Po co kupować coś innego niż Teslę?

Kuba K.

Posiadacz elektryka
TESLA to sekta Ilona Muska i wszelkie poddawanie w wątpliwość jej wyższości jest bluźnierstwem.
Gdyby tak było to bym miał dwie TM3, a jednak druga jest Cupra. Szanowna małżonka woli ja od Tesli, bo jest normalnym samochodem a nie statkiem kosmicznym. Nawet nie jeździ na trybie B.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Inne warto kupić jak komuś zależy na czymś czego Tesla nie ma. Mi zależy żeby wozić wygodnie 6 osób i czasem z jakims bagażem i już nawet zarezerowowałem X ale stwierdziłem że sie nie doczekam i biore w ciemno Y jako drugie auto a w pełnym składzie bedziemy jeżdzić starym. Teraz mnie trochę odrzuca jak mam wsiąść do starego auta(żona woli starym prowadzić bo się nie boi nowego), dlatego chce jak najszybciej je wymienić na wiekszego w środku elektryka i jakoś nie jestem przekonany co do X i przestrzni w nim, dodatkowo kierownica i kierunkowskazy na minus. Wołabym Teslo-bus do tego celu i obecnie chyba ID.Buzz Long GTX w full wypas wersji byłby lepszym wyborem tylko trzeba poczekac pewnie z 2 lata
 

nabrU

Moderator
Tesla zawiesza poprzeczkę do której reszta próbuje doskakiwać. Daje ciągle aktualizacje, które ulepszają funkcje. Naprawdę samochód robi się lepszy niż był.

Hmm, ale i zabierają pewne funkcje tymi aktualizacjami z tego co tu czytam czy też prostych rzeczy jak auto wycieraczki (o ile dobrze kojarzę) jakoś zrobić nie mogą

Do wybrania czegoś innego niż Tesla skłoniłby mnie liftback wielkości Octavii z tą samą ilością miejsca w bagażniku, >180KM, porównywalnym zasiegu i wbudowanym Androidem Auto w cenie konkurencyjnej do Model 3. Not gonna happen. 😅

Czyli jednak brakuje Android Auto w Tesli :p

Szanowna małżonka woli ja od Tesli, bo jest normalnym samochodem a nie statkiem kosmicznym. Nawet nie jeździ na trybie B.

I tu poruszamy następną ważną kwestię: nie każdy (nie tylko kobiety, panowie ;)) dobrze ogarnia zaawansowane technikalia EV. Więc nie sądzę, że Tesla jest dla takich ludzi.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Hmm, ale i zabierają pewne funkcje tymi aktualizacjami z tego co tu czytam czy też prostych rzeczy jak auto wycieraczki (o ile dobrze kojarzę) jakoś zrobić nie mogą
Dzisiaj jechałem w dzikim deszczu i nie narzekałem ;) w innych autach tez musiałem poprawiać automat i zmieniać jego wrażliwość
Czyli jednak brakuje Android Auto w Tesli :p
Mi nie, ale może dlatego ze mam iphona
I tu poruszamy następną ważną kwestię: nie każdy (nie tylko kobiety, panowie ;)) dobrze ogarnia zaawansowane technikalia EV. Więc nie sądzę, że Tesla jest dla takich ludzi.
Zgadzam się, w Tesli można się poczuć bezradnym bo jedyne co możesz kontrolowac to prędkość, zero innych dodatkowych informacji, światła auto, wycieraczki auto, kierunkowskaz tez prawie auto, autopilot auto …
 

daniel

Señor Meme Officer
Czyli jednak brakuje Android Auto w Tesli :p
Nie brakuje. Ten system który jest, jest bardzo dobry. To w każdym innym samochodzie brakuje porządnej nawigacji. Ile kosztuje Columbus? 3000 extra? Wow, sprawdziłem i jest to 4200. Aktualizacje też nie są za darmo. Ekran jest malutki i się zacina przy przewijaniu mapy.

Wycieraczek nie mogą zrobić, ale światła drogowe w miarę ogarnęli. Mogliby tylko nie świecić nimi w mieście. Łatwo zrobić odcięcie poniżej 50km/h i nie rozumiem czemu tego nie zrobili.
Jak się zmienia coś, to czasem można coś zepsuć. To co działa w Norwegii czy Kalifornii, niekoniecznie będzie śmigać u nas.
Software Volkswagena na początku też był koszmarny. Hyundai/Kia wzięli klucze szyfrowania z tutoriala dostępnego w internecie przez co nawet dziecko może je ukraść. Nie mieli podgrzewania baterii przy dojeździe do ładowarki DC.
Żaden inny samochód nie będzie ogarniał wyłączenia kierunkowskazu po zmianie pasa, bo nie ma pojęcia gdzie się znajduje oprócz tego co daje mu GPS.

Faktycznie nie polecam Tesli nikomu kto nie potrafi obsługiwać smartfona w stopniu średnio zaawansowanym. Ja lubię gadżety i statystyki, więc mnie się podoba.
BTW uważam że Tesla nie powinna kasować statystyk z "Obecną trasa" za każdym razem jak wrzucę P i podniosę tyłek z fotela.
Ale wiesz co? Nie widzę przeszkód żeby zrobili to OTA. Mają doświadczenie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Faktycznie nie polecam Tesli nikomu kto nie potrafi obsługiwać smartfona w stopniu średnio zaawansowanym. Ja lubię gadżety i statystyki, więc mnie się podoba.
BTW uważam że Tesla nie powinna kasować statystyk z "Obecną trasa" za każdym razem jak wrzucę P i podniosę tyłek z fotela.
Ale wiesz co? Nie widzę przeszkód żeby zrobili to OTA. Mają doświadczenie.
To nie kwestia ogarniania smartfona tylko pewnego przyzwyczajenia, nie którzy są early adopters a inni wola poruszać się w znanych schematach.
Narazie tesla nie ogarnia ze bateria LR ma 77kW a nie 72kW bo zuzycie na tablecie jest liczone jak dla 72kW.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zdziwił minie zarzut wyżej sformułowany m/w tak brzmiący : Forum jest mało obiektywne bo zaglądają tu ludzie przy forsie. Jakby posiadanie droższej rzeczy ten obietywizm wykluczało?
To nie brak jest obietywizmu, a tylko może małe jest spektrum.?
Są tu ludzie od aut tanich, średnich cenowo itd. Sam miałem Leafa.

Motto tego wątku pomija sprawę kasy, bo wiadomo ile Tesla kosztuje. Pytanie jest takie, jesli Cie stać to dlaczego coś innego, jak powinno się wybrać Teslę. I dlaczego ją i czy rzeczywiście ją? Wg mnie póki co tak. Ale inni pewnie myślą inaczej?
Jedyny zarzut związany z forsą, to taki, iż Tesla jest za droga aby była jeszcze bardziej popularna .

Druga konkluzja i też jest dziwna, mówiąca że jak auto jest na Firmę i np w leasingu itp , to ten fakt zmienia opinię o nim?
Auta miałem na firmę i nie lub tylko wciągnięte w amortyzację a do tego różnie finansowane, to nie ma nic wspólnego z ocenami. Szczególnie gdy są to samochody do jazdy codziennej normalnej przeciętnej
Trzecia rzecz, to że Tesla jest skomplikowana. Jest ale dla kogoś, kto zrobi zdjęcie telefonem ale już go potem nie potrafi znaleźć, a przelewy tylko na poczcie, itp. To wtedy, faktycznie skomplikowana może być.
Normalnie to prościzna, jak chcesz po porostu tylko jechać, niewiele jest do obsługiwania a na pewno mniej niż w innych autach.
Wsiadasz, pasy, pedal, wajha w dół jedziesz, kierunkowskazy, a hamulec jest niekonieczny.
Zatrzymujesz się, odpinasz pasy, wysiadasz. Tyle.
Niczego nie włączamy i niczego ekstra nie wyłączamy nie ma start nie ma stop
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Z tesla jest jak z aparatem w telefonie. Zbyt proste a działa. Nie musisz ustawić migawki, przesłony zastanowić się nad czułością filmu i ustawić ostrości. Cyk i zajebista fotka, reszta się nie interesuj.
To co zapamiętasz z Tesli to to ze w innym samochodzie w pierwszym odruchu odpalisz wycieraczki 😂
 

Lupus

Posiadacz elektryka
Motto tego wątku pomija sprawę kasy, bo wiadomo ile Tesla kosztuje. Pytanie jest takie jesli Cie stać to dlaczego coś innego, jak powinno się ponoc wybrać Teslę.
W angielskim wątku zalinkowanym w pierwszym poście pada stwierdzenie: "dlaczego ktokolwiek miałby kupować którykolwiek z innych EV, które kosztują od 36 do 42 tysięcy USD, kiedy może kupić przyzwoity używany Model 3 za tę cenę w dzisiejszych czasach".
 
Top