Pierwsze 100 dni z Teslą wrażenia , zaskoczenia i rozczarowania. Lużne przemyślenia, kłopoty wątpliwości , dobre rady , refleksje etc.

swistak

Posiadacz elektryka
Tutaj się podepnę ;). W instrukcji jest taki misz masz że nie ogarniam.
Mamy tak:
a) Tempomat uwzględniający sytuację drogową (w cenie)
b) Automatyczne kierowanie (dodatkowe płatne)
c) Nawigacja z Autopilotem (dodatkowo mega płatne)
Pierwszy miesiąc mamy testowo niby wszystko (dla Europy to i tak ubogo).
Ale możecie w skrócie napisać co daje każdy z tych trybów? I jak to się uruchamia (szczególnie b i c)?

Mnie interesuje Lane Assist (a do tej pory udało mi się tylko uruchomić "obijanie się" o linie).
Ponadto czytałem że Tesla informuje o zmianie świateł (żółte czerwone zielone).
Też tego nie widzę a wydaje się pomocne.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Te płatne opcje dają bardzo niewiele. Z dyskusyjnie użytecznych funkcji w tej chwili jest automatyczne parkowanie w rozszerzonym autopilocie.
W "podstawie" masz aktyny tempomat, który trzyma odległość od poprzedzającego pojazdu (włączasz go pojedynczym naciśnięciem prawej rolki), oraz podstawowego autopilota, który dodatkowo prowadzi po pasie (nie odbija od linii, tylko prowadzi), włączasz go dwuklikiem prawej rolki.
Prawa rolka góra/dół to zwiększanie/zmniejszanie prędkości, szybkie machnięcie przeskakuje o 5km/h. Prawa rolka na boki zmienia odstęp od poprzedzającego pojazdu.
 

swistak

Posiadacz elektryka
W "podstawie" masz aktyny tempomat, który trzyma odległość od poprzedzającego pojazdu (włączasz go pojedynczym naciśnięciem prawej rolki), oraz podstawowego autopilota, który dodatkowo prowadzi po pasie (nie odbija od linii, tylko prowadzi), włączasz go dwuklikiem prawej rolki.
To byłoby idealnie. Wydaje mi się że to próbowałem kilkukrotnie. Tempomat sobie działał.
Ale linie nie pojawiły mi się na niebiesko co by potwierdziło prowadzenie wg nich.
Muszę popróbować.
A jak wówczas powinno być ustawione poniższe menu? Na 1 klik czy na 2 kliki?

BTW: Parkowanie miałem w obu Arteonach i nigdy przez 4 lata tego nie użyłem.
 

Attachments

  • Screenshot_1.jpg
    Screenshot_1.jpg
    62,1 KB · Liczba wyświetleń: 6

piotrpo

Pionier e-mobilności
Ja to mam ustawione na 2 kliki. Czasami wolę jechać na tempomacie. Zdaje się, że trzeba przejechać trochę km nowym samochodem, żeby autopilot się uaktywnił. Kamery muszą się skalibrować. Gdzieś w menu jest też opcja wyboru pomiędzy "tempomat uwzględniający sytuację drogową", a bodaj "asystent kierowania beta" czy coś takiego.
 

swistak

Posiadacz elektryka
A jeszcze pytanie - ile może trwać ta kalibracja kamer? Kojarzę że zaraz po wyjeździe (10min, kilka km) miałem monit o tym fakcie tylko nie pamiętam czy to był start kalibracji czy koniec.
A to by wyjaśniło niemożność włączenia linii itp. Zrobiłem dopiero 400km.
 

inter

Pionier e-mobilności
A jeszcze pytanie - ile może trwać ta kalibracja kamer? Kojarzę że zaraz po wyjeździe (10min, kilka km) miałem monit o tym fakcie tylko nie pamiętam czy to był start kalibracji czy koniec.
A to by wyjaśniło niemożność włączenia linii itp. Zrobiłem dopiero 400km.
Najlepiej na 3 pasmówce, i po 40-50 km, masz kalibracje zrobioną.
Postęp jest widoczny w ikonie kierownicy.
 
Top