Cav

Pionier e-mobilności
W sumie to mamy do czynienia z ciekawa sytuacja, bo to co przytoczyłeś działało na niekorzyść ZE, a tutaj oczekujemy spadku stawek czyli przedłużenie taryfy będzie działać na niekorzyść konsumentów.
Dokładnie.
I jeśli wybory nie zmienią zarządów, to jestem dziwnie spokojny, iż ZE (z błogosławieństwiem władzy) wykoncypują sobie, żeby sobie odbić na szaraczkach "straty" na taryfach G z poprzednich lat.
I albo w ogóle nie przedstawią nowej taryfy, albo nadal będą w niej zbliżone do obecnych, zawyżone ceny.....
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Dokładnie.
I jeśli wybory nie zmienią zarządów, to jestem dziwnie spokojny, iż ZE (z błogosławieństwiem władzy) wykoncypują sobie, żeby sobie odbić na szaraczkach "straty" na taryfach G z poprzednich lat.
I albo w ogóle nie przedstawią nowej taryfy, albo nadal będą w niej zbliżone do obecnych, zawyżone ceny.....
Tyle że wtedy teoretycznie powinny się pojawić firmy które zaproponują Tobie SPOT dnia następnego + 20gr, oni zarobią sowicie a Ty będziesz miał mega tanio.
Inna historia to PV na net billingu gdzie kupujesz w "taniej taryfie" po 1pln a sprzedajesz w drogiej po 40gr :(
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Coz, kolega paradox owszem lubi skrytykowac ale ma duzo racji.
Wszyscy piszecie jak to tanio mozna sie ladowac, a ja to widze od niedawna troche inaczej.
Zrobilem okolo 100kkm za naprawde smieszne pieniadze, ale darmowe ladowanie sie skonczylo.
Nie ma juz publicznych darmowych ladowarek, lidli 20kW nie licze bo sa bardzo oblegane.
W zimowych warunkach moja TM3LR bierze 21-24kWh + 10% straty na ladowanie AC
Od jakiegos czasu nie mam dostepu do gniazdka w garazu i uzywam GW ladowarki AC i pobranie 62kWh skutkuje rachunkiem za 70kWh bo tyle mnie liczy GW.
W najdrozszym abonamencie 1,6PLN x 22kWh daje 35PLN + 10% ! Czyli realnie 38zl. Za 100km.
W trasie kombinuje jak moge, ale nie zawsze sie da… a zjazd na SuC (nie mialem wyboru bo dalej tylko Orlen a do GW bym nie dojechal).
Ile kosztuje SuC prosze ponizej na zdjeciu.
I wiekszosc drogi jechalem 130km/h

Zaczyna to slabo wygladac… to ja juz chyba wybiore tego nissana ;)
dobrze usłyszeć głos rozsądku.
temat jest kontrowersyjny i wzbudza wiele emocji więc obiecuję już nie podnosić tematu Nissana.
dla wszystkich oburzonych tym wątkiem dedykuję cytat Immanuela Kanta "Jeśli prawda ma ich zabić, niech umrą"
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
W zimowych warunkach moja TM3LR bierze 21-24kWh + 10% straty na ladowanie AC
Od jakiegos czasu nie mam dostepu do gniazdka w garazu i uzywam GW ladowarki AC i pobranie 62kWh skutkuje rachunkiem za 70kWh bo tyle mnie liczy GW.
super, dzięki za konkretne info. czy to jest średnia zimowa po 100kkm?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad straty AC. Ich nie mam chyba że robię przygotowanie wtedy bierze kilka Wat , ale tej zimy może raz cz2 razy ?
I nie jest to u mnie 10%.
Sprawdzałem (jest wątek gdzieś) przed evse na różnych mocach i Tesla pokazuje, to co pokazuje licznik. Tak jest u mnie. Może to zależeć od samochodu jak i od evse.
U mnie strat nie ma w Tm3 LR.
Więc tu sprawa nie jest jednoznaczna
 

krzyss

Pionier e-mobilności
super, dzięki za konkretne info. czy to jest średnia zimowa po 100kkm?
Srednia w TM3LR mam 19,3kWh po 66kkm, ale tesla nie liczy strat, nie liczy podgrzania baterii z WC, ja wczesniej zawsze liczylem 20kWh ale teraz bardziej sie sklaniam ku 22kWh.
Wczesniej mialem i3 tam mialem podobne zuzycie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ad straty AC. Ich nie mam chyba że robię przygotowanie wtedy bierze kilka Wat , ale tej zimy może raz cz2 razy ?
I nie jest to u mnie 10%.
Sprawdzałem (jest wątek gdzieś) przed evse na różnych mocach i Tesla pokazuje, to co pokazuje licznik. Tak jest u mnie. Może to zależeć od samochodu jak i od evse.
U mnie strat nie ma w Tm3 LR.
Więc tu sprawa nie jest jednoznaczna
Nie moze nie byc strat :)
Podczas ladowania tesla zuzywa prad… wiec cos musi byc.
Liczymy to co weszlo do tesli i wyszlo ze slupka.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Nie moze nie byc strat :)
Podczas ladowania tesla zuzywa prad… wiec cos musi byc.
Liczymy to co weszlo do tesli i wyszlo ze slupka.
Porównując to co weszło do baterii z TESSIE i fakture z GW straty na 3x11kW to 3%
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Srednia w TM3LR mam 19,3kWh po 66kkm, ale tesla nie liczy strat, nie liczy podgrzania baterii z WC, ja wczesniej zawsze liczylem 20kWh ale teraz bardziej sie sklaniam ku 22kWh.
Wczesniej mialem i3 tam mialem podobne zuzycie.
Ja mam cos takiego, battery dotyczy tylko jazdy a fuel to total łącznie z postojami.
Zrzut ekranu 2023-01-9 o 15.50.12.png
 
Top