Nowy hit sprzedaży?

Michal

Moderator
Moje spostrzeżenia na temat EX30 - uwaga mocno o Tesli, więc będą reakcje alergiczne i "hejterom" Tesli radzę nie czytać dalej:
  1. Nareszcie jakieś auto, dla ludzi, którzy chcieli Teslę ale nie chcą Tesli :p Patrząc po komentarzach w tym wątku, to chyba 90% wypowiadających się nie ma Tesli, a duża część jest też zagorzałymi przeciwnikami tej marki. Nie neguję tego, tylko piszę swoją obserwację. Bardzo dobrze, że pojawia się w końcu jakaś realna konkurencja dla Tesli.
  2. Fabryka Tesli w Meksyku:
    1. Będzie najprawdopodobniej robiła auta podobnego segmentu (B) Tesla Model A (bo powinno wyjść SEXY CARS i brakuje A).
    2. Z tego względu ciekawie zapowiada się konkurencja na tym froncie, szczególnie cenowa. Podstawa EX30 to obecnie 170 tys, a jeśli dobrze rozumiem plany Tesli, to ten nowy model powinien się zaczynać od około 170 tys zł i w zasadzie mieć wszystkie opcje (bateria LFP 60kWh, osprzęt AP, i zasięgi większe niż EX30 ER).
    3. Ciekawe kiedy faktycznie rozpocznie się sprzedaż EX30? Czy rzeczywiście zdążą rozpocząć sensownie sprzedaż zanim wystartuje fabryka Tesli.
    4. Fabryka Tesli i produkcja TMA powinna wystartować mniej w podobnym czasie od wbicia łopaty do Giga Shanghai, bo tak naprawdę to chyba Chiny będą ją budować w MX. Wbicia łopaty spodziewamy się do końca roku, więc produkcja powinna wystartować w 2024. Moim zdaniem w Giga Berlin prędzej zaczną robić TMA niż TM3, bo po statystykach sprzedaży aut w EU widać, ze to segment B jest tutaj najbardziej pożądany. Dlatego obstawiam tutaj rozpoczęcie produkcji TMA w 2025.
Zapowiada się naprawdę ciekawa końcówka przyszłego roku i 2025.

Ps. Pytanie do potencjalnych nabywców EX30 - czy za powiedzmy 170 000 zł (cena podstawy EX30 z mniejszą baterią), nie wolelibyście Tesli Model A?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Co do dostępności EX30 - pierwsze auta dla importera listopad, demo/prasówki grudzień, pierwsze dostawy zamówionych aut od stycznia i raczej nic nie zapowiada na opóźnienia.
Co do wyboru pomiędzy EX30 i TMA - dopóki nie ma żadnych potwierdzonych informacji na temat TMA to o średnio jest o czym dyskutować? Zakładając porównywalną specyfikację i cenę to dla przeciętnego Kowalskiego EX30 może wydawać się lepszym wyborem z paru powodów.
Po pierwsze dostępność salonów i sieci serwisowej. IMHO mając do wyboru zamówienie samochodu w salonie a przez aplikację statystyczny Kowalski jednak preferował będzie salon a do rozbudowy sieci Tesli jeszcze długa droga.
Po drugie infotainment. O ile oba samochody bazują na tablecie to patrząc na wrażenia z obsługi systemu Tesli i Googla śmiem twierdzić że wielu osobom Google bardziej przypadnie do gustu, szczególnie tym którzy mają telefony na androidzie a nie iPhone.
Po trzecie warunki gwarancji które są lepsze w Volvo. Masz przeglądy ale w okresie gwarancji wszystkie są darmowe i obejmują też materiały eksploatacyjne - wycieraczki, filtr kabinowy, tarcze, klocki (jak ktoś jeździ ostro). Wiem że takie elementy nie zużywają się często w BEV ale Kowalskiego może to przekonać.
Po czwarte wykończenie wnętrza. Nie będę wypowiadał się na temat plastików w EX30 bo ich jeszcze nie macałem ale tapicerki są fajne. Nie każdy lubi ceratę na siedzeniach ( też mi nie odpowiada w moim Niro ale nie było żadnego wyboru) natomiast w EX30 masz kilka do wyboru i są fajne. Niestety wełniana jest tylko w najbogatszej wersji ale osobiście rozważyłbym dopłacenie za wygląd i fakturę.
 

Michal

Moderator
Może jeszcze raz przypomnę może moje założenie przy tym porównaniu.
  • TMA - za 170 000 dostajesz pełne auto z max zasięgiem. Bateria prawdopodobnie 60 kWh LFP z zasięgiem porównywalnym albo nawet większym do topowej 64 kWh w EX30 ER.
  • EX30 - za 170 000 dostajesz golasa z mniejszą (bateria 49 kWh).
Serwisów będzie pewnie tyle samo - jeden.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem będzie mniejsza bateria, wątpię żeby w sporo mniejszym samochodzie dali porównywalną z tą w TM3. Jak będzie znana specyfikacja TMA to będzie można dalej podyskutować. Na tę chwilę Volvo ma przewagę w trzech pierwszych punktach które wymieniłem a które będą miały spore znaczenie dla laików wchodzących w elektromobilność. O aspektach technicznych będzie można porozmawiać jak będzie znana specyfikacja TMA. Kto wie, może do czasu pojawienia się TMA EX30 doczeka się już jakiegoś lifta.
 

inter

Pionier e-mobilności
I to się zgadza, Volvo EX30 to samochód klasy B tak jak Peugeot 208 a Tesla Y to klasa D. Dlatego to są dwa zupełnie inne światy jeżeli chodzi o pojemność i komfort podróżowania. Natomiast jak porównasz wersję EX30 z wyposażeniem podobnym do Tesli to się cenowo niebezpiecznie do siebie zbliżają mimo zasadniczo różnych rozmiarów.
Do tego Tesla jest już jakiś czas na rynku, zdążyła się sprawdzić i wyjść z chorób wieku dziecięcego a EX30 dopiero debiutuje i jednak jest jak dla mnie na ten moment kotem w worku którego nawet nie da się na ten moment pogłaskać...
Tylko peugeot 208, nie ma nawet 4 m. Tak samo źle, do avangera mi się wsiadało. A te auta, mają już conajmniej 4.25 cm
 

inter

Pionier e-mobilności
Po opóżnieniach ze smartem#1, spodziewam się także opóżnień z ex30. Dostawy pewnie luty-marzec 2024.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A tak wracając do głównego tematu - pokazowe EX30 i EX90 są już u nas, pod plandeką EX30 zdecydowanie wyglądał na mniejszego od mojego Niro ale całkiem zgrabnie.
 

Michal

Moderator
Główny temat, to pytanie czy EX30 będzie nowym hitem sprzedaży, więc to co napisałem moim zdaniem nie odbiega od wątku.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ps. Pytanie do potencjalnych nabywców EX30 - czy za powiedzmy 170 000 zł (cena podstawy EX30 z mniejszą baterią), nie wolelibyście Tesli Model A?
A to już zależy od gabarytów, ilości serwisów w Polsce, wyglądu itd.
Jeśli miałaby wyglądać jak TMY z obciętym tyłem to nie bardzo.

Jeśli mniej teslowato - to bardzo chętnie.
 
Top