Płatne czyszczenie zacisków po zimie w serwisie Tesli = katastrofa!

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Bez żartów, nikt nawet nie będzie patrzył na bev od Toyoty/Lexusa, bo i po co?
Są lepsze elektryki, do tego przy okazji zazwyczaj tańsze.
Jeżeli wykluczy się Teslę Model Y to wydaje mi się że z tą konkurencją jest dosyć słabo. Są znacznie lepsze elektryki (zasięg, czas ładowania) niż RZ za podobną cenę, ale w większości przypadków są gorszymi samochodami pod innymi względami.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeżeli wykluczy się Teslę Model Y to wydaje mi się że z tą konkurencją jest dosyć słabo. Są znacznie lepsze elektryki (zasięg, czas ładowania) niż RZ za podobną cenę, ale w większości przypadków są gorszymi samochodami pod innymi względami.
Tzn. pod jakimi?
Że im się koła piast trzymają, czy jeszcze coś?
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Tzn. pod jakimi?
Że im się koła piast trzymają, czy jeszcze coś?
Z argumentem odnośnie kół nie dyskutuje, bo to jest poziom "elektryki się palą!!!".

np. Volvo EX40 Plus/Ultra AWD - mniej więcej taka sama cena albo trochę drożej w porównaniu do RZ 450e Prestige + Design.

Volvo jest mniejsze, ma mniejszy bagażnik / mniej miejsca z tyłu, ma większy promień skrętu, według mnie gorzej się prowadzi, ma twardsze zawieszenie i trochę gorzej wykonane wnętrze (trochę więcej twardego plastiku), komfort foteli według mnie podobnie. Przy czym ma większe zużycie energii niż RZ 450e (test Bjorna), znacznie większą baterię i zasięg większy o 22% (WLTP).

Sam rozważam zakup RZ na wyprzedaży rocznika więc jestem ciekawy jakie auta FWD/RWD za ok. 240 tys. i auta AWD za ok. 275 tys. (przed ewentualnymi rabatami podczas wyprzedaży rocznika) byłyby lepsze.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Z argumentem odnośnie kół nie dyskutuje, bo to jest poziom "elektryki się palą!!!".

np. Volvo EX40 Plus/Ultra AWD - mniej więcej taka sama cena albo trochę drożej w porównaniu do RZ 450e Prestige + Design.
Ale akurat Volvo ma większość tych samych wad, co Toyota, więc to dość słaby argument.
Też nie umieją w elektryki, za to ceny windują w kosmos.
Chodziło o porównanie do dobrych elektryków.

I tak, Stellantisa też nie porównuj, ten sam przypadek.
 

TomS

Zadomawiam się
Skoro nie mieli zgody na wykonanie naprawy to możesz ściągnąć kasę u wystawcy karty Visa lub MC przez funkcje charge back, poczytaj jak to działa i wystąp.
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Ad karta do Tesli , czyli aby sie ustrzec przed pobraniem bez akceptacji ,,to warto dać limit tuż przed serwisem

PS
Wstyd się przyznać ale na ok 25 samochodów nigdy nie smarowalem klocków .Owszem kilka wymian było ale na palcach jednej ręki... Przebiegi statystyczne , teren pomorski.
Zresztą hamowanie silnikiem , redukcja sekwencją itd ...
Syn natomiast wyrywny, więc klocki mu szły. Widzę jak często ludzie dojeżdżają do czerwonynch świateł. GAZ i hamowanie tuż na dupie lub na lini itd
..
 

cooler

Pionier e-mobilności
Chodziło o porównanie do dobrych elektryków.

I tak, Stellantisa też nie porównuj, ten sam przypadek.
Daj znać jakie elektryki są dobre, bardzo jestem ciekaw.
Bo ja na Tesli już się przejechałem, słaby zasięg, awaryjne auta, słaby serwis, miesiącami ciągnące się naprawy np przedniej szyby, bagaznika, klapek ładowania itp.
Czy elektryki VW są dobre? A może chińskie? Oglądam kanał Bjorna i na dzień dzisiejszy nie ma nic co było by warte kasy która za nie wołają, ale może coś pominąłem.
Stellantis ze swymi mini bateryjkami też odpada.
 

ztsgusz

Pionier e-mobilności
Daj znać jakie elektryki są dobre, bardzo jestem ciekaw.
Bo ja na Tesli już się przejechałem, słaby zasięg, awaryjne auta, słaby serwis, miesiącami ciągnące się naprawy np przedniej szyby, bagaznika, klapek ładowania itp.
Czy elektryki VW są dobre? A może chińskie? Oglądam kanał Bjorna i na dzień dzisiejszy nie ma nic co było by warte kasy która za nie wołają, ale może coś pominąłem.
Stellantis ze swymi mini bateryjkami też odpada.
Ciekawa strona z różnymi EV i filtrowaniem: https://ev-database.org/

Załóżmy że szukamy EV jako pierwszego/jedynego samochodu - zaznaczam zasięg >=500km (co najmniej ok. 660 km WLTP czyli zasięg podobny do aktualnej TM3 LR Highland). Poza Teslą i chińskimi samochodami jest... Peugeot e-3008 98kWh Long Range (mały w środku, 4.5m długości) i Volkswagen ID.7 (długi sedan) - oba pomiędzy 200-300k zł. Oprócz tego są BMW i4, Mercedes EQE, itd. - już się zaczyna robić dosyć drogo i właściwie to niewiele osób może sobie pozwolić na taki samochód, w dodatku mający mało popularny i niepraktyczny typ nadwozia czyli sedan. Z czegoś bardziej pojemnego jest Audi Q8 e-tron, z tego co pamiętam da się go sensownie skonfigurować za ok. 400k zł.

Z mniejszych, tańszych aut jako drugi samochód: Dacia Spring, Citroen e-C3, MG4, VW ID.3, Kia EV3. Tutaj Kia EV3 może być sensowną opcją w zależności od cennika.

Niby jest tyle EV na rynku, ale w rzeczywistości większość to auta drogie, duże, z małym zasięgiem (Lexus RZ też do nich należy) albo auta z wątpliwym serwisem (chińskie, Tesla). Jeżeli wykluczy się Teslę, to z konkurencją jest dosyć słabo.
 
Last edited:

Art79mod

Zadomawiam się
Ioniq5 - polecam rozważyć - od 3lat bez awarii a i Hiszpania, Francja, Włochy zaliczone - ładowanie w dalekich trasach wyłącznie na Ionity - 15 min.
Nie ma obecnie lepszego samochodu. V2L, panel solarny, 3000 mm rozstawu osi, wyciszenie, przyspieszenie 5,1 s.
SOH nadal 100% a 50 000 km przejechane.
 

Najnowsze dyskusje

Top