Nowy elektryk za 110tys zł

Raballach

Zadomawiam się
Dzień dobry.
Szukam elektryka dla siebie jako drugi samochód, bo mam duża nadwyżkę z fotowoltaiki (2,5tys kwh) i praktycznie mógłbym cały rok jeździć za darmo.
Raczej nastawiałem się na samochód za około 180 tyś max, z perspektywą kupna pod koniec tego roku.
Jednak, dostałem ofertę od Mazdy, na MX-30 Exclusive rocznik 2023, za 110k zł, (wliczone dopłaty, auto nowe, brak przebiegu).
No i mam dylemat. Mazdę mógłbym brać już teraz i jeździć. Jednak auto ma wiadome ograniczenia.
Robiłbym nim max. 100km dziennie i około 15-20 tyś km rocznie.
Jednak wolałbym raczej Teslę Y/3, no ale to dopiero za rok i pod warunkiem że nie podrożeją.
Chyba że jest coś konkretnego w okolicach 140k zł, lepsze niż Mazda?
Prosiłbym o jakieś opinie, czy w tej cenie warto brać Mazdę, (tylko wtedy nie zmienię auta przez minimum 3 lata) czy lepiej poczekać i dozbierać...
Mam spory dylemat...
 

Raballach

Zadomawiam się
Słusznie cana za full dobra, a full konieczny jak się bierze auto na dożycie.
Jak będzie autem wokół komina to się sprawdzi. 👍

Tak, ten zwrot "na dożycie" dał mi sporo do myślenia. Dzięki (y)
Zakładam że może tak być, jeśli wartość Mazdy za 4 lata bardzo spadnie, nie będzie wtedy sensu się jej pozbywać. Szczególnie tak wyposażonej. Nic tylko dbać o baterię.
Ogólnie doszliśmy z żoną do wniosku że za 3 lata weźmiemy Teslę Y Long Range.
Będzie już po face liftingu i pewnie już się skończy na nią "podatek od nowości", więc liczę na podobne promocje jak teraz przy Maździe ;)
Będę teraz miał dwie Mazdy na placu :p
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tak, ten zwrot "na dożycie" dał mi sporo do myślenia. Dzięki (y)
Zakładam że może tak być, jeśli wartość Mazdy za 4 lata bardzo spadnie, nie będzie wtedy sensu się jej pozbywać. Szczególnie tak wyposażonej. Nic tylko dbać o baterię.
O małą baterię dba się bardzo źle.
Z racji swojej pojemności musi być dużo częściej i mocniej doładowywana, co zasadniczo skraca jej żywotność.

Jeśli ma być na dożycie, to zdecydowanie to zły kierunek, MG4 byłby lepszy.

Zresztą ciężko o gorszy - MX30 to chyba najgorszy elektryk na naszym rynku (Seresem nie jeździłem, ale na papierze wygląda nawet lepiej).

Samo wyposażenie nie jeździ.
A to co jeździ, jest w niej tak skopane, jakby robili to celowo i chcieli obrzydzić elektryki.
Słabe toto, powolne, z mega małym zasięgiem, do tego ciasne i z ciężkim wsiadaniem do tyłu.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Się wtrące jakl posiadacz dwóch " wiekowych" i dobrze jeżdżących i dobrze wyposażonych aut, które mogę z czystym sercem polecić. ( miny zawsze są ale to margines)
Mając taką kasę a empirycznie motywując radę, to wołał bym za, ok 90tys Leafa powyżej wersji NConecta lub do kwoty podanej w pierwszym poście Tm3 od prywatnego właściciela w każdej wersji z przebiegiem statystycznym dla Polaka czyli do ok 80 000km.
O ile z pierwszym wyborem można lekko dyskutować, bo auto bardziej lokalne. To drugi widomo... jest dla mnie oczywisty w stosunku do tu wymienionej Mazdy
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Prawda jest taka, że zawsze na początku mówi się "tylko wokół komina", a potem apetyt rośnie w miarę jedzenia. Każdy jednak ma swoją drogę, swój budżet i sam musi się przekonać.
Mój Leaf stał się zaczynem przygody ze światem EV. Za jego przyczyną sprzedałem spalinowego Passata i wsiadłem do Tesli.
PS Bronek, ja również uważam, że Leaf mimo pewnych niedogodności technologicznych to świetne auto. Niezawodne i zmieści sporo w bagażniku+4 osoby wygodnie podróżujące. Wiem powtarzam się ...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Czyli Dacia Spring, tylko nie śmierdzi tenisówkami ;-D
No nie - do Springa do tyłu wsiada się zdecydowanie lepiej.
A i zasięg ma większy.

Do tego kosztuje tyle co połowa tej Mazdy, toteż więcej można mu wybaczyć.
W swojej klasie może być najlepszym wyborem (zwłaszcza jeśli nie ma konkurencji), a nie najgorszym jak Mazda.
 

Raballach

Zadomawiam się
Jestem trochę w szoku że tak jedziecie po tej Maździe...
Sam jeżdżę na co dzień roczną Mazdą CX-30 w full opcji z najmocniejszym silnikiem w automacie i nie mogę złego słowa o tym aucie powiedzieć. Ciężko mi sobie wyobrazić że MX-30 to taki niewypał...
Ogólnie, biorę go na próbę na weekend, jutro wieczorem zabieram i oddaję w poniedziałek. Jeśli tak chwalicie Leafa, to skoczę się do salonu nissana i go zobaczę, chociaż z wyglądu to bardziej mi się Mazda podoba. Nawet w tę sobotę odwiedzę ich salon, podjadę tam tą Mazdą. Zobaczę jaką mi ofertę przygotują.
Ja mam tak, że musi mi się auto podobać, idę, widzę je na parkingu i się cieszę, tak mam :).
Dlatego przepadła Tesla Y, no po prostu mi się nie podoba, mimo że uważam że jest lepszym autem niż ten nowy model 3.
Za to nowa Tesla 3 z wyglądu jest ok.
Zobaczymy, pewnie zdam relację po weekendzie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jestem trochę w szoku że tak jedziecie po tej Maździe...
Sam jeżdżę na co dzień roczną Mazdą CX-30 w full opcji z najmocniejszym silnikiem w automacie i nie mogę złego słowa o tym aucie powiedzieć. Ciężko mi sobie wyobrazić że MX-30 to taki niewypał...
Ogólnie, biorę go na próbę na weekend, jutro wieczorem zabieram i oddaję w poniedziałek. Jeśli tak chwalicie Leafa, to skoczę się do salonu nissana i go zobaczę, chociaż z wyglądu to bardziej mi się Mazda podoba. Nawet w tę sobotę odwiedzę ich salon, podjadę tam tą Mazdą. Zobaczę jaką mi ofertę przygotują.
Ja mam tak, że musi mi się auto podobać, idę, widzę je na parkingu i się cieszę, tak mam :).
Dlatego przepadła Tesla Y, no po prostu mi się nie podoba, mimo że uważam że jest lepszym autem niż ten nowy model 3.
Za to nowa Tesla 3 z wyglądu jest ok.
Zobaczymy, pewnie zdam relację po weekendzie.
Mazda to fajne auto, ale słaby elektryk. Ma mikroskopijny zasięg, będziesz często ładował. A z elektrykami jest tak, że szybko stają się głównym samochodem w domu (mimo iż miał być drugim) no i chce się jechać coraz dalej. A tutaj mazda przegrywa z kretesem. No i te drzwi - jeśli masz dzieci to na parkingach pod marketem będziesz mocno przeklinał.
Ale jeśli pojeździłeś, wszystko Ci się podoba i nie potrzebujesz tylnej kanapy to kupuj. To jest bardzo dobrze wyposażone auto z bardzo dobrej jakości materiałami wnętrza.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jestem trochę w szoku że tak jedziecie po tej Maździe...
Sam jeżdżę na co dzień roczną Mazdą CX-30 w full opcji z najmocniejszym silnikiem w automacie i nie mogę złego słowa o tym aucie powiedzieć. Ciężko mi sobie wyobrazić że MX-30 to taki niewypał...
Widać nie jeździłeś za dużo innym elektrykiem, zrobionym po to żeby się sprzedawał, a nie po to, aby dalej sprzedawać ice.

Benzynowe Mazdy są bardzo OK.
Ale nie te ulep.

P.S.
Weź dzieciaki na jazdę próbną i spróbujcie je wypuścić z auta, sami pozostając w samochodzie....
 
Top