acc

Zadomawiam się
Nie można ręcznie wymusić podgrzewania baterii.
Można, ale naokoło :) Wystarczy wejść w navigację i wybrać jakąś stacje ładowania. Po parunastu sekundach od startu nawigacji zobaczysz na ekranie ikonkę od podgrzewania baterii (będzie też wyświetlony na chwilę komunikat).

Oczywiście ciągle będziesz słyszał z głośników wskazówki nawigacji i na ekranie widział "trwa ponowne przeliczanie trasy", no ale jest to jakiś tam sposób. Ja tak robię gdy jadę się ładować do stacji której nie ma w mapie Kii.
 

deniro

Zadomawiam się
Ja mam ustawione na 17 i dmucha gorącym.
Dzisiaj miałem identyczną sytuację. Było -1 miałem manuał i bardzo mocnym gorącym powietrzem wiało. Klima zużywała 2kW. Nigdy tego wcześniej nie było bo używałem nawiewu ustawionego na szybę i na nogi a nie driver only. Soft pewnie obserwuje czujnik blisko nawiewu który nie jest używany w tym ustawieniu. Gdy ustawiłem na szybę i nogi i było ciepłe powietrze jak trzeba i zużycie prądu na klimę spadło do 0,5kW. Polecam sprawdzić.

Przy okazji wykryłem że rozłączanie muzyki z pendrive usb jest powiązane z tym nadmuchem gorącego powietrza. Gdy tak gorącym wiało to USB co chwilę się rozłączał. Wnioskuję że to problem lutu lub złącza. Ponieważ metal pod wpływem temperatury ulega rozciąganiu/ściskaniu/skracaniu. Jestem w stanie teraz to łatwo demonstrować w ASO. Ale czekam na części do portu USB w ASO. Macie podobne wnioski?
 

marekkraj

Zadomawiam się
Sprawdziłem czujnikiem lakieru blachy w Niro EV, grubość lakieru to tylko 80um. Blachy nie są ocynkowane 🙁!!! Zaskoczeniem pozytywnym dla mnie jest maska wykonana z aluminium.Trzeba pomyśleć o konserwacji progów, są najbardziej narażonym miejscem korozji w tym aucie.
 

rafu

Nowy na Forum
Dzisiaj miałem identyczną sytuację. Było -1 miałem manuał i bardzo mocnym gorącym powietrzem wiało. Klima zużywała 2kW. Nigdy tego wcześniej nie było bo używałem nawiewu ustawionego na szybę i na nogi a nie driver only. Soft pewnie obserwuje czujnik blisko nawiewu który nie jest używany w tym ustawieniu. Gdy ustawiłem na szybę i nogi i było ciepłe powietrze jak trzeba i zużycie prądu na klimę spadło do 0,5kW. Polecam sprawdzić.

Przy okazji wykryłem że rozłączanie muzyki z pendrive usb jest powiązane z tym nadmuchem gorącego powietrza. Gdy tak gorącym wiało to USB co chwilę się rozłączał. Wnioskuję że to problem lutu lub złącza. Ponieważ metal pod wpływem temperatury ulega rozciąganiu/ściskaniu/skracaniu. Jestem w stanie teraz to łatwo demonstrować w ASO. Ale czekam na części do portu USB w ASO. Macie podobne wnioski?
W menu KLIMATYZACJA odznacz "automatyczne odświeżanie" (pierwsza opcja od dołu) to przestanie Ci się samoczynnie włączać grzałka w układzie wentylacji.

Daj znać czy pomogło.
 

deniro

Zadomawiam się
W menu KLIMATYZACJA odznacz "automatyczne odświeżanie" (pierwsza opcja od dołu) to przestanie Ci się samoczynnie włączać grzałka w układzie wentylacji.

Daj znać czy pomogło.
Dzięki za poradę ale już z 3 miesiące temu odznaczyłem te wszystkie opcje, wraz z wjazdem do tunelu;) i nic. Problem rozwiązuje jak na razie ustawienie dodatkowego nawiewu na nogi.
 

deniro

Zadomawiam się
Sprawdziłem czujnikiem lakieru blachy w Niro EV, grubość lakieru to tylko 80um. Blachy nie są ocynkowane 🙁!!! Zaskoczeniem pozytywnym dla mnie jest maska wykonana z aluminium.Trzeba pomyśleć o konserwacji progów, są najbardziej narażonym miejscem korozji w tym aucie.
Trochę szok jeśli to prawda. W naszych warunkach gdzie pełno soli i przejść przez punkt 0 stopni to masakra dla blach. W jaki sposób sprawdzasz czy są ocynkowane ?
 

pawcjo

Posiadacz elektryka
Zobaczcie, co dzisiaj znalazłem. Zgadnijcie co to za wersja. Uważam, że biała ze srebnym wygląda najlepiej, robi wrażenie. Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia wnętrza, jak była otwarta. Wygląda to jasne wnętrze świetnie.
Tak wygląda "moje" Niro XL z szyberdachem i jasnym wnętrzem.
 

Attachments

  • 20230308_173828.jpg
    20230308_173828.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 43
  • 20230308_173706.jpg
    20230308_173706.jpg
    1,7 MB · Liczba wyświetleń: 42

Maciek525

Zadomawiam się
Tak wygląda "moje" Niro XL z szyberdachem i jasnym
Projekt Tesla Y odłożony w czasie czy rezygnujesz z Niro?
Moje Niro tez ma byc identyko z szyberdachem i jasny środek tylko wersja L (niestety siedzenia inne). Tesla Y niestety raczej poczeka, bo 3ka dzieci nie bardzo się mieści z tyłu, więc espace musi zostać w domu :/.
 
Last edited:

pawcjo

Posiadacz elektryka
Projekt Tesla Y odłożony w czasie czy rezygnujesz z Niro?
Moje Niro tez ma byc identyko z szyberdachem i jasny środek tylko wersja L (niestety siedzenia inne). Tesla Y niestety raczej poczeka, bo 3ka dzieci nie bardzo się mieści z tyłu, więc espace musi zostać w domu :/.
Y właśnie testuję i muszę w tydzień zdecydować, bliżej mi do Tesli, ale jak zobaczyłem moje Niro (udana w ciemno kpngiguracja), to też ładne i mógłbym mieć. Ach :)
 

Attachments

  • 20230308_115219.jpg
    20230308_115219.jpg
    389,8 KB · Liczba wyświetleń: 28

Maciek525

Zadomawiam się
Y właśnie testuję i muszę w tydzień zdecydować, bliżej mi do Tesli, ale jak zobaczyłem moje Niro (udana w ciemno kpngiguracja), to też ładne i mógłbym mieć. Ach :)
No to udanego wyboru :) Ja się przymierzę za 2 lata jak najstarszy Syn przestanie chcieć jezdzic z nami na wakacje a przy okazji może wrócą czujniki parkowania hahaha ;):)
 
Top