ze zużycia wynikało że dość precyzyjnie to policzył.
Wygląda na to, że auto nie bierze odczytów z prognozy pogody tylko z czujników temperatury, po wyjechaniu z ciepłego garażu na -12* ścięło momentalnie zasięg o jakieś 30 km względem tego co pokazał przy uruchomieniu.
Gdy auto już jest nagrzane zużycie na ogrzewanie to 1,5-1,8kW przy temp. ustawionej na 21-21,5*. Średnia z moich ostatnich ładować to 20-22kW.
Co mnie zaskoczyło to dość głośne dźwięki przelewającego się płynu po podłączeniu zimnego samochodu do ładowania. Nie wiem czy to normalne.
Z zimowych minusów:
Grzanie kierownicy jest moim zdaniem zbyt mocne, w drugim aucie mam bardziej delikatne, a tu muszę wyłączać.
Poziomy grzania foteli też dla mnie słabo wyskalowane, pierwszy poziom życzyłbym sobie bardziej delikatny.
A co poza tym:
Brak haczyków w bagażniku, to co tam dali to jakiś żart - oj jak mnie to wpienia.
Tylna klapa zbiera syf zdecydowanie najszybciej ze wszystkich samochodów jakie miałem - kamera wiecznie uwalona, wręcz mam już nawyk przecierania jej za każdym razem gdy przechodzę.
Do tego na takiej mokrej usyfionej klapie wyróżniają się dwa suche punkty w miejscu lampek tablicy - wygląda to śmiesznie i kojarzy mi się z autami lat 90-tych.
Nie mogę znaleźć idealnego miejsca za kierownicą żeby sensownie wykorzystać oba podłokietniki - coś jest nie tak albo ze mną albo z nimi.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Tak nawet były testy różnych aut :)

 

electricar

Zadomawiam się
I już mamy 1 niro na sprzedaż uzywane na olx. Wersja L z przebiegiem 3 tys km. Mineral blue. Wiesiek - właściciel dal 190 k i teraz chce 215 ;)
 
Last edited:
Top