Nowy miejski elektryk co wybrać

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Witam serdecznie.

Na zmiany przyszedł czas i Peugeot 208e zmienił właściciela. Porą poeksperymentować z czymś innym.
Był całkiem przyjemnym samochodem

Nasze pierwsze typu na auto dla żony.
Hyundai Kona 64kWh, PC, 11kW ładowarka.
albo
VW ID3 Wersja Pro 58kW bateria większa poza budżetem raczej
PC, ładowarka 11kW

Ktoś ma jakieś przemyślenia?
Peugeot miał nie zły zasięg ale... nawet do miasta przydał by się większy.
Serdecznie dziękuję za Wasze opinie.

cena 70~80tyś. Coś w okolicy 2021~2022 :) Budżet jest mięki. Ale Auto dla żony ma swoje prawa i wymagania.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
W sensie że kosztuje tyle co Dacia czy o co chodzi?
Dacia... to nie samochód, ani krzty bezpieczeństwa, zasięg mizerny. Komfort tez. No cóż cos za coś ale dla mnie nie są w ogóle porównywalne.
Tzn o jakiej cenie mowa?
60~80tys. Jest tego masa.
Nowy Spring czy używany P208e lub Corsa e. To bez zastanowienia wybieram uzywany.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dacia... to nie samochód, ani krzty bezpieczeństwa, zasięg mizerny.
Ale pytanie było o p e208 nie o Dacię, ona była tylko przykładem cenowym, kiedy P e208 mógłby być atrakcyjny.
Bo napisałeś jakby było jakoś specjalnie tanio, a wcale nie jest.
60~80tys. Jest tego masa.
No to znam lepsze opcje w tej cenie.
Dużo lepsze.
Np. Kona, Soul, pewnie też już Niro.

Również takie z dużą baterią.

Biją na głowę cokolwiek od Stellantisa, zwłaszcza w podobnej cenie.

P.S.
Na nowego Springa można wziąć dopłatę i wyjdzie połowę tego, więc też nie da się porównać.
 
Last edited:

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ale pytanie było o p e208 nie o Dacię, ona była tylko przykładem cenowym, kiedy P e208 mógłby być atrakcyjny.
Bo napisałeś jakby było jakoś specjalnie tanio, a wcale nie jest.
Dacia to kiepski przykład czego kolwiek.
No to znam lepsze opcje w tej cenie.
Dużo lepsze.
Np. Soul, pewnie też już Niro.

Również takie z dużą baterią.

Biją na głowę cokolwiek od Stellantisa, zwłaszcza w podobnej cenie.
Tak, czemu nie. Z mniejsza bateria sa w budżecie i przy dolnej granicy.
P.S.
Na nowego Springa można wziąć dopłatę i wyjdzie połowę tego.
I co? Zatrzęsienie tego w ogłoszeniach. Zainteresowanie mizerne. Kupi ktoś i zrazi się do elektromobilnosci. Nawet za pół ceny...

Udowodniliśmy,że tanich elektryków nie brakuje. Są już tanie auta. Wybór duży.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Niestety muszę też powiedzieć o wadach ,jest to auto nie dopracowane posiada wiele niedoróbek szczególnie programowych ale i też konstrukcyjnych ,serwis bardzo drogi ,ceny części z kosmosu (za jedną spinkę plastikową żądają 18 zł)i jak patrzę ile ich stoi na serwisie to mam wrażenie że jest naprawdę coś na rzeczy .Gdybym miał coś doradzić to pewnie patrzeć w stronę nissana lub toyoty
Ja też mam e208. Apka faktycznie jest do dupy. Ale jeżeli chodzi o interfejs użytkownika w samochodzie, to nie mam się za bardzo do czego przyczepić. Mogli by dodać parę funkcji (np. limit ładowania do 'X' procent, odroczony start ładowania, może jeszcze jakieś parę drobiazgów).

U mnie do tej pory wszystko działa, nic nie padło, nic nie skrzypi, .... Do dej pory, za dwa przeglądy gwarancyjne (1 rok 12,5k km, 2 lata 25k km) zapłaciłem w sumie 1422 zł.

A części jest pełno na rynku, bo cała masa części jest wspólna z modelem ICE. Mi na przykład jakiś palant zbił lusterko - ogarnąłem to za 300 zł (ale nie w ASO, bo każde ASO ma ceny z kosmosu, nie tylko w grupie Setllantis - za lusterko w ASO chcieli coś około 800 zł, o ile mnie pamięć nie myli).
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Dacia to kiepski przykład czego kolwiek.
Ile km nią przejechałeś, że tak autorytatywnie się wypowiadasz?

I co? Zatrzęsienie tego w ogłoszeniach. Zainteresowanie mizerne. Kupi ktoś i zrazi się do elektromobilnosci.
Jak kupi świadomie to wręcz przeciwnie.
Mam dwa takie w rodzinie, użytkownicy są zadowoleni z zakupu.

Jako miejskie auto, tańsze niż jakikolwiek inny nowy samochód, w tym również ice o podobnej wielkości, jest całkiem sensownym wyborem.

Zwłaszcza jak ma się gdzie go ładować pod domem oczywiście.,
 

KrzysztofFly

Moderator
Ja też mam e208. Apka faktycznie jest do dupy. Ale jeżeli chodzi o interfejs użytkownika w samochodzie, to nie mam się za bardzo do czego przyczepić. Mogli by dodać parę funkcji (np. limit ładowania do 'X' procent, odroczony start ładowania, może jeszcze jakieś parę drobiazgów).
Przecież można ustawić start ładowania na określoną godzinę, zarówno w aucie jak i w aplikacji. Limitu faktycznie brakuje, tym bardziej, że sami zalecają utrzymywanie stanu naładowania w zakresie 30-70%, nie dając jednak do tego narzędzia ;).
U mnie do tej pory wszystko działa, nic nie padło, nic nie skrzypi, .... Do dej pory, za dwa przeglądy gwarancyjne (1 rok 12,5k km, 2 lata 25k km) zapłaciłem w sumie 1422 zł.
Ja akurat wykupiłem przy zakupie pakiet serwisowy z przedłużoną gwarancją (Comfort Plus), tak więc faktycznie zapłaciłem od razu 5600zł brutto, jednak od tego czasu nie wydałem ani złotówki (przegląd na 12.5kkm, 25kkm, 50kkm, 75kkm, mam aktualnie 90kkm), a mam jeszcze jakiś czas spokój z wydatkami, no i jeszcze gwarancję.
Zrzut ekranu 2025-01-19 114106.png

A części jest pełno na rynku, bo cała masa części jest wspólna z modelem ICE. Mi na przykład jakiś palant zbił lusterko - ogarnąłem to za 300 zł (ale nie w ASO, bo każde ASO ma ceny z kosmosu, nie tylko w grupie Setllantis - za lusterko w ASO chcieli coś około 800 zł, o ile mnie pamięć nie myli).
A biorąc pod uwagę, że w większości są to bardzo popularne modele, to jest to naprawdę ogromna zaleta. Dzięki temu da się kupić bez problemu nowe i używane części oryginalne, a także dostępnych jest mnóstwo zamienników części eksploatacyjnych.

No to znam lepsze opcje w tej cenie.
Dużo lepsze.
Np. Soul, pewnie też już Niro.
W wersji z małą baterią raczej nie są lepsze od Stellantisów, szczególnie że te drugie mają w standardzie pompę ciepła i zdecydowanie szybsze ładowanie DC.
Również takie z dużą baterią.
Z dużą baterią, to i owszem, mogą być konkurentem Stellantisów, a nawet mogą być lepszym wyborem.
Biją na głowę cokolwiek od Stellantisa, zwłaszcza w podobnej cenie.
Moim zdaniem z podziałem na wielkość akumulatora jak wyżej ;). Jednak w ofertach używanych raczej niewiele jest Kia/Hyundai w podobnej cenie z dużym akumulatorem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
W wersji z małą baterią raczej nie są lepsze od Stellantisów,
Zdecydowanie są.
W porównaniu do P208 czy Corsy, da się normalnie wsiąść i jechać, nie trzeba mieć gabarytów liliputa.
szczególnie że te drugie mają w standardzie pompę ciepła i zdecydowanie szybsze ładowanie DC.
Pompa ciepła niewiele daje, Kia/Hyundai średnio tracą na grzanie zimą koło 1 kW.
Stellatisy więcej zeżrą na dogrzanie kabiny zanim ta pompa ciepła zacznie cokolwiek dawać.
Sprawdzone w praktyce.

Do tego dużo oszczędniejszy napęd, przy podobnej wielkości baterii.
HINT: Nowsze Stellantisy z większymi bateriami, już raczej się nie załapią na ten próg cenowy, więc o nich nie mówimy.

Moim zdaniem z podziałem na wielkość akumulatora jak wyżej ;). Jednak w ofertach używanych raczej niewiele jest Kia/Hyundai w podobnej cenie z dużym akumulatorem.
A musi być wiele, ktoś potrzebuje kupić kilka naraz?
Sam takiego sprzedałem przed 3 miesiącami.
Większy był problem w znalezieniu klienta, niż w znalezieniu takiego samochodu.
 

KrzysztofFly

Moderator
Zdecydowanie są.
Pozwól, że będę miał odmienne zdanie.
W porównaniu do P208 czy Corsy, da się normalnie wsiąść i jechać, nie trzeba mieć gabarytów liliputa.
Myślałem, że rozmawiamy o technikaliach, a nie o gabarytach, bo akurat te są z innych segmentów rynku. Jak szukasz czegoś większego, to w Stellantisach takie również są (np. eC4, 308, Astra, Mokka, 2008)
Pompa ciepła niewiele daje, Kia/Hyundai średnio tracą na grzanie zimą koło 1 kW.
Stellatisy więcej zeżrą na dogrzanie kabiny zanim ta pompa ciepła zacznie cokolwiek dawać.
Sprawdzone w praktyce.
Tu również się z Tobą nie zgodzę, bo uwierz mi, że jednak pompa ciepła coś daje, a z Twojego wpisu wynika, że "Koreańce" nie zużywają dodatkowej energii na dogrzanie kabiny ;).
Do tego dużo oszczędniejszy napęd, przy podobnej wielkości baterii.
Dane w/g EV Database
eC4
Zrzut ekranu 2025-01-19 120933.png
Kona 39 kWh
Zrzut ekranu 2025-01-19 121055.png
No widzę ;)
HINT: Nowsze Stellantisy z większymi bateriami, już raczej się nie załapią na ten próg cenowy, więc o nich nie mówimy.
Podobnie zresztą jak nowsze Kia i Hyundaie ;)
A musi być wiele, ktoś potrzebuje kupić kilka naraz?
Sam takiego sprzedałem przed 3 miesiącami.
Większy był problem w znalezieniu klienta, niż w znalezieniu takiego samochodu.
Nie musi być ;), czasami jak masz szczęście, to wystarczy ten jeden w ogłoszeniu ;). Jednak zdecydowanie prościej jest, jeśli ofert jest dużo i nie musisz na drugi koniec Polski pojechać aby się przekonać czy to ten ;).
 
Top