Dla jakiego modelu opony?ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Chyba nie ten test czytamy, bo wyniki przy różnej tempoeraturze są całkiem inny.W Polsce są hitem. Sprawdzili nowy rodzaj opon
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przeprowadził testy, pokazujące sprawność różnych rodzajów opon przy niskiej tem…autokult.pl
Według tego testu, nawet przy 15 stopniach na plusie, opony całoroczne mają bardzo małą przewagę nad zimowymi, ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Polecam cały artykuł przeczytać, te dane powyżej to dane hamowania na mokrej drodze. Do 15 stopni na plusie, zarówno całoroczne jak i zimowe mają podobne parametry. Tak samo jak letnie na suchym do około 5 stopni na plusie i na mokrym do około 10 stopni na plusie również mają parametry zbliżone a nawet lepsze niż całoroczne.Chyba nie ten test czytamy, bo wyniki przy różnej tempoeraturze są całkiem inny.
2 stopnie Celsjusza:
6,5 stopnia Celsjusza:
- opona całoroczna: 27,90 m
- opona zimowa: 27,93 m
- opona letnia: 33,66 m
9,8 stopnia Celsjusza:
- opona całoroczna: 27,64 m
- opona zimowa: 28,28 m
- opona letnia: 30,20 m
15 stopni Celsjusza:
- opona całoroczna: 27,86 m
- opona letnia: 28,27 m
- opona zimowa: 28,88 m
- opona letnia: 27,51 m
- opona całoroczna: 28,06 m
- opona zimowa: 29,63 m
Dlatego mam od 2 lat GoodyearVector 4Seasons Gen-3 i są super.Polecam cały artykuł przeczytać, te dane powyżej to dane hamowania na mokrej drodze. Do 15 stopni na plusie, zarówno całoroczne jak i zimowe mają podobne parametry. Tak samo jak letnie na suchym do około 5 stopni na plusie i na mokrym do około 10 stopni na plusie również mają parametry zbliżone a nawet lepsze niż całoroczne.
O dużej różnicy na korzyść opon zimowych pisałem w przypadku hamowania w warunkach jak poniżej:
"Sprawdzono wydajność różnych rodzajów opon w takich samych warunkach. Ściślej przy 1,5 stopnia Celsjusza na nawierzchni pokrytej wodą i błotem pośniegowym.
Próba polegała na hamowaniu od prędkości początkowej, wynoszącej 50 km/h. A oto wyniki:
Reasumując, wybór opon nie jest taki prosty i oczywisty, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że są całoroczne letnie i całoroczne zimowe. Nie ma idealnych opon na każde warunki.
- opona zimowa premium – 51 m
- opona całoroczna premium – 64 m
- opona zimowa budżetowa (spoza Europy) – 82 m
- opona letnia premium – 108 m"
No właśnie o to idzie.Dlatego mam od 2 lat GoodyearVector 4Seasons Gen-2 i są super.
Co za rzetelny test!W Polsce są hitem. Sprawdzili nowy rodzaj opon
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przeprowadził testy, pokazujące sprawność różnych rodzajów opon przy niskiej tem…autokult.pl
Według tego testu, nawet przy 15 stopniach na plusie, opony całoroczne mają bardzo małą przewagę nad zimowymi, ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Zgadza się, test mógłby być lepszy gdyby podano modele opon, co nie zmienia faktu, że w okresach przejściowych każda opona, letnia, zimowa, all season, zachowa się podobnie. A co do lobby, ja sam wymieniam koła, a jeżeli chodzi o lobby producentów to wielo sezonowe zużywają się dużo szybciej, więc wychodzi na jedno.Co za rzetelny test!Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przeprowadził testy w ktorych nie podaje nawet jakie opony testował i wypuszcza go w październiku pisząc o błocie pośniegowym i 1,5st C, dobry timing
To na pewno nie pachnie lobby producentów opon i wulkanizatorów którym to wielosezonowe opony zabierają pracę...
Jak chcecie konkrety to tu macie testy poszczególnych modeli wielosezonowych vs zimowa i letnia:
Owszem, zużywają się szybciej, ale zmienisz na nowe po 3 sezonach. Czyli raz na 3 lata. Sezonowe w tym czasie zmienisz 6 razy.Zgadza się, test mógłby być lepszy gdyby podano modele opon, co nie zmienia faktu, że w okresach przejściowych każda opona, letnia, zimowa, all season, zachowa się podobnie. A co do lobby, ja sam wymieniam koła, a jeżeli chodzi o lobby producentów to wielo sezonowe zużywają się dużo szybciej, więc wychodzi na jedno.