Orlen promocyjne ceny

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Orlen ponownie ma promocyjne ceny do końca maja.

Stacje benzynowe to mogą mieć głównie DC bo w teorii stajesz tam na chwilę.
Słupki AC to się powinno porozstawiać w dużych miastach, na blokowiskach - czyli tam gdzie nie ma garaży podziemnych - w miejscu "docelowym". Niewielki Włocławek jest usłany słupkami, a na takich warszawskich Bielanach praktycznie nie uświadczysz.
Bardzo mi się podobał Olsztyn, że było dużo słupkow AC w centrum. Do tego prąd w promocji 1.27 zł za kWh.

Aż byłem rozczarowany, że w Warszawie mamy super szybkie i czasem tanie ładowarki, ale dookoła osiedla tylko drogie Lidle. AC na każdym osiedlu powinno stać.
 

nabrU

Moderator
Sprawdziłem dziś, czy działa, nowy punkt zaraz pod Łomżą MOP Chomentowo 120 kW. Działa, cena 1.78 zł za 1 kWh.

Ale mimo, że byłem sam i może po 10 minutach stania po trasie z Warszawy (około 120 km z prędkością 120kmh na tempomacie, wcześniej nie liczę bo były korki), to przy 66% baterii rozpedził się tylko do 43 kW.
Dla mnie to bardzo mało, nawet jak na teslę. Inna sprawa że szkoda mi było marnować pieniądze, syn zjadł na stacji hot doga bardzo szybko, więc test trwał tylko niecałe 2 minuty - 1.4 kWh i 2.46 zł 😀

Dwie rzeczy, bo znowu (sorry) 'zaklinasz rzeczywistość' :rolleyes:

Po pierwsze naklejka na stacji ładowania oznacza do 120kW (w UK już takie napisy są np. 'up to 300kW'). Tak naprawdę nie wiadomo jakie tam jest przyłącze itp. Mieliśmy w UK takie przypadki że MOPowy Gridserve otwierał swoje stacje wcześniej niż dostał upgrade przyłącza i ładowarka dawała 60kW zamiast 360kW (wyszli z założenia, że lepiej coś otworzyć niż czekać miesiące na energetyków). Dopiero po paru miesiącach pojawiała się pełna moc. Tyle, że było to ogłaszane, a niektóre ładowarki miały przyklejoną informację, że pracują z wolną prędkości z powodu ograniczeń przyłącza. Być może właśnie podobny przypadek spotkałeś?


Po drugie: nie wspomniałeś czy podgrzałeś baterię przed ładowaniem. Jesli nie to 120km z prędkością 120km/h (przy wiosennej temperaturze) nie podgrzeje Ci baterii do optymalnej temperatury (zależy to też od temperatury zewnętrznej). Jedyny przypadek braku automatycznego podgrzewania baterii przy jeździe do SuC na autostradzie miałem w zeszłe lato we Francji gdy temperatury sięgały 40*C

Żeby nie było, że bronię Tesli ;), bo generalnie powyższe dotyczy każdego BEV.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Po drugie: nie wspomniałeś czy podgrzałeś baterię przed ładowaniem. Jesli nie to 120km z prędkością 120km/h (przy wiosennej temperaturze) nie podgrzeje Ci baterii do optymalnej temperatury (zależy to też od temperatury zewnętrznej).
Ioniq daje radę.
Regularnie miewam wystarczającą temperaturę do ładowania 180 kW, mimo wyłączonego podgrzewania baterii.
Fakt, po nieco więcej niż 120 km, no i np. w majówkę było wyraźnie cieplej.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Ale mimo, że byłem sam i może po 10 minutach stania po trasie z Warszawy (około 120 km z prędkością 120kmh na tempomacie, wcześniej nie liczę bo były korki), to przy 66% baterii rozpedził się tylko do 43 kW.
Dwie rzeczy, bo znowu (sorry) 'zaklinasz rzeczywistość' :rolleyes:

Po pierwsze naklejka na stacji ładowania oznacza do 120kW
(...)
Po drugie: nie wspomniałeś czy podgrzałeś baterię przed ładowaniem.
(...)
Żeby nie było, że bronię Tesli ;), bo generalnie powyższe dotyczy każdego BEV.
Przy 66% teoretycznie Tm3 powinna brać 69kW (LINK), natomiast problemem tutaj może być to, że ładowarki operują do 400A, a Tesla przyjmuje 650A. 400/650*69 to w przybliżeniu 42,5kW, więc niby by się zgadzało.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Przy 66% teoretycznie Tm3 powinna brać 69kW (LINK), natomiast problemem tutaj może być to, że ładowarki operują do 400A, a Tesla przyjmuje 650A. 400/650*69 to w przybliżeniu 42,5kW, więc niby by się zgadzało.
Co ty żeś wymyślił … 🤣
 
Top