Ograniczona rekuperacja TM3 RWD

Pabloss

Posiadacz elektryka
No tak ale czy to jest potrzebne ? Możecie rozwinąć wątek, wasze przemyślenia. Mi wydaje się - podkreślam wydaje, że lepiej jest bez hamulców bo cała energia idzie w baterię a jak potrzeba to zawsze mogę sam dohamować.
 

Michal

Moderator
Jak się przyzwyczaisz do jazdy z mocną rekuperacja, to później dziwnie jeździ się bez albo ze słabą. Po kilku dniach jeżdżenia TM3 RWD uważam, że to bardzo ważne w tych autach, bo tam szczególnie odczuwałem różnice w rekuperacji zależnie od stopnia naładowania baterii.
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
No tak ale czy to jest potrzebne ? Możecie rozwinąć wątek, wasze przemyślenia. Mi wydaje się - podkreślam wydaje, że lepiej jest bez hamulców bo cała energia idzie w baterię a jak potrzeba to zawsze mogę sam dohamować.
od jesieni do wiosny rekuperacja jest znacznie słabsza ze względu na zimną baterię. w autach z baterią LFP przy pełnej baterii też rekuperacja jest sporo słabsza. kwestia przyzwyczajenia ale chętnie wypróbuje dodawanie fizycznych hamulców by wyrównać zachowanie auta a przy okazji przetrzeć troche klocki które rdzewieją z nieużywania
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Używam na codzień i mam ustawione na najmocniejsze odzyskiwanie. Bardzo to sobie chwalę i szybko się przyzwyczaiłem. Nie chciał bym aby teraz działało to słabiej i auto wspomagało się hamulcami.
 

Michal

Moderator
Używam na codzień i mam ustawione na najmocniejsze odzyskiwanie. Bardzo to sobie chwalę i szybko się przyzwyczaiłem. Nie chciał bym aby teraz działało to słabiej i auto wspomagało się hamulcami.
Nie chodzi o słabsze działanie, tylko wyrównanie spowalniania auta nawet jeśli jest naładowane do 100% i kompletnie nie ma rekuperacji.
Rekuperacja będzie zawsze miała priorytet ale auto powinno mieć mniej więcej równomierne spowalnianie po odjęciu pedała przyspieszenia.
Szczególnie w RWD jest z tym problem przy stanach naładowania >80%.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Używam na codzień i mam ustawione na najmocniejsze odzyskiwanie. Bardzo to sobie chwalę i szybko się przyzwyczaiłem. Nie chciał bym aby teraz działało to słabiej i auto wspomagało się hamulcami.
Naładuj baterie do 100% i zobacz jak działa ci rekuperacja. Chodzi o to żeby właśnie w takich momentach samochód używał hamulców, aby kierowca nie odczuwał różnicy w czasie odpuszczenia pedału przyspieszenia przy różnych stanach naładowania baterii.
 
Top