Płyny eksploatacyjne w samochodach elektrycznych według Total

BigB00

Posiadacz elektryka
Total pokazuje, że ma produkty do aut elektrycznych, ale przy okazji coś tam chlapnie.

Wbrew pozorom, (auta elektryczne) mają jednak dużo punktów wspólnych ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.
Pierwszy płyn, który występuje w każdym aucie, niezależnie od rodzaju napędu, to oczywiście płyn do spryskiwaczy.
Podobnie jest w przypadku płynu hamulcowego (...) układy w elektrykach i samochodach z silnikami spalinowymi wykorzystują ten sam rodzaj płynu hamulcowego.


I tu następuje koniec "dużej ilości punktów wspólnych".

A czego możemy się jeszcze dowiedzieć? Jakie oleje i płyny mogą być stosowane w skrzyni biegów, silniku i pakecie baterii. A także, że:
"Wszystkie te płyny muszą być wymieniane zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Brak terminowej wymiany w przypadku auta będącego w okresie gwarancji może być - w przypadku problemów technicznych - powodem odmowy naprawy w ramach gwarancji. To samo dotyczy zastosowania cieczy bez aprobaty danego producenta” – dodaje Mateusz Myck.
To jak często wymieniacie te płyny i oleje w BMSie, silniku i skrzyni biegów, żeby nie utracić gwarancji?

Na koniec wisienka:
Osobną kwestią jest całkowity ślad węglowy, pozostawiany przy okazji produkcji aut elektrycznych, co do którego opinia ekspertów nie jest jednoznaczna.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mi się to podoba. Nie perdzielą sie w straszenie klienta że jak czegoś nie zrobisz to umrzesz. A do tego podejście doamochodu jest inne. Sądy im dzialają może nie tyle sprawniej co są bardziej dostępne, to z takim lakierem jak niektorzy trafili sprawa by się już toczyła. U nas prawnicy ledwo rozwody ogarniają... Choc nie lubie czerwonolicego Ziobry, to Sądy byly są będą do kitu. Bo my taka rasa i trzeba pokoleń na zmiany.
Leafem 3 lata bez serwisu. Plyn hamulcowy to mi Mini piszczało o wymianę bo to BMW niby sportowe... Nie pamietam ale z raz na 30 aut wymieniłem i 2x w motocyklach
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak, ale płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2 lata z powodu jego hydroskopijnosci. Jest to nawet napisane w instrukcji obsługi. (Tak czytam instrukcje 🙇🏻‍♂️
Z tego co zacytowałeś to kontrola co dwa lata, a nie wymiana. Chyba, że targasz przyczepę. Mam tester płynu hamulcowego i w poprzednim aucie dopiero po 8 latach użytkowania płyn hamulcowy zbliżył się do granicy wymiany. Więc z kontrolą co 2 lata się zgadzam, ale wymiana w razie potrzeby.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Pytanie.... to samochód raczej narmalny .. Zależy jak jeździsz, czy zmieniasz na zimówki itd.
Wiadomo jak bedziesz szarpał i dawał ostro na światłach itp, to oponki pójdą szybciej a zawieszenie dostanie też popalić. Normalka jak w mocnych autach i do tego o sporej masie.
Opony kieunkowe gdzie jedna strona jest zawsze zewnętrzna nie da sie zmieniać po przekątnej.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Opony kieunkowe gdzie jedna strona jest zawsze zewnętrzna nie da sie zmieniać po przekątnej.
Aleś teraz pokręcił ;)

Opona kierunkowa to kierunkowa, asymetryczna to asymetryczna. Asymetryczna to ta w której strona zewnętrzna musi być na zewnątrz. Nie spotkałem się jeszcze z oponami, które byłyby kierunkowe i asymetryczne jednocześnie (musiałyby wtedy być lewe i prawe opony).

Kierunkowe można sobie przekładać tylko tył<->przód, a nie można lewa<->prawa, bo ma znaczenie w którą się kręcą stronę (jak sama nazwa zresztą sugeruje).
Asymetryczne można przekładać dowolnie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Toz pisalem dwa posty wyzej jak jest i kierunkowa i asymetryczna Niestety w Tesli jest i kierunek i niesymetryczny bieżnik
tempFileForShare_20210527-161035_copy_800x202.jpg
 
Last edited:
Top