Off-Road assist

Gilim

Zadomawiam się
Co innego "komfortowa jazda autostradą" a co innego awaryjne hamowanie przy tych +17'C czy też chociażby po prostu pokonywać zakręty. Prosto to każdy jechać potrafi, nawet jak przedszkolakowi da się kierownicę i każe trzymać, to... trzyma i jedzie :D Taka prawda, choć czasem być może bolesny dla niektórych.
Komfortowo to można nawet na bieżnikowanych jechać albo na 25-letniej oponie.
Żaden wyznacznik - i trochę IMHO wstyd taki przykład przytaczać.
Co innego "komfortowa jazda autostradą" a co innego awaryjne hamowanie przy tych +17'C czy też chociażby po prostu pokonywać zakręty. Prosto to każdy jechać potrafi, nawet jak przedszkolakowi da się kierownicę i każe trzymać, to... trzyma i jedzie :D Taka prawda, choć czasem być może bolesny dla niektórych.
Komfortowo to można nawet na bieżnikowanych jechać albo na 25-letniej oponie.
Żaden wyznacznik - i trochę IMHO wstyd taki przykład przytaczać. ;)
Wstydem jest rozumienie „komfortowej jazdy” jako jazdy do przodu trzymając kierownicę. Napiszę Ci więc jak najprościej żebyś nie miał problemu ze zrozumieniem i zarwanej nocy z tego powodu. Na tych oponach z suvem przyspieszającym lepiej niż Y LR AWD nie miałem żadnych problemów z agresywną jazdą w zakrętach / na wprost ani w żadnych innych warunkach w tym przy dłuższej jeździe autostradowej w temperaturach wyraźnie nie sprzyjających innym oponom zimowym.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Jazda autostradą jest z zasady jazdą na wprost lub prawie na wprost z uwagi na istniejące przepisy zakazujące ostrzejszych zakrętów.
 

refi1234

Posiadacz elektryka
Jest track mode. Tam możesz dowolnie sterować suwakiem od 100% tył do 100% przód. Jacyś testerzy w Kanadzie czy USA stwierdzili że w kopnym śniegu to najlepiej 37% przód i 63% tył.

Ok, dzieki.
Ale mam dodatkowe pytanie.
Rozumiem że TM3P nie ma off-road assist w panelu ale za to możesz ustawić suwakiem parametry w track mode.

Ustawienie w track mode w TM3P da Ci tylko wartość na sztywno (podział napędu przód-tył, ew stałą zmiane np. wyłaczenie lub ograniczenie regen, ew inne dostepne w track mode).
Off road assist to:
a/ automatyczny i zmienny, do czasu wyłaczenia i bez udziału kierowcy - działający wg algorytmu podział napedu przód-tył
b/ automatyczny i zmienny wg algorytmu podział regenu (aby zminimalizowac ryzyko slizgu)
c/ automatycznia i zmienna korekta pedału przyspieszenia (zmiana momentu obrotowego, aby nie było zrywu)
d/ może jeszcze coś o czym zapomniałem, co dzieje się dodatkowo w tle.

Przykład.
Jedziesz w trybie chill, pojawia sie problematyczna droga, naciskasz guzik - załączasz off road assist (bez stawania i gmerania w track mode), na ekranie pojawia ci sie informacja o trybie off-road. Naciskasz ponownie - wyłączy, wraca do chill. Wszystko podczas płynnej jazdy.

Pytanie jest wiec nastepujace.
Czy taka opcja (off road assist) sterowana jednym przyciskiem jest lepsza od opcji ręcznej regulacji w track mode, czy też dla Ciebie (lub uzytkowników TM3P) nie ma to znaczenia?

Pytam z ciekawości, jak wspominałem nie mam doswiadczeń z track mode w TM3P.
Kiedyś zastanawiałem sie nad wymianą TM3LR na TM3P ale:
- 20 calowe felgi vs 18 calowe były na minus (komfort jazdy i brak obijania felg), dobrane fajne kołpaki wyglądaja jak 19 cali (sa nieco nadmiarowe) i z daleka jak felgi z Performance, dodatkowo poprzez swoja "nadmiarowość" chronią krawędzie felg.
- zakup boost-a zminimalizował różnice w mocy i dynamice, a komfort pozostał
- track mode dla TM3LR otworzyl sie poprzez S3XY
- te +10% zasięgu więcej w TM3LR tez jest wartością dodaną

Jedyne co jeszcze dla mnie jest super, ale tylko w nowym TM3P HL to fotele, oraz predkosć max która w nowych wersjach TM3 LR HL jest ograniczona (pewnie ze wględu na opony).

TM3P HL to ideał, gdyby nie koła (mniejszy zasięg bym przebolał). Koszt ich wymiany to dodatkowe kilkanascie tys, a i tu nie wiem czy jest to mozliwe na np. 18-19 cali bo bębny w TM3P sa większe i wiekszość autoryzowanych do Tesli felg 18-19 cali nie pasuje.
Zawsze gdy staje ktoś wersją Performance na SC (TM3 lub TMY) patrze na jego przednie felgi. Na kilkadziesiat przypadków 100% miało je poniszczone.
Sorry, jedna miała czyste i ok, ale okazało się że wyjechała świezo z salonu :)
 
Last edited:

Slaww

Fachowiec
Wczoraj miałem problem aby wjechać tyłem na ośnieżony kraweznik z ośnieżonej drogi. Przypomniałem sobie o off road mode - aktywowałem i ku mojemu zaskoczeniu auto samo zaczęło „kołyską” wjeżdżać (ja trzymałem tylko gaz w podłodze). Magia 😎
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Czy taka opcja (off road assist) sterowana jednym przyciskiem jest lepsza od opcji ręcznej regulacji w track mode, czy też dla Ciebie (lub uzytkowników TM3P) nie ma to znaczenia?
Dla mnie nie ma znaczenia bo nie używam tego często -żeby nie powiedzieć wcale. W track mode też możesz sobie zdefiniować profile jako jeden przycisk na liście i przełączać np. śnieg, błoto, mokro, drft itp. Oczywiście off road assist tak jak opisujecie wydaje się wygodniejsze.
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Wczoraj miałem problem aby wjechać tyłem na ośnieżony kraweznik z ośnieżonej drogi. Przypomniałem sobie o off road mode - aktywowałem i ku mojemu zaskoczeniu auto samo zaczęło „kołyską” wjeżdżać (ja trzymałem tylko gaz w podłodze). Magia 😎
To prawda - potwierdzam.
Przy czym jak nie włączysz tego trybu, to auto jednak i tak wjedzie identycznie - ale będzie zwłoka i trochę poślizgu, zanim "zajarzy", żeby włączyć off-road automatycznie.
 
Top