Parującą od wewnątrz szyba przednia w zimne wilgotne dni

lvlthn

Pionier e-mobilności
Ja bym mimo wszystko wymienił filtr kabinowy.


Od kiedy masz auto?
 

daniel

Señor Meme Officer
Musi popowodziowe, takich u nas wiele .
Szwagier Merca S full wypas kupil w Austrii , nie do poznania, że było bul bul bul, też mu dlugo parował w środku.
Kurde, to chyba mój kontener zalało. Bo filtr wymieniam co roku i nadal paruje.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kurde, to chyba mój kontener zalało. Bo filtr wymieniam co roku i nadal paruje.
Pocisz się po prostu, masz katar , wsiadasz z mokrymi włosami ?

Ale faktycznie zdarza sie to w pewnych warunkach np full ludzi , odpowiednia pogoda itp ...Warto w garazu czasem zostawic z otwarymi oknami
Solo nie miałem.
Bywa to w automatycznych klimach , czasem jak jest zimno to klima nie widzi potrzeby działania bo nawiewa z zewnatrz chlodem ale też i wilgotnym powietrzem. W starej Trójce bez pompy było prosto i nic nie parowało z pompą ciepła może tak być
Czasem wolałem starą klimatyzację , gdzie dawało się ogrzewanie i klimę razem , wtedy fajnie osuszało kabinę
 
Last edited:

Przemmo

Posiadacz elektryka
Zjawisko parowania szyb jest również ściśle związane z niedostateczną czystością szyb. Tłuszcz oraz nagromadzone drobinki brudu sprawiają, że woda osadza się na szybie. Aby zmniejszyć parowanie szyb w samochodzie należy je dobrze odtłuścić.
Weź np. izopropanol i kilkukrotnie umyj dobrze szybę, powinno pomóc.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
A nie ma tam funkcji "odparowania/odszronienia" szyb? W zwykłych autach jest przycisk który priorytetowo: włącza klimę, wentylator na max, nawiew na szybę. Klima błyskawicznie dostarcza suche powietrze wilgoć oddaje na parowniku i może przejąć ja z szyby. Może faktycznie, zmiana trybu pompy ciepła z grzania na chłodzenie zajmuje tą chwilę która wywołuje irytację?
W Springu proste rozwiązanie 3 kW spiralka zasilana z 260V daje radę i po chwili jest ciepłe powietrze ;)
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
ja zauważyłem, że ogrzewanie działa słabiej kilka minut przed dotarciem do celu z nawigacji - może tutaj jest korelacja?
Nie zauważyłem tego, ale ogólnie strategie działania tego automatu są dziwne na tle spalinowych. Możliwe że odczucie to potęguje takie a nie inne umiejscowienie nawiewów. Zauważyłem np że w momencie dojeżdżania do supercharger kiedy zaczyna grzać baterie na chwilę powietrze z nawiewów robi się zimniejsze. Pewnie związane z wydatkiem pompy ciepła, niemniej powtarzalnie to robi.

Ja bym mimo wszystko wymienił filtr kabinowy.


Od kiedy masz auto?
No i tak zrobię dla pewności. Odebrałem 04.09.2024 z ząbek. 3hl lr. Zdarzyło pierwszy raz po chyba 2 tygodniach przy przebiegu około 3k.

Musi popowodziowe, takich u nas wiele .
Szwagier Merca S full wypas kupil w Austrii , nie do poznania, że było bul bul bul, też mu dlugo parował w środku.
O wiele mogę Teslę podejrzewać, ale akurat nie o sprzedawanie popowodziowych samochodów.

Zjawisko parowania szyb jest również ściśle związane z niedostateczną czystością szyb. Tłuszcz oraz nagromadzone drobinki brudu sprawiają, że woda osadza się na szybie. Aby zmniejszyć parowanie szyb w samochodzie należy je dobrze odtłuścić.
Weź np. izopropanol i kilkukrotnie umyj dobrze szybę, powinno pomóc.
Pierwsze co zrobiłem, oczywiście miała eleganckie tłuste mazy po jakimś niezbyt dokładnym chinczyku.

A nie ma tam funkcji "odparowania/odszronienia" szyb? W zwykłych autach jest przycisk który priorytetowo: włącza klimę, wentylator na max, nawiew na szybę. Klima błyskawicznie dostarcza suche powietrze wilgoć oddaje na parowniku i może przejąć ja z szyby. Może faktycznie, zmiana trybu pompy ciepła z grzania na chłodzenie zajmuje tą chwilę która wywołuje irytację?
W Springu proste rozwiązanie 3 kW spiralka zasilana z 260V daje radę i po chwili jest ciepłe powietrze ;)
Jest i daje radę, natomiast w najgorszej pod względem parowania trasie do tej pory, trzeba było go włączać co chwilę.


Ogólnie w tym tygodniu zrobiło się już stabilnie zimno i problem póki co nie wystąpił. Myślę że jest związany z jakąś graniczna temperatura przez którą przechodzi i odłącza sprężarkę.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
trzeba było go włączać co chwilę
To znaczy że w aucie było źródło wilgoci która kondensowala się na zimnej szybie.
Miałem kilka razy w życiu takie dziwaczne zjawisko LATEM że to włączenie klimy powodowało zaparowanie szyby ale dlatego, że klima schładzała szybę tak mocno, że więcej wody się na niej osadzało niz odparowało
 

kamilthusz

Posiadacz elektryka
To znaczy że w aucie było źródło wilgoci która kondensowala się na zimnej szybie.
Miałem kilka razy w życiu takie dziwaczne zjawisko LATEM że to włączenie klimy powodowało zaparowanie szyby ale dlatego, że klima schładzała szybę tak mocno, że więcej wody się na niej osadzało niz odparowało
Tak, na 99% był to parownik klimatyzacji chwilę po jej wyłączeniu. Nawet instrukcja obsługi mówi że to zjawisko normalne (chwilę po wyłączeniu klimatyzacji). Spotykałem się z tym w każdym samochodzie jaki miałem. Tylko pytanie dlaczego tryb automatyczny uznał że AC jest niepotrzebne w skrajnie niewłaściwych warunkach. A w lato faktycznie szyby często parują od klimatyzacji, tyle że z drugiej strony, od środka mi się jeszcze nie zdarzyło
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja korzystałem z "ataku gazem musztardowym" wtedy wali ostro wentylatorami tworzy nadciścienie i wypycha wilgoć
Jest odszranianie przod i tyl i yo tez wtedy kieruje nadmuch na szybę
 

Najnowsze dyskusje

Top