tokwi

Pionier e-mobilności
Tyle razy już o tym była, ale jak już ktoś tu doczytał i się zastanawia po co te 2 cienkie kabelki we wtyczce to:

"Do przekazywania informacji podczas komunikacji i przesyłania instrukcji sterujących wykorzystuje się przewód sterujący CP, którym przesyłany jest sygnał o zmiennej amplitudzie i współczynniku wypełnienia (modulacja szerokości impulsu – PWM). Częstotliwość sygnału jest stała i wynosi 1 kHz. Podczas procesu ładowania następuje ustalona sekwencja zmian amplitudy i współczynnika wypełnienia sygnału. Kolejnym stanom w sekwencji odpowiada odpowiednia wartość napięcia (rys. 7). Stan D (3 V) oznacza konieczność chłodzenia baterii podczas ładowania. "

[źródło] https://yadda.icm.edu.pl/baztech/el...piastka_radoslaw_charakterystyka_105_2020.pdf
 

electricar

Zadomawiam się
Bo na przykład masz przyłącze w domu 7kW? Albo na przykład masz zabezpieczenie 10A na fazę? A wiesz, że taka 11kW ładowarka potrafi też pracować w trybie 1f 32A 7kW? No to skąd ona ma wiedzieć, jaką masz instalację w domu i co jej wolno?

nie mowimy o sytuacji gdzie ktoś ma 7 kw a chce 11 łądować logiczne ze musi zejsc z mocy bo wywali... ( chyba ze ma druta za esa ;) )

Prad nie działa tak jak piszesz. I kable nie wiedza jakie jest zabezpiecznie :)

Wallbox tylko pokazuje ci informacje ze obciązone sa 2 fazy po 16A i nic wiecej ? a nie 1 F 32A bo kable sa 2,5mm w 11 kw i wiecej jak 3680 W na 1 kebel nie pojdzie, równie dobrze możesz założyc liczniki mocy z wyświetlaczem i na to samo wyjdzie.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Przy okazji, przy pierwszym ładowaniu Tesli zrobiłem przedłużkę EVSE niebieskim Manekensem, bo było daleko od gniazdka.
Można zrobić eksperyment myślowy - czy zadziała i dlaczego?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Weź mi wytłumacz w jaki sposób od tego:

doszedłeś do tego:

"jaki amperaż może przyjąć ładowarka pokładowa w aucie" nie oznacza "jaki MAKSYMALNY amperaż może przyjąć ładowarka pokładowa w aucie (w sensie parametrów ładowarki pokładowej)". Tylko jaki amperaż może przyjąć tu i teraz. Na co pozwoli jej instalacja.
Użyłeś słowa "przyjąć" a powinno być "dostać" lub "otrzymać".
Reszta się zgadza.
 

vwir

Pionier e-mobilności
nie mowimy o sytuacji gdzie ktoś ma 7 kw a chce 11 łądować logiczne ze musi zejsc z mocy bo wywali... ( chyba ze ma druta za esa ;) )
Ja pierdzielę, jaki ciężki zawodnik... Gdybyś nie miał EVSE to skąd ładowarka pokładowa w aucie wiedziałaby, że chcesz ładować 10A/fazę a nie 16A na fazę? Skąd wiedziałaby, ile może pobrać?

Prad nie działa tak jak piszesz. I kable nie wiedza jakie jest zabezpiecznie :)
Pokaż mi palcem, gdzie tak napisałem. Cytat poproszę.
Wallbox tylko pokazuje ci informacje ze obciązone sa 2 fazy po 16A i nic wiecej ? a nie 1 F 32A bo kable sa 2,5mm w 11 kw i wiecej jak 3680 W na 1 kebel nie pojdzie, równie dobrze możesz założyc liczniki mocy z wyświetlaczem i na to samo wyjdzie.
Nie. Wallbox DECYDUJE o tym, czy będzie obciążenie 16A czy 32A. Nie pokazuje. Pokazywać może albo i nie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
nie mowimy o sytuacji gdzie ktoś ma 7 kw a chce 11 łądować logiczne ze musi zejsc z mocy bo wywali...
I to właśnie zadanie dla evse.
Ma dać taką informację do samochodu.
Źródłem tej informacji może być albo samo evse (ograniczone sprzętowo), albo wybór właściwego poziomu mocy przez usera.
Nikt nie mówił, ze to się stanie z automatu.

Choć niektóre evse i to potrafią.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Użyłeś słowa "przyjąć" a powinno być "dostać" lub "otrzymać".
Reszta się zgadza.
Nieprawda. EVSE niczego nie "podaje". To ładowarka pokładowa w aucie obciąża instalację danym amperażem. Więc to ona PRZYJMUJE prąd. EVSE tylko informuje ładowarkę pokładową, jaką ona może maksymalnie przyjmować (pobierać) moc. Więc sformułowanie było w 100% poprawne.
 

Michal

Moderator
Jeszcze trochę i może Cię wyciszy tak jak mnie i nie będzie Cię denerwował... Cav pseudonim "komar".
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nieprawda. EVSE niczego nie "podaje". To ładowarka pokładowa w aucie obciąża instalację danym amperażem. Więc to ona PRZYJMUJE prąd. EVSE tylko informuje ładowarkę pokładową, jaką ona może maksymalnie przyjmować (pobierać) moc.
Ty czasem czytasz co piszesz i na co odpowiadasz?

Piszę to samo co Ty, tylko używam prawidłowych słów, które Tobie w źródłowym poście się nieco pomieszały, bo pewnie zastosowałeś sobie jakiś wewnętrzny skrót myślowy.
Względnie u Ciebie obowiązuje jakiś inny język polski,.

W każdym razie chodzi o to, że evse informuje ładowarkę jaki prąd może ona od niego DOSTAĆ.
A to ile sobie z niego weźmie (czyli PRZYJMIE) decyduje już ładowarka.
I wiem że to właśnie chciałeś napisać, tyle że wyszło Ci lekko niejasno.

Jeśli nadal nie łapiesz, to trudno, nie umiem tego bardziej łopatologicznie przekazać.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W każdym razie chodzi o to, że evse informuje ładowarkę jaki prąd może ona od niego DOSTAĆ.
A to ile sobie z niego weźmie (czyli PRZYJMIE) decyduje już ładowarka.
A czy Ty czytasz to co napisałem? Powtórzę: ŁADOWARKA NIE DOSTAJE OD EVSE ŻADNEGO PRĄDU. Prościej? Jaśniej? Ładowarka pobiera prąd z sieci energetycznej. EVSE co najwyżej może przerwać jej na chama obwód za pomocą stycznika (aczkolwiek nie każde ESVE takowy posiada). Ale niczego jej nie 'podaje'. EVSE mowi za to ładowarce jaki amperaż może sobie pobrać. Z sieci energetycznej. Nie z EVSE. Nie umiem tego bardziej łopatologicznie przekazać. Wiem co napisałem i napisałem poprawnie, a skoro tego nie rozumiesz to nic nie poradzę.
 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top