vwir

Pionier e-mobilności
Wiele starych domów ma albo jedna fazę, albo 3 fazy lecz niski przydział mocy. A ładowanie elektryka z jednej fazy to katorga. Sporadycznie tak można, ale codziennie to lepiej iść w benzynę..
Sporo nowych bloków ma też garaż podziemny, gdzie można zamontować gniazdko. Tak że ten...
A odnośnie jednej fazy - od 6 lat ładuję leafa z jednej fazy. Żyję ;)
 

KKL

Posiadacz elektryka
No ja powiem szczerze, bym świra dostał, jakbym miał codziennie ładować z mocą 2.5kW. Nawet 3.7kW to mało i musiałbym doładowywać codziennie. Np dzisiaj tylko wokół komina zrobiłem około 80km. Ładując 1 faza musiałbym kazdej nocy ładować. I o ile ja jeszcze o tym, że trzeba naładować auto, pamiętam, to żona za cholerę.. :) na 3 fazach nawet jak zapomnę naładować to przy 11kW zdążę sobie naładować chociaż na jazdy w ciągu dnia. Nie mówię, że z jedną faza nie da się żyć, ale daleko to od komfortu.
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Przejście na EV jest możliwe, ale z solidną "marchewką" od zarzadzajacych PL.
U nas obecnie mamy - kłody po nogi...
Wlasciciel EV to kułak i bogacz wiec mu podatkiem i ceną ładowania pod żebro:)
Ceny ładowania ustala firma prywatna,
Jakie kłody? do spalinówek nikt nie dopłaca jeszcze akcyzą są obłożone.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ceny ładowania ustala firma prywatna,
Jakie kłody? do spalinówek nikt nie dopłaca jeszcze akcyzą są obłożone.
Jakoś nie widziałem żeby któreś ZE wspaniałomyślnie obniżyło ceny o kilkanascie procent z okazji zmiany VAT. A warto sobie spojrzeć na wyniki finansowe biednych ZE, ledwie milionów na premie wystarczy.
 

daniel

Señor Meme Officer
Ceny ładowania ustala firma prywatna,
Jakie kłody? do spalinówek nikt nie dopłaca jeszcze akcyzą są obłożone.
Do spalinówek też się dopłaca. Kilka razy więcej niż do OZE. Tylko nie bezpośrednio. Poszukaj "how is big oil subsidized". Przemysł, który generuje tyle kasy, potrafi sobie zorganizować plecy.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
A ja trochę off-topic (albo i nie ;)):
Z jakiego powodu kolega @paradox dodaje swój nick do każdego tematu na tym Forumie :unsure:? To jakieś SEO czy cuś?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Dla mieszkańców domów elektryk będzie dalej opłacalny - reszta ( 60% mieszkańców Polski)
Bzdura.
Większosć Polaków mieszka w domach.
A duża część z pozostałych ma możliwość instalacji własnego gniazdka tam gdzie parkuje.
Tylko zamiast to robić woli narzekać.
 

Cav

Pionier e-mobilności
A ładowanie elektryka z jednej fazy to katorga. Sporadycznie tak można, ale codziennie to lepiej iść w benzynę..
Eeee tam.

Mam dwa auta elektryczne, siłę i jeszcze jej w garażu nie użyłem poza testem.
Na codzień na ścianie wisi sobie evse 1*16A, do smarta wystarcza aż nadto, a i soula doładuje gdy trzeba....
 

vwir

Pionier e-mobilności
No ja powiem szczerze, bym świra dostał, jakbym miał codziennie ładować z mocą 2.5kW. Nawet 3.7kW to mało i musiałbym doładowywać codziennie. Np dzisiaj tylko wokół komina zrobiłem około 80km. Ładując 1 faza musiałbym kazdej nocy ładować. I o ile ja jeszcze o tym, że trzeba naładować auto, pamiętam, to żona za cholerę.. :) na 3 fazach nawet jak zapomnę naładować to przy 11kW zdążę sobie naładować chociaż na jazdy w ciągu dnia. Nie mówię, że z jedną faza nie da się żyć, ale daleko to od komfortu.
Leaf ma generalnie jedną fazę, więc inaczej się nie da. Jedna faza to również 7kW, nie tylko 3.7kW. Ale abstrahując - 8 godzin ładowania w G12 (od 22:00 do 6:00) na 3,6kW daje 28,8kWh. To więcej niż 10->80% w leafie. Więc w jedną noc mam i tak całą baterię, bez względu na to czy ładuję z mocą 3,6kW czy 7kW.
 
Top