S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Było w jakimś innym wątku, generalnie artykuł entuzjasty i czysto ekonomiczne podejście wymaga przejechania jakichś 80-90kkm aby wyrównać różnicę wynikającą z kosztów zakupu. Im auto bardziej premium tym różnica ICE vs BEV się bardziej zaciera i wcześniej BEV zarabia na siebie (zakładając że i tak musimy pokonywać kilometry a nie jeździmy dla przyjemności)
no to kiedy ta granica się zatrze np. w przypadku Ariya 240k vs Qashqai e-force 190k. oba mają charakterystykę jazdy zbliżoną.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
no to kiedy ta granica się zatrze np. w przypadku Ariya 240k vs Qashqai e-force 190k. oba mają charakterystykę jazdy zbliżoną.
Ja bym powiedział że granica zaciera się gdzieś przy 350k, ariya za 240k to chyba najniższa wersja. Evolve to 300k z dużą baterią.
 

Cav

Pionier e-mobilności
no to kiedy ta granica się zatrze np. w przypadku Ariya 240k vs Qashqai e-force 190k. oba mają charakterystykę jazdy zbliżoną.
Zależy jak będziesz ładował.
Jak w domu - to w kilka lat.
Jak na zewnętrznych stacjach - to pewnie nigdy.

No i nadal Ariya to raczej nie jest odpowiednik QQ.
Raczej Xtraila.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
No i nadal Ariya to raczej nie jest odpowiednik QQ.
tak bardziel trafne będzie porównywanie Ariya vs X-Trail z tym że w cenie 240k w X-trailu mamy 4x4 a w Ariya podstawę
 

Cav

Pionier e-mobilności
tak bardziel trafne będzie porównywanie Ariya vs X-Trail z tym że w cenie 240k w X-trailu mamy 4x4 a w Ariya podstawę
Przecież już stwierdzono, że Ariya jest za droga, więc zdziwienia brak.

BTW: bez 4x4 i podobnym wyposażeniu, to ile by Xtrail e-power kosztował?
I gdzie chcesz ładować?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Zależy jak będziesz ładował.
Jak w domu - to w kilka lat.
Jak na zewnętrznych stacjach - to pewnie nigdy.

No i nadal Ariya to raczej nie jest odpowiednik QQ.
Raczej Xtraila.
Ile traci na wartości po 5 latach elektryk, a ile spaliniak?
Może zyskiem będzie mniejsza utrata wartości elektryka, albo kolosalna co zniweczy wszelkie oszczędności?
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ile traci na wartości po 5 latach elektryk, a ile spaliniak?
Może zyskiem będzie mniejsza utrata wartości elektryka, albo kolosalna co zniweczy wszelkie oszczędności?
to może być rozpatrywane na dzień dzisiejszy kiedy koszt użytkowania był 10x niższy ale po podwyżkach prądu to myślę, że utrata wartości będzie większa bo niby co rekompensuje droższy zakup?
 
Last edited by a moderator:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Przecież już stwierdzono, że Ariya jest za droga, więc zdziwienia brak.

BTW: bez 4x4 i podobnym wyposażeniu, to ile by Xtrail e-power kosztował?
I gdzie chcesz ładować?
bez 4x4 jest bezsensu bo tylko 10k roznicy
ładowanie w domu a na trasie ładowarki 100kW( w kontekście zapisania się na przedsprzedaż Avengera), teraz jeżdżę i3 ale na trasy mam spaliniaka ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Moja Tm3 poszła by na pniu za 205 000 czyli po 3 latach. Czyli ? mniej jak 30% utraty. Kosztowala 275 tys. A wcale sie nie starałem... Po prostu byla taka oferta. Odrzucilem, bo inna jest opcja.
 
Top