Nowy hit sprzedaży?

Olecki

Pionier e-mobilności
Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, a mianowicie zużycie. Jak myślicie? Będzie tak samo mało wydajny jak elektryczny XC40?
Przecież możesz to sobie policzyć, wielkość baterii i WLTP są znane a ich dane są dość rzetelne. W tym roku Volvo wprowadziło nowe silniki i zmieniło podstawowy napęd na tył co mocno poprawiło efektywność, choć w XC40 dalej problemem jest wysokie Cx.
 

Savvas

Nowy na Forum
Przecież możesz to sobie policzyć, wielkość baterii i WLTP są znane a ich dane są dość rzetelne. W tym roku Volvo wprowadziło nowe silniki i zmieniło podstawowy napęd na tył co mocno poprawiło efektywność, choć w XC40 dalej problemem jest wysokie Cx.
Ale tego sie nie da tak policzyć, każde auto ma inne opory i efektywność napędu.Przykładem masz VW ID4.Bateria niby duża i WLTP to tam jakieś nieporozumienie. Testowałem go w trasie i nie mogłem zejść poniżej 24KWH jadąc około 110-120km/h
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dlatego napisałem Ci że te nowe XC40 potrafią jeździć zgodnie z deklarowanym WLTP, P6 RWD nie ma z tym problemów. Zakładając że EX30 używa tych samych silników i przekładni wyniki powinny być podobne względem deklaracji.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
A potrafisz czytać ze zrozumieniem? Widzisz w tej tabelce dane dotyczące RWD? To co wkleiłeś już jest nieaktualne dotyczy starej wersji silników i napędu a Irak bardzo nie odbiega od deklaracji producenta dla tej wersji.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A potrafisz czytać ze zrozumieniem? Widzisz w tej tabelce dane dotyczące RWD? To co wkleiłeś już jest nieaktualne dotyczy starej wersji silników i napędu a Irak bardzo nie odbiega od deklaracji producenta dla tej wersji.
Dlatego sensowniej porównywać z posiadającym tą samą płytę i podobny napęd Smartem #1/Zeekrem X, a nie z XC40.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
I dla małego kompakta to wystarczy.
Ja osobiscie wożę kogoś z tyłu bardzo okazyjnie, więc tym bardziej.
Problem jest ludzka mentalność, tzn w kontekście auta ludzie chętnie płacą za kg auta ale już mniej za funkcjonalność:).
Tzn łatwiej jest komuś wydać np 200 tys za dużego SUV, jest duże auto to się chętnie płaci, bo spore itp. To nic ze na parkingu w galerti szuka miejsca aby sie zmieścić, to nic ze problem z parkowaniem, to nic ze koło sklepu musi mieć dużo miejsca, jest duży.

Ale jak auto jest bardziej funkconalne bo jest mnijesze to już nie, bo szkoda wydawać za coś miejszego...
 

Vangass

Posiadacz elektryka

inter

Pionier e-mobilności
Już w Szwajcarii, dealerzy informują, że dostawy będą dopiero od połowy roku 2024.
 
Top