paradox

Pionier e-mobilności
Jednak próbujesz racjonalizować swój wybór!
na konkretnych przykładach z życia wzięte...tak jest najlepiej. czy jak kupowałeś elektryka miałeś do wyboru hybrydę która jeździ jak elektryk? czasy się zmieniają i chyba trzeba ewaluować co jest ile warte
 

JareG

Pionier e-mobilności
największy bład jaki robię to takie wyliczenia na tym forum :devilish:
O! Wreszcie kolego utrafileś - to jest forum dla fanów aut elektrycznych, i większość kupiła je bez takich podliczeń, i nie liczy każdej kropelki.. bo co to za życie, takie OBLICZONE..?

Pozdrawiam
 

daniel

Señor Meme Officer
Robisz ... Za dużo myślisz 😀 ...

Jednak próbujesz racjonalizować swój wybór!

Poza tym twoje obliczenia są oparte na wielu niewiadomych i sporym marginesie błędu.
Dokładnie. Poczekaj na wybory. Planować w Polsce coś na dalej niż rok jest ciężko. Na 4 lata to już wszystko może się zdarzyć.
Ja też za dużo myślałem i w międzyczasie cena samochodu uciekła mi o kilkadziesiąt tysięcy.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja na Teslę czekałem blisko rok ... i w tym czasie jeździłem ICE ... i testowalem kolejne elektryki. Od momentu zamówienia wiele się zmieniło... rozpoczęła wojna itp ... I też próbowałem racjonalizować swój wybór.
trzeba ewaluować co jest ile warte
I po czasie testów już wiedziałem że ICE jest gówno warte 😀...a taka nowość to podejrzewam źródło wielu nieznanych jeszcze problemów z dwóch światów BEV i ICE.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Nawet jakby ta hybryda jeździła jak elektryk to konieczność pojawiania się w serwisie na zmianie oleju i wlewanie do niej paliwa dostarczanego przez don orleone powoduje u mnie odruch wymiotny. Jak zamówiłem ID.3 to w okresie oczekiwania miałem podobne przemyślenia, nawet jazdę próbną jakąś toyotą zrobiłem i ta myśl że będę musiał do nich jeździć skutecznie mnie wyleczyła z takiego pomysłu
 

paradox

Pionier e-mobilności
Nawet jakby ta hybryda jeździła jak elektryk to konieczność pojawiania się w serwisie na zmianie oleju i wlewanie do niej paliwa dostarczanego przez don orleone powoduje u mnie odruch wymiotny. Jak zamówiłem ID.3 to w okresie oczekiwania miałem podobne przemyślenia, nawet jazdę próbną jakąś toyotą zrobiłem i ta myśl że będę musiał do nich jeździć skutecznie mnie wyleczyła z takiego pomysłu
to prawda, jak kupiłem i3 to już prawie 2 lata mechanika nie widziałem
 

danielm

Pionier e-mobilności
super, ze jesteś.
też jestem ciekawy jak będzie po przekroczeniu "progu normalności"
podsumowując twoje wyniki w skrócie : około 21 tys. km rocznie ładowanie z gniazdka 51% reszta na szybkich ładowarkach?
tak tylko że ja elektryka kupiłem w sierpniu 2019 i przez pół roku nie miałem gniazdka, a potem przyszedł covid i od 2,5 roku pracuje z domu więc z tych 21tys rocznie spora większość to jazda dla przyjemności w weekendy przed siebie. liczba sesji na ładowarkach publicznych systematycznie spada. przez pierwsze dwa lata miałem średnią 12zł za 100km, teraz mam ponad 15zł za 100km, ale jak mi za bardzo wzrośnie to pewnie przejde na taryfę strefową i będę się ładować w nocy zwłaszcza że apka tesli umożliwia tym zarządzanie. na elektryka przesiadłem się ze starej mazdy która paliła 10-11l benzyny w mieście
 

paradox

Pionier e-mobilności
tak tylko że ja elektryka kupiłem w sierpniu 2019 i przez pół roku nie miałem gniazdka, a potem przyszedł covid i od 2,5 roku pracuje z domu więc z tych 21tys rocznie spora większość to jazda dla przyjemności w weekendy przed siebie. liczba sesji na ładowarkach publicznych systematycznie spada. przez pierwsze dwa lata miałem średnią 12zł za 100km, teraz mam ponad 15zł za 100km, ale jak mi za bardzo wzrośnie to pewnie przejde na taryfę strefową i będę się ładować w nocy zwłaszcza że apka tesli umożliwia tym zarządzanie. na elektryka przesiadłem się ze starej mazdy która paliła 10-11l benzyny w mieście
teraz to piszesz :) ja już na podstawie twoich wyników załamałem sprzedaż elektryków ;) pewnie forum mnie zbanuje, ludzie teraz w szoku oglądają TVP i czekaja na wybory ;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Obecne A6 ma wsp 0,24
To dużo?
Jeżeli warunki finansowania będą na standardowym poziomie audi.
To będzie ciężko przejść obojętnie.
Toyota . Nic nie wymyśli.
0.24 to dużo, Tesla M3 ma 0.20 z tego co pamiętam, ale te brakujące 0.04 to może być opór chłodnicy i osprzętu silnika, który wystaje za obrys. Jak zaslepią grilla i zrobią płaska podłogę to będzie lepiej.
 
Top