Jest track mode. Tam możesz dowolnie sterować suwakiem od 100% tył do 100% przód. Jacyś testerzy w Kanadzie czy USA stwierdzili że w kopnym śniegu to najlepiej 37% przód i 63% tył.
Ok, dzieki.
Ale mam dodatkowe pytanie.
Rozumiem że TM3P nie ma off-road assist w panelu ale za to możesz ustawić suwakiem parametry w track mode.
Ustawienie w track mode w TM3P da Ci tylko wartość na sztywno (podział napędu przód-tył, ew stałą zmiane np. wyłaczenie lub ograniczenie regen, ew inne dostepne w track mode).
Off road assist to:
a/ automatyczny i zmienny, do czasu wyłaczenia i bez udziału kierowcy - działający wg algorytmu podział napedu przód-tył
b/ automatyczny i zmienny wg algorytmu podział regenu (aby zminimalizowac ryzyko slizgu)
c/ automatycznia i zmienna korekta pedału przyspieszenia (zmiana momentu obrotowego, aby nie było zrywu)
d/ może jeszcze coś o czym zapomniałem, co dzieje się dodatkowo w tle.
Przykład.
Jedziesz w trybie chill, pojawia sie problematyczna droga, naciskasz guzik - załączasz off road assist (bez stawania i gmerania w track mode), na ekranie pojawia ci sie informacja o trybie off-road. Naciskasz ponownie - wyłączy, wraca do chill. Wszystko podczas płynnej jazdy.
Pytanie jest wiec nastepujace.
Czy taka opcja (off road assist) sterowana jednym przyciskiem jest lepsza od opcji ręcznej regulacji w track mode, czy też dla Ciebie (lub uzytkowników TM3P) nie ma to znaczenia?
Pytam z ciekawości, jak wspominałem nie mam doswiadczeń z track mode w TM3P.
Kiedyś zastanawiałem sie nad wymianą TM3LR na TM3P ale:
- 20 calowe felgi vs 18 calowe były na minus (komfort jazdy i brak obijania felg), dobrane fajne kołpaki wyglądaja jak 19 cali (sa nieco nadmiarowe) i z daleka jak felgi z Performance, dodatkowo poprzez swoja "nadmiarowość" chronią krawędzie felg.
- zakup boost-a zminimalizował różnice w mocy i dynamice, a komfort pozostał
- track mode dla TM3LR otworzyl sie poprzez S3XY
- te +10% zasięgu więcej w TM3LR tez jest wartością dodaną
Jedyne co jeszcze dla mnie jest super, ale tylko w nowym TM3P HL to fotele, oraz predkosć max która w nowych wersjach TM3 LR HL jest ograniczona (pewnie ze wględu na opony).
TM3P HL to ideał, gdyby nie koła (mniejszy zasięg bym przebolał). Koszt ich wymiany to dodatkowe kilkanascie tys, a i tu nie wiem czy jest to mozliwe na np. 18-19 cali bo bębny w TM3P sa większe i wiekszość autoryzowanych do Tesli felg 18-19 cali nie pasuje.
Zawsze gdy staje ktoś wersją Performance na SC (TM3 lub TMY) patrze na jego przednie felgi. Na kilkadziesiat przypadków 100% miało je poniszczone.
Sorry, jedna miała czyste i ok, ale okazało się że wyjechała świezo z salonu
