Cyrkiel

Zadomawiam się
U mnie na pewno kluczyk widział, kiedy wysiadłem z nim z samochodu to na wyświetlaczu pojawił się napis 'kluczyk poza pojazdem', który znikał gdy wsiadłem ponownie. Zresztą jak bym otworzył samochód gdyby nie rozpoznał kluczyka. Poza tym świeciło się kilka kontrolek, między innymi:
-bateria - według instrukcji zapala się gdy wystąpi usterka przemiennika DC/DC niskiego napięcia lub systemu ładowania elektrycznego
- samochód z kluczykiem - zapala się gdy pojazd wykryje inteligentny kluczyk w pojeździe w pozycji ACC/ON (tylko nie zwolniła się blokada kierownicy tak jak powinna i w trybie ACC i ON )
- był komunikat o rozładowanej baterii
Tak czy siak umówiłem się za tydzień w serwisie na sczytanie błędów i sprawdzenie czy wszystko jest ok. A na razie męczę instrukcję bo jest tam opisanych sporo rzeczy o których warto wiedzieć. Np. to że nie wolno dotykać przycisku EV podczas jazdy bo powoduje to utratę sterowności i możliwości hamowania. Jeśli rzeczywiście tak to działa to kto to dopuścił do produkcji w takiej formie...
To tak samo jakbyś przekręcił stacyjkę w czasie jazdy… też utracisz panowanie nad pojazdem… to kto dopuścił do produkcji wszystkie samochody na świecie. Powiem szczerze że nawet do głowy mi nie przyszło żeby bawić się włącznikiem w czasie jazdy. A ten przycisk jest w takim miejscu że ciężko go przez przypadek wcisnąć. Raczej nic na niego nie spadnie i przypadkowo nie wciśnie bo jest w zagłębieniu.

U mnie wyświetlało się dokładnie to samo co u Ciebie. Tylko że ten komunikat pojawia się zawsze na chwilę jak masz włączone radio/media bez włączonego zapłonu.
 

JareG

Pionier e-mobilności
U mnie wyświetlało się dokładnie to samo co u Ciebie. Tylko że ten komunikat pojawia się zawsze na chwilę jak masz włączone radio/media bez włączonego zapłonu.
Nadal podejrzewałbym aku 12V.. sprawdźcie u siebie jego napięcie w spoczynku, zanim zacznie się zima :)
A tak wg ASO wygląda aku w stanie dobrym - i od razu mówię, że zanim odpaliłem wrotki na przegląd, to go podładowałem..

Pozdrawiam
 

Attachments

  • e-Soul_64kWh_-_aku3.jpg
    e-Soul_64kWh_-_aku3.jpg
    278 KB · Liczba wyświetleń: 15
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Nadal podejrzewałbym aku 12V.. sprawdźcie u siebie jego napięcie w spoczynku, zanim zacznie się zima :)
A tak wg ASO wygląda aku w stanie dobrym - i od razu mówię, że zanim odpaliłem wrotki na przegląd, to go podładowałem..

Pozdrawiam
A aku w Soul jest AGM czy zwykly ?
 

Cyrkiel

Zadomawiam się
Ja mam jeszcze jeden problem. Z Apple CarPlay… nie działa mi. 3 nowe kable w tym jeden oryginalny. Łączy się na sekundę z Iphonem i rozłącza. Raz na 20-30 prób załapie i utrzyma połączenie.
 

JareG

Pionier e-mobilności

Attachments

  • e-Soul_64kWh_-_aku0.jpg
    e-Soul_64kWh_-_aku0.jpg
    158,7 KB · Liczba wyświetleń: 7

Olecki

Pionier e-mobilności
To tak samo jakbyś przekręcił stacyjkę w czasie jazdy… też utracisz panowanie nad pojazdem… to kto dopuścił do produkcji wszystkie samochody na świecie. Powiem szczerze że nawet do głowy mi nie przyszło żeby bawić się włącznikiem w czasie jazdy. A ten przycisk jest w takim miejscu że ciężko go przez przypadek wcisnąć. Raczej nic na niego nie spadnie i przypadkowo nie wciśnie bo jest w zagłębieniu.

W automatach którymi jeździłem nie dało się przekręcić kluczyka (a więc i zgasić silnika) na D, w stacyjce jest blokada na elektromagnes. Czy jest to możliwe przypadkowo? Jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację gdy np. pasażerowi wypadnie coś z ręki (np. telefon) i spadając trafi rogiem w przycisk. Szansa jedna na milion? Owszem, ale tak powstają wypadki, a wystarczyło by softowo wprowadzić że np. w trybie D trzema przytrzymać przyciski 3 lub 5 sekund. Lub wymusić konieczność jednoczesnego naciśnięcia hamulca - przycisk EV działa przy innych funkcjach w różny sposób właśnie w zależności od tego czy hamulec jest wciśnięty czy nie.

U mnie wyświetlało się dokładnie to samo co u Ciebie. Tylko że ten komunikat pojawia się zawsze na chwilę jak masz włączone radio/media bez włączonego zapłonu.
O, nie zauważyłem, musze sprawdzić.

To przycisk do "odpalenia" samochodu. Wątpię, żeby było możliwe wyłączenie samochodu w trakcie jazdy i raczej jest to ostrzeżenie na wszelki wypadek.
Nie sprawdzałem osobiście ale według instrukcji się da, ba, jest nawet procedura jak go ponownie włączyć - rozdział 6-10 instrukcji.

Jest wersja pdf, z Australii. Chciałem tu udostępnić, ale za duży plik.
Link:
https://www.kia.com/au/owners/manual.html

trzeba wybrać model i rocznik
Niestety, to instrukcja do hybrydy, porównałem w kilku miejscach z polską papierową do EV i są różnice, np. we wspomnianym wyżej rozdziale 6-10.
 

electricar

Zadomawiam się
Ja w bmw i3 testowałem wsteczy i można go było wrzucić do ok 10 km/h do przodu, powyżej nie dzialal przycisk zmiany biegow. Zgasić można było do ok 5 km/h ale wtedy silnik szarpał bo elektromagnesy trzymały. Nie sądzę aby kia pozwoliła na zgaszenie auta przy np 60km/h.

To bardzo prosta funkcją w aucie jak np otwieranie drzwi. Jeśli auto jedzie, nie działa otwieranie drzwi. Po zatrzymaniu np odryglowanie automatyczne. Więc przyciski na tej samej zasadzie będą działać.
 
Top