nnnnn

Pionier e-mobilności
Ale jakie są straty energii na takim ładowaniu indukcyjnym? :D
Ile ciepła one wydzielą do atmosfery?
Takie globalne elektryczne ogrzewanie ziemi wzdłuż każdej drogi? :)
"With a proven continuous charging capacity of 180 kW, while driving 80 km/h (50 mph) with an overall efficiency of more than 90 per cent, it shows that IPT PRIMOVE is today’s best-proven concept for Dynamic Wireless Charge."

Wydaje mi się że 90% dotyczy sprawności transferu energii, ale może czegoś nie rozumiem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Na wadliwy egzemplarz nawet gdy to RR czy Maybach, Rolex czy Samusung itp nie ma siły, to musi zniechęcić. .
Ponad połowa małżeństw ludzi się rozwodzi, bo związek ma jakieś wady, a wielu pomimo ich, jak niejeden wlasciciel Tesli żyje/współżyje z nią razem dalej i cierpi, bo musi lub tak ma, iż nie może się rozstać .Jedni w milczeniu inni muszą sobie ulżyć, generalizując czasem swój przypadek.
Potem zostaje niesmak
Mnie wkurzył Leaf, bo Nissan go olewał, m. In aktualizacje, a i sam samochód ma za dobry napęd, marnujując go przez przednie jego przeniesienie.
Trójeczka Tesli jako jedyna była wtedy do kupienia realnie , 4x4 i akurat prawie kompletnie bezawaryjna z banalną obsługą i nietuzinkowym wyposażeniem itd..., Była niemal idealna pomimo że nie robiona ręcznie i na zamówienie.
Czy to Premium czy nie, to dyskusja dla cieniasów i celebrytow z Koziej Wólki imtemat dla zabicia czasu itp. . Dla mnie jest premium wśród innych, którymi moglem jeździć. Nie wsiadałem do tych uznanych ogólnie za Premium : Mercedesów czy Volvo z takim zadowoleniem jak do Tm3.

Czasami kupujemy nowe spodnie czy kurtkę nawet jak poprzednie ciuchy się jeszcze nie wytarły, tak też jest czasem z samochodami. Powiniem jeszcze rok się bujać Tm3, ale akurat rzucili Plajdy a że kasa leżąc topnieje a chęć zmiany auta narasta, to ten zbieg zdarzeń byl idealny.
I kolejny raz a pierwszy gdy chodzi o markę ten sam producent mnie nie zawiódł. X jest zajebisty. Cena to sprawa drugorzędna, bo EQS byl lekko tańszy i niczym nie zaskakujący.
Czy sie opłaca? Tak bo bym kupił coś za podobną kasę i wydawał jej dalej krocie na eksploatację, serwisy itd, bez takiej radości z jazdy.

Ps Kupowanie hybrydy z marną baterią, słabymi silnikami, może przebić jedynie zakup diesla. Dla np 2 litrow paliwa nigdy bym sie nie posunął do takiego wyboru. Lepiej , rzucić fajki. Niemniej zdaję sobie sprawę, iz 30 lat temu myślałbym inaczej. Dziwię się jedynie ludziom, co wydają dużą kasę na te dziwolągi i cuda techniki, czasem dla skóry i ekranu z animacjami przepływu prądu aby dodać jeszcze wiecej wrażeń.
Nie dziwię się gdy szukają taniej jazdy bez emocji, czasem sie to hybrydą bradzie uda niż cienkim ICE
 

daniel

Señor Meme Officer
"With a proven continuous charging capacity of 180 kW, while driving 80 km/h (50 mph) with an overall efficiency of more than 90 per cent, it shows that IPT PRIMOVE is today’s best-proven concept for Dynamic Wireless Charge."

Wydaje mi się że 90% dotyczy sprawności transferu energii, ale może czegoś nie rozumiem.
Czyli 20kW się gdzieś gubi po drodze? Ciepło? Promieniowanie E-M? Czyżby Hołowczyc miał rację? :)

Trochę trudna w adaptacji technologia. Trzeba to zbudować w drodze, zamontować urządzenie w pojeździe. Jak będzie na krótkich odcinkach to po co samochód do tego. Trzeba by to rozwinąć od razu na dużym obszarze, bo inaczej będzie mało użyteczne. No i standard musi być otwarty, żeby każdy producent mógł z tego korzystać.
Gdzie zamontować licznik? Będą śledzić każdy nasz ruch! Gdzie moja czapeczka?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Ps Kupowanie hybrydy z marną baterią, słabymi silnikami, może przebić jedynie zakup diesla. Dla np 2 litrow paliwa nigdy bym sie nie posunął do takiego wyboru.
A co byś zrobił jakbyś MUSIAŁ mieć 500 km zasięgu przy 140?
Kupiłbyś Lucida? ;-)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Również jak kupują używane to nie muszą pytać czy bak ma nadal 50 litrów pojemności. Może turbina, może wtryskiwacze itd, ale nie zasięg
Jaka różnica czy bak ma 40 z 50l czy wtryskiwacze leją a turbo przedmuchuje i zużywa 25% paliwa więcej ?
Dla mnie jedna przy mniejszym baku masz nadal koszt podróży taki sam a przy większym zużyciu 25% więcej.
Znajdź EV poza LEAFEM 2012-2013 który używany ma 20% degradacji baterii?

Dla mnie różnica między letnią podróżą GDN do WW to jest 10min doładowania w Malinowym Bzyku. W powrotnej drodze dłużej jedliśmy w McD niż auto później doładowywało się by dojechać do domu.

Ja nie namawiam kogoś kto mieszka w Bieszczadach żeby kupił sobie EV. Każdy sobie liczy po swojemu i do swoich potrzeb. Mi się kalkuluje i nie mam potrzeby żadnego ICE. Więc proszę zwolenników etyliny tudzież diesla o nie wmawianie mi że nie mogę być zadowolony jeśli nie będę w stanie przejechać bez zatrzymania 600km z prędkością 150kmh.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Czyli 20kW się gdzieś gubi po drodze? Ciepło? Promieniowanie E-M? Czyżby Hołowczyc miał rację? :)
A gdzie się gubi 7kW z każdego spalonego litra benzyny ?
Trochę trudna w adaptacji technologia. Trzeba to zbudować w drodze, zamontować urządzenie w pojeździe. Jak będzie na krótkich odcinkach to po co samochód do tego. Trzeba by to rozwinąć od razu na dużym obszarze, bo inaczej będzie mało użyteczne. No i standard musi być otwarty, żeby każdy producent mógł z tego korzystać.
Gdzie zamontować licznik? Będą śledzić każdy nasz ruch! Gdzie moja czapeczka?
Technologia jak technologia, nie widzę nic specjalnie trudniejszego niż bezprzewodowy przesył danych np. GSM. Też operator ma licznik danych a standard jest otwarty. Przy Twoim podejściu dalej latalibyśmy z telefonami na kabel.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
na pewno bardziej by cieszyła niż gdy wsiadając codziennie masz już nastawienie "a co się dziś następnego spier..li". :(
Złe doświadczenia mocno wpływają na postrzeganie. Przekładasz doświadczenie z jednym egzemplarzem i to jeszcze chałupniczo złożonym w USA na wszystkie samochody marki. Ja z moim MiC nie mam żadnego problemu i wsiadam z nastawieniem, gdzie mogę dzisiaj pojechać. Ostatnio bezproblemowo w jeden dzień obróciłem z GDN od WW i z powrotem, z pełnym zaufaniem do auta i jego przewidywalności.
BTW tylko w TESLI pozwalam sobie zejść na 3-5% baterii bez żadnego strachu.
Generalnie po przygodzie z ZOE które rozkraczyło się na amen i wisiało tydzień w serwisie na drugim końcu Polski nie powinienem wg Ciebie ufać niczemu poniżej V6 HEMI, ale wole EV i Tesle kupowałem ze świadomością jej mankamentów i miło się rozczarowałem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A co byś zrobił jakbyś MUSIAŁ mieć 500 km zasięgu przy 140?
Kupiłbyś Lucida? ;-)
Auto do roboty to auto do roboty może byc i kombi Passat w dieslu
Co innego auto cywilne, może jest kilka i to pewnie nie takich hybryd, co jadą jak trzeba ale raczej ekonomiczne nie są i tanie też nie?
Nie każdy musi mieć EV, jeszcze długo tak bedzie
Ja bym wybrał silną benzynę, zresztą mam nadzieję ze czasy osobowych diesli się skończą.
Tu jest forum raczej EV i hybrydy to plasterek na ból producentów.
Pluginy owszem z duzymi baterią ale to nie dla kogos kto lubi a raczej musi jeździć. Na kilka lat ujdą dla tych co muszą pogodzić cóż ale co? 20 zł ktore oddadzą podacza serwisów?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ale plugin to bezsens w szerszym sposobie postrzegania. Bateria kosztuje i waży tyle że to się kompletnie nie opłaca, jeżeli ktoś o oszczędzaniu w ten sposób myśli.
Owszem można rozważyć taki napęd gdy nie ma alternatywy w ulubionej marce na mocne auto (vide Volvo XC90), ale w przypadku alternatyw… takie auto nie ma zalet.
Ok, jak któż myśli o jedynym, mocnym i drogim aucie w rodzinie.
Wniosek zawsze jest ten sam bez emocji trzeba kupić auto dostosowane do własnych potrzeb.
A z emocjami,… można kupić cokolwiek co da radość..,
👍😎✌️
 
Top