Nie wiem czym się zachwyca, rzeczywista poprawa wydajności to raptem znikome procenty, większy zasięg w stosunku do 2021 MIC uzyskano tylko i wyłącznie większą baterią.Test Bjørn TM3 HL SR i jego zachwyt nad wydajnością.
Moim zdaniem się mylisz, nie ma dużego postępu: samochód w stosunku do 2021MIC stoi na zoptymalizowanych pod BEV oponach o niskim toczeniu (które trzymają słabo), tymczasem 2021 stał na mega klejących PS4... Dobre opony zawsze mają większe opory toczenia, tym bardziej sportowe. 154Wh/km vs 168Wh/km może po prostu z tego wynikać plus trochę aerodynamika. Wiele osób twierdzi że po założeniu opon o niskim oporze i hałasie zyskują sporo zasięgu, niestety kosztem trzymania się zwłaszcza na mokrym.Malkontenci swoje, a mamy taki wynik:
Zwiększyli wydajność poprzez poprawę aerodynamiki i oporów toczenia, oraz samych silników i softu
15Wh/100km przy 120kmh to rewelacyjny wynik, a można zejść dużo niżej.
Krzywa ładowania jest też zaskakująco dobra, jak na LFP
To dobrze ! 😈Z tym słabym trzymaniem to coś jest na rzeczy. Ostatnio jechałem w dużym deszczu lokalnymi drogami i na ostrych zakrętach i delikatnie mocniejszym dociśnięciu gazu tył wpadał w poślizg.
Mam podobne doświadczenia, ale gdy opony miały mniej jak 3000 km, deszcz w niczym nie przeszkadzał, trzymały super. Po przekroczeniu 3000 km, w podobnych warunkach opony juz tak nie trzymają i czuć poślizg tylnej osi. Mnie to nie przeszkadza, przypomniała się jazda bolidem F126p w śniegu, oczywiście w Tm3 tył tak nie lata.Z tym słabym trzymaniem to coś jest na rzeczy. Ostatnio jechałem w dużym deszczu lokalnymi drogami i na ostrych zakrętach i delikatnie mocniejszym dociśnięciu gazu tył wpadał w poślizg.
Pewnie tak, ale moje opony mają ponad 6 mm po 8000 km.Pamiętajmy że według wymagań Tesli minimalna głębokość bieżnika to 3 mm !
Z tym słabym trzymaniem to coś jest na rzeczy. Ostatnio jechałem w dużym deszczu lokalnymi drogami i na ostrych zakrętach i delikatnie mocniejszym dociśnięciu gazu tył wpadał w poślizg.