cooler

Pionier e-mobilności
Raczej nie, średnio hybryda pali jednak zauważalnie mniej niż ice bez niej.
Zwłaszcza w przypadku suvów, które z uwagi na masę i opór powietrza, mają zużycia dość wysokie.
Nawet na autostradzie kiedyś trzeba zdjąć nogę z gazu, nacisnąć hamulec, puścić gaz jadąc z góry etc
Pozwolę się nie zgodzić.
Wszystkie znane mi testy spalania wersji ICE oraz hybrydy pokazują że przy prędkościach autostradowych 140km/h jest gorzej ze spalaniem dla hybryd.
Energii idzie tyle samo na podtrzymanie ruchu, a dodatkowo występuje ładowanie aku.
Mogę się aktualnie mylić (cykle atkinsona etc) ale jak sie tym interesowałem to nie było żadnej przewagi (p)HEV nad spalinowymi na autostradzie przy 140km/h.
Pierwszy z brzegu test jaki znalazłem pozamiatał HEV:
Moja Toyota Sienna 3.5V6 mieści się spokojnie w 11-12l przy tej prędkości, a outlander jest od niej sporo sporo mniejszy.
Dobre wyniki są tylko w tabelkach :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Mogę się aktualnie mylić (cykle atkinsona etc) ale jak sie tym interesowałem to nie było żadnej przewagi (p)HEV nad spalinowymi na autostradzie przy 140km/h.
Bezpośrednie info od aktualnego usera takiego auta (też akurat Outlandera) jest dokładnie odwrotne.
W długiej trasie Outlander z hybrydą ma zauważalnie niższe spalanie niż bez.


Może to ten przypadek, że hybrydy w testach sprawdzają się zawsze słabo - mnie też tak wychodziło, (co bym nie testował), że to bez sensu.
Codzienna eksploatacja c-hr dała dużo lepsze wyniki niż wcześniejsze testy podobnych aut.
Pierwszy z brzegu test jaki znalazłem pozamiatał HEV:
Z tego testu nie wiesz nic.
140 to za dużo na elektryka, więc pewnie na hybrydę również.

P.S.
Porównanie vana do suva mija się z celem.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
W porównaniu do zwykłej hybrydy Toyoty, to jeździ praktycznie tam samo
nie ma co porównywać. kompletnie dwa inne systemy.
jeśli chodzi o QQ to nie miałem okazji jeździć ale testowałem X-Traila 4x4 i zaraz potem Ariya. miałem bardzo zbieżne odczucia z jazd tymi modelami, e-pedal, przyspieszenia, amortyzację itp. Ariya jest bardziej minimalistyczna i przez to bardziej mi się podoba, jednakowoż odczucia ogólne bardzo podobne jazdy elektrykami.
 

nabrU

Moderator
A ja się przemogłem i obejrzałem całe 38:04 Pertyna o tym Qashqai'u i moje 'dwa pensy' poniżej:
- jak dla mnie ten samochód cały czas wyje silnikiem ICE przy jakimkolwiek mocniejszym naciśnięciu gazu, i ANC nic tu nie daje,
- 'lubie' jak jeździ się ponad połowę filmiku z deską rozdzielczą filmowaną w trybie 'Lane Assist', a dopiero pod koniec filmu włącza się ekran z kompem pokładowym aby zobaczyć spalanie. Bardzo chciałbym zobaczyć spalanie gdy przyspieszał z zatrzymania na początku filmu :)
- a propos spalania, to 6,2l/100km na koniec filmu, po pojeżdżeniu po górkach Karkonoszy ze średnią prędkością ok. 40km/h uważam za raczej kiepski wynik,
- jedyną zaletą (jak dla mnie) tego samochodu w porównaniu do BEV jest jego zasięg, coś co jak widać w kraju o kiepskiej infrastrukturze (tak piszę o PL ;)) może parę osób odciągnąć od zakupu pełnego elektryka,
- nawet sam Pertyn stwierdza, że nie chciałby być na miejscu mechanika naprawiającego ten silnik 1,5. Szczególnie, że w tej hybrydzie kierowca ma prawie zerowy wpływ na jego pracę, po pedał gazu nie jest bezpośrednio 'związany' z silnikiem (a właściwie generatorem prądu) ICE. I jakakolwiek awaria tego generatora prądu powoduje prawie natychmiastowe zatrzymanie sie tego samochodu, bo jak sądzę bateria ma bardzo małą i pomijalną zasięgowo pojemność (o ile dobrze kojarzę to zaledwie 2kWh) co według testów w UK pozwala przejechać jakieś 6km wyłącznie w trybie EV.
- w UK płacimy podatek drogowy zależny od emisji. Qashqai e-power ze swoim wynikiem 119g/km został zakwalifikowany do grupy podatkowej 180 funtów na rok. A to prawie ta sama emisja co 10 letni Passat 2.0TDI. Ale Pertyn się zachwyca nad tym 'cudem techniki' :LOL:
- i finalne spostrzeżenie: przeciwnicy BEV wstawiali takie memy/zdjęcia gdzie BEV używał agregatu prądotwórczego (coś jak niżej). Ten Qashqai jest niczym innym jak materializacją tej idei :ROFLMAO:

1673171532589.png

Nie do zrobienia w niehybrydowym ice.

Nie no przecież na forum tu są tacy co robią 4,5l/100km i skriny wstawiali :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
A ja się przemogłem i obejrzałem całe 38:04 Pertyna o tym Qashqai'u i moje 'dwa pensy' poniżej:
- jak dla mnie ten samochód cały czas wyje silnikiem ICE przy jakimkolwiek mocniejszym naciśnięciu gazu
Dokładnie tak jest.
Już chyba mój c-hr używał ice rzadziej, tyle że był głośniejszy, więc cvt bardziej wkurzało.
 

nabrU

Moderator
Ale tu nie ma CVT (no bo napęd jest elektryczny), wyje więc sam generator prądu (po staremu silnik ;))
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ale tu nie ma CVT (no bo napęd jest elektryczny), wyje więc sam generator prądu (po staremu silnik ;))
Wiem.
Ale cvt sama z siebie też nie wyje, tylko powoduje wycie silnika z nią sprzężonego.
Zresztą akurat w Toyocie to też nie jest de facto cvt, tak to tylko potocznie nazwałem.

W każdym razie brak skrzyni to był jedyny plus QQ w porównaniu do c-hr: tj., że jednak jest lepiej wyciszony, wyje mniej i przez brak cvt jest to bardziej strawne.
 
Last edited:

cooler

Pionier e-mobilności
Dokładnie tak jest.
Już chyba mój c-hr używał ice rzadziej, tyle że był głośniejszy, więc cvt bardziej wkurzało.
Znalazłem Twojego C-HR i w ogóle nie jest tak różowo jak piszesz z tym spalaniem, prawie 11l przy 140km/h, moja 3.5l Sienna jest w tych okolicach latem. W redakcji też się zdziwili, 2 razy powtarzali test:
A zaparkuj kiedyś obok Sienny, to jest 2x większe auto.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
4,4 l po 6,59 zł to jest podobna kwota co 15 kWh z szybkich ładowarek po 2 zł
 
Top