Opony wielosezonowe - doświadczenia

viallos

Pionier e-mobilności
Ja rozważałem, zdecydowałem się ... i na razie nie żałuję.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Dla jakiego modelu opony?
Takiego bardziej letniego, jak Michelin Crossclimate (wtedy to nijak nie może dziwić), czy wręcz przeciwnie?
Bez tej informacji, wartość poznawcza artykułu jest żadna.
 

inter

Pionier e-mobilności

Według tego testu, nawet przy 15 stopniach na plusie, opony całoroczne mają bardzo małą przewagę nad zimowymi, ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Chyba nie ten test czytamy, bo wyniki przy różnej tempoeraturze są całkiem inny.
2 stopnie Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,90 m
  • opona zimowa: 27,93 m
  • opona letnia: 33,66 m
6,5 stopnia Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,64 m
  • opona zimowa: 28,28 m
  • opona letnia: 30,20 m
9,8 stopnia Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,86 m
  • opona letnia: 28,27 m
  • opona zimowa: 28,88 m
15 stopni Celsjusza:
  • opona letnia: 27,51 m
  • opona całoroczna: 28,06 m
  • opona zimowa: 29,63 m
 

ypl

Pionier e-mobilności
Chyba nie ten test czytamy, bo wyniki przy różnej tempoeraturze są całkiem inny.
2 stopnie Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,90 m
  • opona zimowa: 27,93 m
  • opona letnia: 33,66 m
6,5 stopnia Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,64 m
  • opona zimowa: 28,28 m
  • opona letnia: 30,20 m
9,8 stopnia Celsjusza:
  • opona całoroczna: 27,86 m
  • opona letnia: 28,27 m
  • opona zimowa: 28,88 m
15 stopni Celsjusza:
  • opona letnia: 27,51 m
  • opona całoroczna: 28,06 m
  • opona zimowa: 29,63 m
Polecam cały artykuł przeczytać, te dane powyżej to dane hamowania na mokrej drodze. Do 15 stopni na plusie, zarówno całoroczne jak i zimowe mają podobne parametry. Tak samo jak letnie na suchym do około 5 stopni na plusie i na mokrym do około 10 stopni na plusie również mają parametry zbliżone a nawet lepsze niż całoroczne.

O dużej różnicy na korzyść opon zimowych pisałem w przypadku hamowania w warunkach jak poniżej:

"Sprawdzono wydajność różnych rodzajów opon w takich samych warunkach. Ściślej przy 1,5 stopnia Celsjusza na nawierzchni pokrytej wodą i błotem pośniegowym.
Próba polegała na hamowaniu od prędkości początkowej, wynoszącej 50 km/h. A oto wyniki:
  • opona zimowa premium – 51 m
  • opona całoroczna premium – 64 m
  • opona zimowa budżetowa (spoza Europy) – 82 m
  • opona letnia premium – 108 m"
Reasumując, wybór opon nie jest taki prosty i oczywisty, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że są całoroczne letnie i całoroczne zimowe. Nie ma idealnych opon na każde warunki.
 

inter

Pionier e-mobilności
Polecam cały artykuł przeczytać, te dane powyżej to dane hamowania na mokrej drodze. Do 15 stopni na plusie, zarówno całoroczne jak i zimowe mają podobne parametry. Tak samo jak letnie na suchym do około 5 stopni na plusie i na mokrym do około 10 stopni na plusie również mają parametry zbliżone a nawet lepsze niż całoroczne.

O dużej różnicy na korzyść opon zimowych pisałem w przypadku hamowania w warunkach jak poniżej:

"Sprawdzono wydajność różnych rodzajów opon w takich samych warunkach. Ściślej przy 1,5 stopnia Celsjusza na nawierzchni pokrytej wodą i błotem pośniegowym.
Próba polegała na hamowaniu od prędkości początkowej, wynoszącej 50 km/h. A oto wyniki:
  • opona zimowa premium – 51 m
  • opona całoroczna premium – 64 m
  • opona zimowa budżetowa (spoza Europy) – 82 m
  • opona letnia premium – 108 m"
Reasumując, wybór opon nie jest taki prosty i oczywisty, szczególnie jeżeli weźmiemy pod uwagę, że są całoroczne letnie i całoroczne zimowe. Nie ma idealnych opon na każde warunki.
Dlatego mam od 2 lat GoodyearVector 4Seasons Gen-3 i są super.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Dlatego mam od 2 lat GoodyearVector 4Seasons Gen-2 i są super.
No właśnie o to idzie.
Czekam na test, w którym ktoś spróbuje wykazać że całoroczne są takie złe zimą (a najbardziej w warunkach u nas zazwyczaj panujących w mieście, czyli zmiennych jesienno-zimowych), ale na przykładzie właśnie konkretnie tego typu i tej klasy opony.
A nie chińszczyzny za 200 zł, albo w ogóle bez słowa o tym co faktycznie testował.
 

KRA

Fachowiec

Według tego testu, nawet przy 15 stopniach na plusie, opony całoroczne mają bardzo małą przewagę nad zimowymi, ale już w warunkach błoto po śniegowe to różnica jest ogromna na korzyść zimowych.
Co za rzetelny test! :) Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przeprowadził testy w ktorych nie podaje nawet jakie opony testował i wypuszcza go w październiku pisząc o błocie pośniegowym i 1,5st C, dobry timing :) To na pewno nie pachnie lobby producentów opon i wulkanizatorów którym to wielosezonowe opony zabierają pracę...
Jak chcecie konkrety to tu macie testy poszczególnych modeli wielosezonowych vs zimowa i letnia:
 

ypl

Pionier e-mobilności
Co za rzetelny test! :) Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego przeprowadził testy w ktorych nie podaje nawet jakie opony testował i wypuszcza go w październiku pisząc o błocie pośniegowym i 1,5st C, dobry timing :) To na pewno nie pachnie lobby producentów opon i wulkanizatorów którym to wielosezonowe opony zabierają pracę...
Jak chcecie konkrety to tu macie testy poszczególnych modeli wielosezonowych vs zimowa i letnia:
Zgadza się, test mógłby być lepszy gdyby podano modele opon, co nie zmienia faktu, że w okresach przejściowych każda opona, letnia, zimowa, all season, zachowa się podobnie. A co do lobby, ja sam wymieniam koła, a jeżeli chodzi o lobby producentów to wielo sezonowe zużywają się dużo szybciej, więc wychodzi na jedno.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Zgadza się, test mógłby być lepszy gdyby podano modele opon, co nie zmienia faktu, że w okresach przejściowych każda opona, letnia, zimowa, all season, zachowa się podobnie. A co do lobby, ja sam wymieniam koła, a jeżeli chodzi o lobby producentów to wielo sezonowe zużywają się dużo szybciej, więc wychodzi na jedno.
Owszem, zużywają się szybciej, ale zmienisz na nowe po 3 sezonach. Czyli raz na 3 lata. Sezonowe w tym czasie zmienisz 6 razy.
 
Top