Nowy Model X 2025/2026

tiheroti

Model Y Performance (2022)
Myślę że to dobry czas na rozpoczęcie wątku na temat nowego Modelu X. Jakieś przemyślenia co do nowych funkcji, architektury 800v czy steer-by-wire?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
steer-by-wire na 99%
800V raczej jeszcze nie bo na SuC nie bedzie jeszcze gdzie tego ładować
lewa manetka do kierunkowskazow

Nie za bardzo jest co dodawać ale ja spodziewam sie jeszcze
- AI5 które ma mieć podobno 800W TDP vs 140W w AI4
- kamerka w przednim zderzaku
- automatyczny frunk

Spodziewam się że nie będzie tak mocnej wersji jak Plaid tym razem.
Niska szansa na V2L, prędzej gniazdko 110V w środku.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dodam dwie rzeczy , które by mnie jeszcze ucieszyły ale jak nie będzie Plaida, to będę mial niewielkie ciśnienie na zmianę .
1. Co prawda prawie nie używam tylnego bagażnika , ale to wstyd by nie bylo elektrycznie skladanego/rozkladanego 3 go rzędu .. Obecnie aby podnieść fotele to albo przez falocony albo trzeba wleźć do bagażnikam po to by odblokować położone oparcia , naciskając te ....... przyciski.
2 . Tylna oś skrętna
 

eSUBA94

Posiadacz elektryka
steer-by-wire na 99%
800V raczej jeszcze nie bo na SuC nie bedzie jeszcze gdzie tego ładować
lewa manetka do kierunkowskazow

Nie za bardzo jest co dodawać ale ja spodziewam sie jeszcze
- AI5 które ma mieć podobno 800W TDP vs 140W w AI4
- kamerka w przednim zderzaku
- automatyczny frunk

Spodziewam się że nie będzie tak mocnej wersji jak Plaid tym razem.
Niska szansa na V2L, prędzej gniazdko 110V w środku.
nie słyszałem o plotkach o HW5, serio aż 800W? przy 4nm architekturze? WTF

Plaid+ nie powstanie bo Roardster 2 :)
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
nie słyszałem o plotkach o HW5, serio aż 800W? przy 4nm architekturze? WTF

Plaid+ nie powstanie bo Roardster 2 :)
spokojnie, taki pobór jak Elon będzie chciał coś obliczyć swoim rozproszonym superkomputerem :) za Wasz prąd.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@eSUBA94
AI5 ma byc 10x bardziej wydajny obliczeniowo od HW4. Nie da sie tak bardzo zwiększyć efektywności przy takim samym poborze mocy. Chłodzony cieczą wiec tu nie ma problemu a 3% mniejsze zasięg mozna poświęcić jesli auto w koncu pojedzie samo.
Juz tyle razy okazywało sie ze komputer jest jednak za słaby ze na kolejny raz Tesla nie może sobie pozwolić, a HW4 jest za słabe jeśli nie zrobi sie modelu douczonego pod dość ograniczony obszar.

Plaid+ nie powstanie bo Roardster 2

Tak właśnie uważam ale nie znam żadnych przecieków na ten temat.
1. żeby zwiększyć popyt na Roadster 2 ktory moze wyjdzie i zbyt tanio nie sprzedawać takich szybkich aut
2. ukłon w stronę tych co zdecydowali sie kupić dość drogo Plaida. Przez to nie rozstaną sie tak łatwo z obecną generacją a jesli już to nie tak tanio.
3. zmniejszenie mocy moze być powiązane z tylną skrętną osią, powiedzą ze 2 silniki sie nie zmieściły;)

Ogólnie to wewnętrznie mam odczucie że firmy niektóre specjalne w swoich wersjach produktu poprawiają 3 rzeczy a jedną specjalnie psują żeby naprawić w kolejnej wersji. Np montuja yoke zeby w kolejnej generacji dac steer-by-wire ze zmiennym przełożeniem. Idealny produkt to strzał w kolano bo nikt nie kupi kolejnego;)
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Już nie ma co epatować osiągami w samochodach uważanych za tzw "cywilne" jak sedan czy suv. To byl chwyt jak w ogóle elektryki wchodziły na szersze wody .
Jeśli by powstał w końcu roadster , to inna sprawa bo to jest jego jedna z cech , dobre osiągi .
Plaidy miały swoje 5 minut ,teraz Tesla powinna pomyśleć o następnej "modzie" i wygodzie czyli 800v , v2l itd ...
Elektryki to już prawie codzienność i pora na normalność bez przeginania ....
Dla takich jak np ja to te nowinki są istotne ale dla większości w dalszym ciągu najważniejsza jest cena , zasięg , szybkość ładowania i duży bagażnik....
Jeśli będzie nowy X , to czy zostawią zwariowane falcony ? Bez nich to nie będzie X a inne auto .
 

tiheroti

Model Y Performance (2022)
Dodam dwie rzeczy , które by mnie jeszcze ucieszyły ale jak nie będzie Plaida, to będę mial niewielkie ciśnienie na zmianę .
1. Co prawda prawie nie używam tylnego bagażnika , ale to wstyd by nie bylo elektrycznie skladanego/rozkladanego 3 go rzędu .. Obecnie aby podnieść fotele to albo przez falocony albo trzeba wleźć do bagażnikam po to by odblokować położone oparcia , naciskając te ....... przyciski.
2 . Tylna oś skrętna
nie liczył bym na tylną oś skrętną ale V2L prawdoodobne
 

Najnowsze dyskusje

Top