JareG

Pionier e-mobilności
Rano zmierzę napięcie i zobaczę czy trzeba podładować. Nie miałem czasu siedzieć w samochodzie i bawić się systemami więc nie wiem czemu miałby się rozładowywać. Bateria trakcyjna też jest naładowana więc powinna doładowywać aku 12V.
No cóż, widocznie w nowym Niro jest jak w starym (i w e-Soul'u) - aku 12V powinień się podładowywać, i nawet to robi (pare razy widziałem na własne oczy :D), ale to nie działa tak jak powinno. Mój aku 12V ma napięcie 12,08V zmierzone podczas ostatniego przeglądu, i dla ASO jest OK. U mnie tylko raz nie otworzył mi drzwi po wciśnięciu guzika, ale po użyciu pilota i owszem - a po podłączeniu ładowarki pokazała mi napięcie poniżej 12V. Tak więc teraz przynajmniej raz w tygodniu (a raczej częściej) podłączam dziada pod ładowarkę..

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ech... drugi dzień, 87 km na liczniku i już miałem przygodę z Assistance... Otworzyłem samochód normalnie, chciałem ruszyć ale nie chciał się wybrać D ani R, jedyne możliwe tryby skrzyni to N i P. Na wyświetlaczu cała choinka kontrolek a na górze wyświetlacza infotaiment (???) co chwila wyskakuje komunikat o niskim stanie naładowania akumulatora i ( tu coś przetłumaczone google translatorem, bez sensu w języku polskim). Nie dało się wyłączyć zapłonu ani zamknąć samochodu. Wezwałem assistance będąc przekonanym że to niedoładowany aku 12V po podróży statkiem. W międzyczasie raz udało mi się wyłączyć zapłon, nawet nie wiem jak, ale po włączeniu dalej to samo. Później udało mi się wyłączyć drugi raz i tak zostawiłem żeby nie zeżarło aku do końca. Po przyjeździe lawety oczywiście otworzył się i odpalił normalnie... Może dlatego że postał uśpiony na kilkanaście minut i coś się zresetowało. Żadnych zdjęć nie zrobiłem więc nie mam dowodu dla serwisu że coś się działo. Nie wyglądało to na przypadkowy problem więc coś czuję że za parę dni auto trafi do ASO albo samo albo na lawecie.
Z opisów to właśnie aku 12v.
 

KierowcaEV

Zadomawiam się
Miałem okazję pojeździć Niro EV i stwierdzam że to auto jest super. Wizualnie dla mnie wygląda naprawdę dobrze. Z przodu miejsca jest naprawdę sporo. Mam przeszło 1,90 cm wzrostu i bez problemu znalazłem bardzo wygodną pozycję za kierownicą. Nad głową przeszło 5 palców przestrzeni, fotel na maxa w dół. Siedzący za mną ma duuużo miejsca na nogi(odległość od oparcia kierowcy), jednak nie jest tam tak wygodnie jak na przednich fotelach. Komfort jazdy jest ogromny. Jazda po mieście i wchodzenie w zakręty, ronda, progi zwalniające itp to oczywiście dla mnie, sama przyjemność. Zawieszenie jest bardzo komfortowe. Dynamika bardzo wystarczająca :)
Spokojna jazda po mieście przeszło 10km = 10,5 kW/100km. Zrobiłem testy :) na drodze ekspresowej po 20 km na tempomacie - 90km/h= 15,5 KW. 110km/h= 18,4 KW. 120km/h= 21,6 KW. Cała jazda 250 km = 16,6kW/100km.
Ładowanie z gniazdka z 48%-82% = 9,5h.
Chciałbym mieć takie auto :)

IMG20220906081904.jpg
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Zrobiłem testy :) na drodze ekspresowej po 20 km na tempomacie - 90km/h= 15,5 KW. 110km/h= 18,4 KW. 120km/h= 21,6 KW.
Kurde, całkiem podobne wyniki mam w oczojebie.. tzn. e-Soul 64kWh :) Chyba te 18,4kW przy 110 wypada nieco lepiej, bo u mnie jest 20-21kW

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Kurde, całkiem podobne wyniki mam w oczojebie.. tzn. e-Soul 64kWh :) Chyba te 18,4kW przy 110 wypada nieco lepiej, bo u mnie jest 20-21kW
U mnie też.
Z kolei 10 na wskazaniach to chyba nigdy nie widziałem podczas normalnej jazdy, nawet takiej spokojnej.
Widać to co u mnie jest spokojną jazdą, to nieco inne poziomy gazu już niż u innych.
Względnie auto było świeżo po jakieś poprzedniej jeździe i rozgrzane.
 

Cyrkiel

Zadomawiam się
Ech... drugi dzień, 87 km na liczniku i już miałem przygodę z Assistance... Otworzyłem samochód normalnie, chciałem ruszyć ale nie chciał się wybrać D ani R, jedyne możliwe tryby skrzyni to N i P. Na wyświetlaczu cała choinka kontrolek a na górze wyświetlacza infotaiment (???) co chwila wyskakuje komunikat o niskim stanie naładowania akumulatora i ( tu coś przetłumaczone google translatorem, bez sensu w języku polskim). Nie dało się wyłączyć zapłonu ani zamknąć samochodu. Wezwałem assistance będąc przekonanym że to niedoładowany aku 12V po podróży statkiem. W międzyczasie raz udało mi się wyłączyć zapłon, nawet nie wiem jak, ale po włączeniu dalej to samo. Później udało mi się wyłączyć drugi raz i tak zostawiłem żeby nie zeżarło aku do końca. Po przyjeździe lawety oczywiście otworzył się i odpalił normalnie... Może dlatego że postał uśpiony na kilkanaście minut i coś się zresetowało. Żadnych zdjęć nie zrobiłem więc nie mam dowodu dla serwisu że coś się działo. Nie wyglądało to na przypadkowy problem więc coś czuję że za parę dni auto trafi do ASO albo samo albo na lawecie.
Miałem to samo. Przez pół godziny nic nie mogłem zrobić… byłem pewien że to aku ale w pewnym momencie auto się zresetowało i normalnie odpaliłem. Dzwoniłem do serwisu i serwis powiedział że najprawdopodobniej auto nie rozpoznało kluczyka i następnym razem przycisnąć przycisk ev kluczykiem.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Miałem to samo. Przez pół godziny nic nie mogłem zrobić… byłem pewien że to aku ale w pewnym momencie auto się zresetowało i normalnie odpaliłem. Dzwoniłem do serwisu i serwis powiedział że najprawdopodobniej auto nie rozpoznało kluczyka i następnym razem przycisnąć przycisk ev kluczykiem.
U mnie na pewno kluczyk widział, kiedy wysiadłem z nim z samochodu to na wyświetlaczu pojawił się napis 'kluczyk poza pojazdem', który znikał gdy wsiadłem ponownie. Zresztą jak bym otworzył samochód gdyby nie rozpoznał kluczyka. Poza tym świeciło się kilka kontrolek, między innymi:
-bateria - według instrukcji zapala się gdy wystąpi usterka przemiennika DC/DC niskiego napięcia lub systemu ładowania elektrycznego
- samochód z kluczykiem - zapala się gdy pojazd wykryje inteligentny kluczyk w pojeździe w pozycji ACC/ON (tylko nie zwolniła się blokada kierownicy tak jak powinna i w trybie ACC i ON )
- był komunikat o rozładowanej baterii
Tak czy siak umówiłem się za tydzień w serwisie na sczytanie błędów i sprawdzenie czy wszystko jest ok. A na razie męczę instrukcję bo jest tam opisanych sporo rzeczy o których warto wiedzieć. Np. to że nie wolno dotykać przycisku EV podczas jazdy bo powoduje to utratę sterowności i możliwości hamowania. Jeśli rzeczywiście tak to działa to kto to dopuścił do produkcji w takiej formie...
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) Np. to że nie wolno dotykać przycisku EV podczas jazdy bo powoduje to utratę sterowności i możliwości hamowania. Jeśli rzeczywiście tak to działa to kto to dopuścił do produkcji w takiej formie...
A co to jest tak w ogóle, ten przycisk EV..?

Pozdrawiam
 
Top