Michal
Moderator
Moje spostrzeżenia na temat EX30 - uwaga mocno o Tesli, więc będą reakcje alergiczne i "hejterom" Tesli radzę nie czytać dalej:
Ps. Pytanie do potencjalnych nabywców EX30 - czy za powiedzmy 170 000 zł (cena podstawy EX30 z mniejszą baterią), nie wolelibyście Tesli Model A?
- Nareszcie jakieś auto, dla ludzi, którzy chcieli Teslę ale nie chcą Tesli
Patrząc po komentarzach w tym wątku, to chyba 90% wypowiadających się nie ma Tesli, a duża część jest też zagorzałymi przeciwnikami tej marki. Nie neguję tego, tylko piszę swoją obserwację. Bardzo dobrze, że pojawia się w końcu jakaś realna konkurencja dla Tesli.
- Fabryka Tesli w Meksyku:
- Będzie najprawdopodobniej robiła auta podobnego segmentu (B) Tesla Model A (bo powinno wyjść SEXY CARS i brakuje A).
- Z tego względu ciekawie zapowiada się konkurencja na tym froncie, szczególnie cenowa. Podstawa EX30 to obecnie 170 tys, a jeśli dobrze rozumiem plany Tesli, to ten nowy model powinien się zaczynać od około 170 tys zł i w zasadzie mieć wszystkie opcje (bateria LFP 60kWh, osprzęt AP, i zasięgi większe niż EX30 ER).
- Ciekawe kiedy faktycznie rozpocznie się sprzedaż EX30? Czy rzeczywiście zdążą rozpocząć sensownie sprzedaż zanim wystartuje fabryka Tesli.
- Fabryka Tesli i produkcja TMA powinna wystartować mniej w podobnym czasie od wbicia łopaty do Giga Shanghai, bo tak naprawdę to chyba Chiny będą ją budować w MX. Wbicia łopaty spodziewamy się do końca roku, więc produkcja powinna wystartować w 2024. Moim zdaniem w Giga Berlin prędzej zaczną robić TMA niż TM3, bo po statystykach sprzedaży aut w EU widać, ze to segment B jest tutaj najbardziej pożądany. Dlatego obstawiam tutaj rozpoczęcie produkcji TMA w 2025.
Ps. Pytanie do potencjalnych nabywców EX30 - czy za powiedzmy 170 000 zł (cena podstawy EX30 z mniejszą baterią), nie wolelibyście Tesli Model A?