Nowa krzywa ładowania?!

Raf24

Fachowiec
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
A to ciekawe, a ile bylo przy 85% ?
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Dzisiaj na Green Way 150 ,TM Y 2024 Giga Berlin Byd LFP SR do 98 % trzymał 40kW !?.
Nie chciałam ładować tak wysoko ale z ciekawości poczekałem i dopiero przy 99,% zaczęło spadać (powoli)i kalibrować.
Przy baterii BYD Blade to normalne przecież.
 

pawel pawel

Fachowiec
Przy 98% normalnie to ok 25 kW i płynnie w dół, a tu 99% a on jeszcze 40 kW !?
No to podbije temat. Ja na trasie Kostomloty - Szczecin na Kostomlotach ładowarka 150kW i do końca ładowanie 100% nie spadło poniżej 30kW. Na SUC Szczecin szedł na full ładowanie 175 KW ale powyżej 95 % ładowanie spadło do 16kW. TM3 odebrana w czerwcu. Więc coś jest na rzeczy….
Apropos … ten odcinek idzie spoko przeskoczyć z 99%baterii i zakończyć na 7%. To mój debiut na tym odcinku. Cały czas 122 km/h na tempomacie na S3.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem to wina LFP.
Jesli długo nie ładujemy do 100% to Tesla zawyża wskazanie % i dopiero pod koniec ładowania odkrywa prawdziwy poziom % ale nie moze go cofnąć wiec raz mamy wskazanie 99% bo rzeczywiście jest 99% i mamy 15kW a innym razem pokazuje 99% i nadal ciagnie 40kW bo tak naprawdę ma np 96%

Wiec jeśli to drugie ładowanie tego dnia to przy 99% będzie już wolniej niz za pierwszym razem.

@pawel pawel @Raf24 zgadza się taka hipoteza?
 

Attachments

  • model-y-charging-curve.jpg
    model-y-charging-curve.jpg
    46,5 KB · Liczba wyświetleń: 8

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Raczej obstawiałbym fakt, że LFP przy dłuższym ładowaniu ma ograniczaną prędkość ze względu na zbyt wysoką temperaturę. Dlatego krzywa ładowania będzie wyglądać inaczej w danym przedziale, w zależności od tego skąd zaczynamy się po niej poruszać i jakie są warunki na zewnątrz.
 

pawel pawel

Fachowiec
Raczej obstawiałbym fakt, że LFP przy dłuższym ładowaniu ma ograniczaną prędkość ze względu na zbyt wysoką temperaturę. Dlatego krzywa ładowania będzie wyglądać inaczej w danym przedziale, w zależności od tego skąd zaczynamy się po niej poruszać i jakie są warunki na zewnątrz.
To co napisałem może być mało miarodajne. Najważniejsze że można ten odcinek pokonać bez ładowania. Nie było to dla mnie oczywiste i planowałem doładowania. Bez zbytniego oszczędzania da się. Niestety przez małą ilość SUC blokujemy te stanowiska na maksa i robią się kolejki. Szczególnie na 4 stanowiskach
 
Top