Włącznik.A co to jest tak w ogóle, ten przycisk EV..?
Pozdrawiam
Włącznik.A co to jest tak w ogóle, ten przycisk EV..?
Pozdrawiam
To tak samo jakbyś przekręcił stacyjkę w czasie jazdy… też utracisz panowanie nad pojazdem… to kto dopuścił do produkcji wszystkie samochody na świecie. Powiem szczerze że nawet do głowy mi nie przyszło żeby bawić się włącznikiem w czasie jazdy. A ten przycisk jest w takim miejscu że ciężko go przez przypadek wcisnąć. Raczej nic na niego nie spadnie i przypadkowo nie wciśnie bo jest w zagłębieniu.U mnie na pewno kluczyk widział, kiedy wysiadłem z nim z samochodu to na wyświetlaczu pojawił się napis 'kluczyk poza pojazdem', który znikał gdy wsiadłem ponownie. Zresztą jak bym otworzył samochód gdyby nie rozpoznał kluczyka. Poza tym świeciło się kilka kontrolek, między innymi:
-bateria - według instrukcji zapala się gdy wystąpi usterka przemiennika DC/DC niskiego napięcia lub systemu ładowania elektrycznego
- samochód z kluczykiem - zapala się gdy pojazd wykryje inteligentny kluczyk w pojeździe w pozycji ACC/ON (tylko nie zwolniła się blokada kierownicy tak jak powinna i w trybie ACC i ON )
- był komunikat o rozładowanej baterii
Tak czy siak umówiłem się za tydzień w serwisie na sczytanie błędów i sprawdzenie czy wszystko jest ok. A na razie męczę instrukcję bo jest tam opisanych sporo rzeczy o których warto wiedzieć. Np. to że nie wolno dotykać przycisku EV podczas jazdy bo powoduje to utratę sterowności i możliwości hamowania. Jeśli rzeczywiście tak to działa to kto to dopuścił do produkcji w takiej formie...
Nadal podejrzewałbym aku 12V.. sprawdźcie u siebie jego napięcie w spoczynku, zanim zacznie się zimaU mnie wyświetlało się dokładnie to samo co u Ciebie. Tylko że ten komunikat pojawia się zawsze na chwilę jak masz włączone radio/media bez włączonego zapłonu.
A aku w Soul jest AGM czy zwykly ?Nadal podejrzewałbym aku 12V.. sprawdźcie u siebie jego napięcie w spoczynku, zanim zacznie się zima
A tak wg ASO wygląda aku w stanie dobrym - i od razu mówię, że zanim odpaliłem wrotki na przegląd, to go podładowałem..
Pozdrawiam
To przycisk do "odpalenia" samochodu. Wątpię, żeby było możliwe wyłączenie samochodu w trakcie jazdy i raczej jest to ostrzeżenie na wszelki wypadek.A co to jest tak w ogóle, ten przycisk EV..?
Pozdrawiam
To tak samo jakbyś przekręcił stacyjkę w czasie jazdy… też utracisz panowanie nad pojazdem… to kto dopuścił do produkcji wszystkie samochody na świecie. Powiem szczerze że nawet do głowy mi nie przyszło żeby bawić się włącznikiem w czasie jazdy. A ten przycisk jest w takim miejscu że ciężko go przez przypadek wcisnąć. Raczej nic na niego nie spadnie i przypadkowo nie wciśnie bo jest w zagłębieniu.
O, nie zauważyłem, musze sprawdzić.U mnie wyświetlało się dokładnie to samo co u Ciebie. Tylko że ten komunikat pojawia się zawsze na chwilę jak masz włączone radio/media bez włączonego zapłonu.
Nie sprawdzałem osobiście ale według instrukcji się da, ba, jest nawet procedura jak go ponownie włączyć - rozdział 6-10 instrukcji.To przycisk do "odpalenia" samochodu. Wątpię, żeby było możliwe wyłączenie samochodu w trakcie jazdy i raczej jest to ostrzeżenie na wszelki wypadek.
Niestety, to instrukcja do hybrydy, porównałem w kilku miejscach z polską papierową do EV i są różnice, np. we wspomnianym wyżej rozdziale 6-10.Jest wersja pdf, z Australii. Chciałem tu udostępnić, ale za duży plik.
Link:
https://www.kia.com/au/owners/manual.html
trzeba wybrać model i rocznik
Niestety, to instrukcja do hybrydy, porównałem w kilku miejscach z polską papierową do EV i są różnice, np. we wspomnianym wyżej rozdziale 6-10.