OSTROŻNIE z Autopilotem

solik

Pionier e-mobilności
Jechalem na A1 i dwa razy autopilot ustawiony na 140km/h przy wyprzedzaniu lewym pasem pojazdu obslugi autostrady (pomaranczowy z kogutami) zwolnil do 120-30, przy innych pojazdach tego nie robi :) ciekawe co widzi
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jechalem na A1 i dwa razy autopilot ustawiony na 140km/h przy wyprzedzaniu lewym pasem pojazdu obslugi autostrady (pomaranczowy z kogutami) zwolnil do 120-30, przy innych pojazdach tego nie robi :) ciekawe co widzi
Może pachołki, moja Czesia jak widzi pachołki na poboczu to staje się narowista jak mustang na prerii (i to bynajmniej nie Ford Mustsng)
 

Jerzy AS

Nowy na Forum
Jechalem na A1 i dwa razy autopilot ustawiony na 140km/h przy wyprzedzaniu lewym pasem pojazdu obslugi autostrady (pomaranczowy z kogutami) zwolnil do 120-30, przy innych pojazdach tego nie robi :) ciekawe co widzi
Nieco na ten temat zdradza Andrej Karpathy tutaj:
niemniej temat jest na tyle wyczerpujący, że Andrej (główny projektant tego systemu) jest od wczoraj na 4 miesięcznym urlopie 🙂
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z autopilotem bywa różnie.

Odebrałem samochód w czwartek. Od tamtego czasu zrobiłem już ponad 2 000km.

Ciechocinek zjazd na supercharger - wczoraj jadę się podładować. Totalnie pusta droga, bo godzina około 2:00. Autopilot włączony, 59km/h (lekko powyżej limitu). No i nagle dość gwałtowny fikoł, tak jak tam leci droga - pomimo tego, że miałem ręce na kierownicy to nie miałem szans. Samochód poleciał w prawo i obtarł obie prawe felgi o chodnik. Poczułem aż jak się odbija od krawężnika.

Zawsze czułem, że autopilot nie dostosowuje prędkości do warunków, ale miałem nadzieję, że pomimo tego mało ludzkiego zachowania będzie w stanie je kontrolować. Okazuje się, że nie do końca.

Nie mam pojęcia dlaczego samochód zwalnia jak wyprzedza tira na autostradzie, który jedzie pasem obok, ale nie potrafi zwolnić na zakręcie...
Bo to jest slaba technologia. Udaje ze samo sie prowadzi, ale nie da sie zaprogramowac tak auta.
Na prostej sobie calkiem dobrze radzi, mozna doczytac sms :) a kraweznikow nie widzi od samego poczatku…
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Autopilot, to system do jazdy autostradami i drogami szybkiego ruchu. Zjazdy z autostrady i jazda innymi drogami wymaga ciągłej kontroli.
Skad ta teoria ???
Czy jesli taka jest prawda to powinien sie dac odpalic poza autostrada ?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Bo Autopilot Tesli to… wizja.
Podobnie jak automatyczne światła i wycieraczki.
A samoświadomość osiągnie za… dwa tygodnie?
Tak że tego, czepiacie się.
😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
2,5 roku korzystam i faktycznie na drogach szybkiego ruchu razem z nawigacją w naszej wersji jest OK.
Widać zmiany, choć to wersja chyba zarzucona lub slabo juz wspierana.
Kupil bym ponownie. Tesla bez tej opcji na trasy jak dla mnie, to nie Tesla . Nie chodzi o kasę ale o funkcjonalność, a nie jestem demonem jazdy "chorwackiej" na czas i to autem osobowym,
A te jazdy co robię bez FSD mnie już meczą - tak się juz do wygody przyzwyczailem. Mam to opanowane, i wydaje mi sie ze znam zachowania samochodu na tych trasach co robie regularnie.
Sporadycznie robi cos delikatnie inaczej, ale nie groźnie itp.
Problemy ze znakami, zalatwiam po swojemu (np. gazem),

Natomiast do miasta, to nie warto. Owszem próbuję i na pustych drogchach, ale bez kompletnego zaufania.
Zakrety u mnie bierze dobrze ( bywało dawniej różnie).
Ja mam jeszce radar, czy dziala - raczej tak.
 
Last edited:
Top