electricar

Zadomawiam się
Co z tego że ma prędkość ladowania 70 czy 80 kw. Jak nie ma skąd wziąć prądu do tych ładowarek, nie ma ich wogole i nie będzie prędko. Jedynie mogą stawiać np galerie, zakłady, miejsca blisko rozdzielni gdzie jest autostrada itp, miejsca gdzie mają przydziału z zapasem 100 czy 150 kw ktore wystarczy na 1 do 2 aut max jednocześnie." Szalenstwo". Bo sam przydział mocy to jedno. Później koszt miesięczny za utrzymanie tego przyłącza kilka tys. na msc. a później kary za przekroczone moce czy moc bierna jak wyjdzie w takim miejscu. Plus ładowanie po 3 zł kwh wyjdzie min. Czyli cena diesla. Elektryk jedynie do domu 11 kw po 70 groszy ładowanie.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Co z tego że ma prędkość ladowania 70 czy 80 kw. Jak nie ma skąd wziąć prądu do tych ładowarek, nie ma ich wogole i nie będzie prędko.
Ja na swojej trasie mam dwa miejsca po 4 stanowiska każde daje minimum 100 kW więc nie jest źle. Piszę tu tylko o sieci Greenway która zapowiada zmiany 50 tek na 100-150tki w najbliższym czasie. Więc będzie lepiej. Akurat jak dopłynie NIRO EV :D
 

Cyrkiel

Zadomawiam się
Ja na swojej trasie mam dwa miejsca po 4 stanowiska każde daje minimum 100 kW więc nie jest źle. Piszę tu tylko o sieci Greenway która zapowiada zmiany 50 tek na 100-150tki w najbliższym czasie. Więc będzie lepiej. Akurat jak dopłynie NIRO EV :D
To czy będzie się opłacać ładować Niro na 100 okaże się jak zobaczymy krzywą ładowania. Bo wyjdzie że te magiczne 70 kw będzie przyjmowała w bardzo wąskim zakresie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
To czy będzie się opłacać ładować Niro na 100 okaże się jak zobaczymy krzywą ładowania. Bo wyjdzie że te magiczne 70 kw będzie przyjmowała w bardzo wąskim zakresie.
Przecież to dość łatwo policzyć. Według danych od Kia (raczej wątpię żeby bardzo różniły się od rzeczywistości bo prawnicy w krajach anglosaskich by ich zjedli) ładowanie 10-80% trwa 43 minuty. Bateria to 64,8 kWh (załóżmy że użytecznej pojemności), tak więc w 43 minuty powinniśmy naładować 45,36 kWh. Żeby to osiągnąć średnia moc ładowania musi wynosić 63,3 kW. Trochę mniej niż deklarowana moc ładowarki pokładowej ale doliczając straty raczej różnica nie będzie jakaś drastyczna. Wróbelki też ćwierkają na reddicie że nie jest źle.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ladowanie ladowaniem jak bedzie zimniej to i i na 50tce bedzie 40 pare ; -)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Przecież to dość łatwo policzyć. Według danych od Kia (raczej wątpię żeby bardzo różniły się od rzeczywistości bo prawnicy w krajach anglosaskich by ich zjedli) ładowanie 10-80% trwa 43 minuty.
A jak to się ma do poprzedniego modelu?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A jak to się ma do poprzedniego modelu?
Jakoś na szybko nie mogłem znaleźć oficjalnych danych - zdaje się że Kia zastąpiła na swoich stronach wszystkie materiały na dotyczące nowego modelu. Z tego co pamiętam to było to chyba 48 minut 10-80% (Bjorn Nyland w swoim teście osiągnął 49 minut - przy 75% ładowanie mocno zwalniało) ale niektóre źródła podają 44 minuty. Tak czy siak mimo odrobinę mocniejszej ładowarki było minimalnie wolniej - jak dla mnie nie jest to jednak jakaś porażająca różnica.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jakoś na szybko nie mogłem znaleźć oficjalnych danych - zdaje się że Kia zastąpiła na swoich stronach wszystkie materiały na dotyczące nowego modelu. Z tego co pamiętam to było to chyba 48 minut 10-80%
Czyli różnica znikoma.

(Bjorn Nyland w swoim teście osiągnął 49 minut - przy 75% ładowanie mocno zwalniało)
Ładowanie spada z 77 kW do 50 kW już przy 50%.
Przy 78% spada do ok 35 kW, przy ok. 93% do 24 kW, potem jeszcze niżej.

I to latem, jak jest zimniej, to 77 kW praktycznie nie da się w ogóle osiągnąć.

Czyli przebieg krzywej ładowania jest dość słaby, a minimalne różnice w podawanym czasie przy nowym modelu nie wskazują aby miało być zasadniczo lepiej.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ładowanie spada z 77 kW do 50 kW już przy 50%.
Przy 78% spada do ok 35 kW, przy ok. 93% do 24 kW, potem jeszcze niżej.
U mnie jest tak, że na DC 90-100kW (i wyższych typu Ionity) do 52-54% jest 74-76kW, potem przez chwilę (sekundy dosłownie) 68kW, a potem 56-58kW, i tak do 72-74% gdy spada do 36kW, a od 77% jest to 24kW. Sprawdzone wielokrotnie.
Ale na ładowarce 50kW potrafi trzymać 46-48kW do 75%, zdarzyło mi się kilka razy na tych ABB przy Kauflandach.
I to latem, jak jest zimniej, to 77 kW praktycznie nie da się w ogóle osiągnąć.
77kW nie miałem nigdy, max 76kW.

Pozdrawiam
 

electricar

Zadomawiam się
A ktoś sledzi cene pradu??? obecna cena pradu dla firma to ok 1,4 netto + reszta opłat wychodzi ok 2,2 zł brutto. W przyszłym roku ma byc armagedon z pradem wiec na szybkich ładowarkach cena dojdzie spokojnie pod 5 zł/kwh. W domach ma podrożec 300 % równiez w przyszłym roku. Te elektryki za chwile beda tak opłacalne jak V8 w trasie.
 
Top