Po co kupować coś innego niż Teslę?

krzyss

Pionier e-mobilności
Krzywe ładowania są różne przy różnych mocach maksymalnych - moje dane były z Lućmierza (250 kW przy Teslowych 400 V).
Twoje są z GW Łyszkowice, gdzie moc maksymalna to 200 kW ale pewnie przy 800 V.
View attachment 8994
[źródło]
A to ciekawe… myslalem ze jesli idzie 148kW to bedzie tak szlo i to auto decyduje kiedy obnizyc moc ladowania.
Jutro potestuje na ekoenie 350kW 😎
Postaram sie tam dojechac rozladowany dobrze.
 

Michal

Moderator
O, to spoko. A potrzebujesz do tego premium connectivity?
Nie mam pojęcia :p
Edit:
Z usług przesyłania strumieniowego można korzystać pod warunkiem dostępności połączenia danych (np. przez Wi-Fi lub z użyciem łączności premium). Do niektórych serwisów można się logować przy użyciu domyślnego konta Tesla. Inne przy pierwszym użyciu mogą wymagać podania danych konta.
 
Last edited:

Michal

Moderator
A to ciekawe… myslalem ze jesli idzie 148kW to bedzie tak szlo i to auto decyduje kiedy obnizyc moc ladowania.
Jutro potestuje na ekoenie 350kW 😎
Postaram sie tam dojechac rozladowany dobrze.
No to nie jest tak :) Nie wiem z czego to wynika, ale dla każdej maksymalnej mocy ładowania są inne krzywe.
Trochę tak samo jak dla różnych energii startowych przy rozpoczynaniu ładowania też są inne krzywe ładowania.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A to nie wynika z temperatury? W sensie jeśli wcześniej była wyższa moc ładowania to bateria się podgrzała i jest w stanie utrzymać wyższą krzywą w późniejszej fazie?
 

nabrU

Moderator
Mam wrażenie że to jest też kwestia 'handshake' między samochodem i ładowarką... ale według jakiego algorytmu to nie wiem.
 

Michal

Moderator
A to nie wynika z temperatury? W sensie jeśli wcześniej była wyższa moc ładowania to bateria się podgrzała i jest w stanie utrzymać wyższą krzywą w późniejszej fazie?
Raczej nie, bo jeśli to zależałoby tylko od temperatury, to auto przy dojeżdżaniu mogłoby zawsze dostosować ją sobie do maksymalnych prędkości niezależnie od stopnia naładowania i maksymalnej dostępnej prędkości. Ale nie wiem, nigdzie nie widziałem sensownego opisu dlaczego tak jest.
 

Michal

Moderator
Mam wrażenie że to jest też kwestia 'handshake' między samochodem i ładowarką... ale według jakiego algorytmu to nie wiem.
Próbuję przebrnąć przez specyfikację komunikacji CCS ale nie jest łatwo i chyba mi się nie chce, więc nie wiem, czy to ma jakikolwiek związek :p
Moim zdaniem (bez czytania, tylko na logikę) handshake jedyne, co tutaj może przekazywać to maksymalną dostępną moc ładowarki, a już inna krzywa ładowania wynika z tego, co zaprogramowane w aucie.

Z opisu, który znalazłem:
This communication happens over the Control Pilot signal using the PLC protocol outlined in HomePlug Green PHY specifications.
[źródło]
Niestety "HomePlug Green PHY specification" jest duża i nie znalazłem tam tego co nas interesuje na szybko.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Raczej nie, bo jeśli to zależałoby tylko od temperatury, to auto przy dojeżdżaniu mogłoby zawsze dostosować ją sobie do maksymalnych prędkości niezależnie od stopnia naładowania i maksymalnej dostępnej prędkości. Ale nie wiem, nigdzie nie widziałem sensownego opisu dlaczego tak jest.
Ale tu nie chodzi o temperaturę gdy dojechałeś do ładowarki, tylko po 10-15min ładowania. Nie wiem, czy w trakcie ładowania auto nadal dogrzewa baterię, czy też może "liczy" na to, że dogrzeje się sama w procesie ładowania. Nigdy tego nie sprawdzałem.
 

Michal

Moderator
Ale tu nie chodzi o temperaturę gdy dojechałeś do ładowarki, tylko po 10-15min ładowania. Nie wiem, czy w trakcie ładowania auto nadal dogrzewa baterię, czy też może "liczy" na to, że dogrzeje się sama w procesie ładowania. Nigdy tego nie sprawdzałem.
Zakładam, że jeśli podgrzewanie miałoby zwiększyć moc, to auto grzałoby do osiągnięcia tej co trzeba. Sam nie mam możliwości sprawdzania temperatury baterii i jej grzania, bo nie mam tej wtyczki CAN.
 
Top