Opony całoroczne a wrażenia z jazdy - dużo gorzej?

Michal

Moderator
Ogarnie - większość podnośników w warsztatach ma już zamontowane gumy. Te dodatkowe powodują tylko problemy, bo ciężko zmieścić pod nie podnośnik. Ja nie mam i zmieniam bez problemu nawet w dziadowskich warsztatach - gdzie muszą mi podnosić auto rękoma za nadkole, żeby wcisnąć ramę podnośnika :p
 

danielm

Pionier e-mobilności
Mam pytanie czy do zmiany opon w TM3LR .. czytaj 'użycia podnośnika' ... trzeba jakieś specjalne podstawki/klocki ... gdzieś chyba taki temat widziałem ale nie mogę odnaleźć.

Czy sensowny warsztat z podnośnikiem to ogarnie bez żadnych dodatkowych akcesoriów?

Pozdrawiam
Adam
ściema w którą wiele osób wierzy bo chińczycy zaczeli sprzedawać klocki, w dodatku 4 sztuki. warsztat ma spojrzeć gdzie są punkty podporu i nic więcej. klocek może Ci się przydać jeden gdy sam sobie lewarkiem na poboczu próbujesz auto podnieść
 

Michal

Moderator
Trzeba uwazac gdzie sie podklada podnosnik, ale mozna bez. W instrukcji dokladnie opisali. I lepiej przypilnowac w warsztacie jak beda to robili.
Dokładnie - ja zawsze ich sprawdzam gdzie podkładają.
 

Dmitry

Zadomawiam się
Mam pytanie czy do zmiany opon w TM3LR .. czytaj 'użycia podnośnika' ... trzeba jakieś specjalne podstawki/klocki ... gdzieś chyba taki temat widziałem ale nie mogę odnaleźć.

Czy sensowny warsztat z podnośnikiem to ogarnie bez żadnych dodatkowych akcesoriów?

Pozdrawiam
Adam
przeczytawszy ten forum kupiłem to co poniżej, ale jeszcze nie używałem... zamierzam jeszcze lewarek kupić, podobno też byle jaki nie pasuje :)

 

pluto

Pionier e-mobilności
Mam pytanie czy do zmiany opon w TM3LR .. czytaj 'użycia podnośnika' ... trzeba jakieś specjalne podstawki/klocki ... gdzieś chyba taki temat widziałem ale nie mogę odnaleźć.

Czy sensowny warsztat z podnośnikiem to ogarnie bez żadnych dodatkowych akcesoriów?

Pozdrawiam
Adam
Podnośnik warsztatowe czy to kolumnowe czy płytowe bez najmniejszych problemów podniosą auto bez podstawek - tylko jak wcześniej napisano jeśli warsztat nie podnosił nigdy Tesli to trzeba przypilnować aby odbyło się to w specjalnie to tego przygotowanych przez producenta miejscach.

20220404_074753.jpg
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Korzystajac z okazji duzego rabatu na opony Pirelli skusilem sie na Cinturato AllSeason SF2 do TM3 SR+. Auto czesto jezdzi w nocy a juz we wrzesniu temperatury po 10*C nie sa niczym niezwyklym.

Poki co wrazenia pozytywne, jest znaczaco ciszej (2 dBa mniej) niz na fabrycznych Michelinach Pilot Sport 4 (pomimo ze maja w srodku gabke - nie wiem co ona robi ale napewno nie wycisza). Auto na tyle sie wyciszylo ze nie tesknie juz za BMW i4, zaluje ze dawno nie pozbylem sie fabrycznych opon. Mialem kiedys Michelin CrossClimate ale przy 70 km/h robily dziwny szumo-rezonans, teoretycznie 2 generacja juz tego nie ma ale ja sie zrazilem i postawilem na cos innego.

Z wad ktore wymienila wulkanizacja - Pirelli maja jakas technologie Seal (widac to od srodka opony - dodatkowa warstwa jakby uszczelniajaca) i naprawa uszkodzonej opony jest znaczaco utrudniona a czasem nawet moze byc niemozliwa. Nasi zachodni sasiedzi masowo pakuja wlasnie wymienione Pirelli, Michelin CC2 oraz Goodyear 4season do TM3 i wiekszosc jest zadowolona nawet w rejonach gorskich.

Dodatkowa wada - fabryczne opony bardziej chronia rant felgi, tutaj on delikatnie wystaje ale ja nie mam tendencji do obcierania felg (mialem w aucie 3 lata felge 20" i nie miala ryski) wiec mi to lotto.
Ile zaplaciles za komplet? Teraz sa po 777.
 
Top