Do auta to jeszcze długo nikt nie będzie potrzebował ale do przeróbki na domowy magazyn energii to bardzo fajny temat.https://allegro.pl/oferta/kia-niro-ii-2022-bateria-akumulator-64-8-kwh-12435081901
Jak ktoś chce to może już baterie na allegro kupić do auta zapasowa![]()
Gdyby to była nówka to może tak... Ta jest albo z samochodu używanego do crashtestów albo z takiego co już zdążył zmienić właściciela. Ale zakładając że pochodzi z legalnego źródła to stanowi doskonały przykład że naprawy baterii (nie wymiany) w przyszłości mogą być tanie. Wklejony wcześniej film z rozbiórki pokazuje jak prosta jest jej konstrukcja. Jeśli dochodzi do uszkodzenia baterii to zazwyczaj albo zawiedzie któryś z modułów albo coś z elektroniki. Taka jedna bateria po demontażu może dostarczyć części nawet do 20-30 napraw innych baterii. Do tego kilkanaście roboczogodzin i okazuje się że naprawa baterii będzie mogła być tańsza od remontu silnika lub nawet grubszego osprzętu w ICE.$87 / kWh nieźle
Gdzieś na forum było jakieś gadanie o tym jak drogie mogą być wymiany baterii w elektrykach, no to mamy dobry przykład jak tanie to może być... Cała bateria do nowiutkiego auta (z tego rocznika)...
A ile mogłaby kosztować taka przeróbka? Są miejsca, gdzie takie rzeczy robią? No i do czego taką przeróbkę podpiąć - do falownika off-grid, czy może np. do Victrona Multiplus..?Do auta to jeszcze długo nikt nie będzie potrzebował ale do przeróbki na domowy magazyn energii to bardzo fajny temat.
Ja specjalnie tematem się nie interesuję ale co chwila przeglądając jakieś dziwne fora widzę takie pomysły. Głównie to DIY ale jestem pewien że są jakieś firmy które by się tego podjęły. Dla systemu off-grid niedużej instalacji takie 60+ kWh to już całkiem zacna pojemność.A ile mogłaby kosztować taka przeróbka? Są miejsca, gdzie takie rzeczy robią? No i do czego taką przeróbkę podpiąć - do falownika off-grid, czy może np. do Victrona Multiplus..?
Pozdrawiam
Czyli trzeba byłoby poszukać..(...) ale jestem pewien że są jakieś firmy które by się tego podjęły.
Nawet 2x zacna, bo pewnie 30kWh by już było całkiem OKDla systemu off-grid niedużej instalacji takie 60+ kWh to już całkiem zacna pojemność.
Czyli trzeba byłoby poszukać..
Nawet 2x zacna, bo pewnie 30kWh by już było całkiem OK
Pozdrawiam
Baterię HV (np. tą jeżdżącą w samochodzie) można podłaczyć wprost pod wejście PV falownika off-grid albo hybrydowego. W przypadku hybrydowego z możliwością wyniesienia cewki pomiarowej tuż za licznik (jak np. Sofar HYD3000-ES) mamy dużą swobodę działania bez prucia instalacji - możemy magazynować z PV, możemy oddawać nadmiar do sieci w dzień, możemy korzystać z magazynu nocą na własne potrzeby, mamy backup przy zaniku zasilania, można też oddawać duże ilości energii cała dobę z magazynu do sieci w przypadku dużego magazynu i tańszego 1-fazowego falownika, który w zgodzie z prawem nie może oddawać do sieci więcej niż 3,7kW. W przypadku baterii wyjętej z samochodu najlepiej jest ją podzielić na moduły 7s/48V i podłączyć pod wejście bateryjne off-grida lub hybrydy.