Pomoc w wyborze elektryka do 140 tys. zł z dotacją – jakie modele polecacie? Citroën e-C4, Peugeot e-208, BYD Atto 2?

marcinm9mm

Nowy na Forum
Cześć wszystkim,
rozglądam się za elektrykiem w budżecie do 140 tys. zł brutto, musi być nowy z salonu, płatny gotówką (nie interesują mnie używane, leasing, wynajem). Zakup najwcześniej wrzesień. Chciałbym poznać Wasze opinie. Szukam auta dla żony do mieszanego użytkowania (miasto + trasy), głównie dla 2 osób, z realnym zasięgiem 200–240 km w lecie, zimą mniej jeździmy. Ważne wyposażenie to Android Auto, klimatyzacja i kamera cofania. Mam dostęp do ładowania w domu z fotowoltaiką na starych zasadach. Będzie ładowany praktycznie wyłącznie w domu. Dojazd do ASO w regionie śląskim (Sosnowiec), nie wiem jak to wygląda z Chińczykami i czy tam jest jakiś problem z serwisem. Na razie rozważam modele jak:
  • Citroën e-C3
  • Citroën e-C4 - Warto dopłacać do e-C4, czy w parametrach to samo co C3?
  • Peugeot e-208
  • Opel Frontera Electric
  • Opel Corsa Electric
  • BYD Atto 2 - U chińczyków jakieś problemy z serwisem, częściami?
  • MG 4
Małe odpadają, szukamy średniaka, bądź czegoś nie za dużego. Renalut nie podoba się partnerce, ale widzę, że jest chwalony, warto? Jeśli tak to czemu?

Wczytuję się powoli w poszczególne wątki, ale może wasze wprawne i doświadczone oko pomoże!
  • Jest tu jakiś model, który jest statystycznie najczęściej polecany za całokształt? Coś uniwersalnego, sprawdzonego, jakiś konsensus między użytkownikami różnych innych modeli, marek?
  • Czy macie doświadczenia z tymi modelami?
  • Da się złapać jakieś zniżki w salonie? Jak? Płacę gotówką, biorę na JDG.
  • Jakie inne auta byście polecili w tym budżecie?
  • Jakie są Wasze uwagi co do niezawodności, serwisu czy kosztów (np. OC/AC, opony)?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie – każda opinia się przyda przed jazdą próbną!

Edit: Dzięki za informacje o Hyundaiu Konie w upuście. Jeśli są podobne promocje dajcie znać, bez tego nawet nie sprawdzałbym tego modelu ze względu na cenę.
 
Last edited:

Ev3

Pionier e-mobilności
Zapytałem o Atto 2 i odpadł.
W wynajmie dla osoby fizycznej, kosztuje tyle co Ioniq AWD (na dwa lata. bo na 4 lata BYD już dużo drożej).
Nie chcą sprzedawać - to ich problem.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Fakt.
Ale to też się nie opłaca, bo w takim przypadku dotacja jest niższa.
Już lepiej wziąć jakiś leasing/wynajem tani z wykupem na koniec.
A to już OP sobie zapewne sam rozważy/przeliczy chociaż w pierwszym poście wyraźnie zaznaczył że nie interesuje go wynajem lub leasing.
Nawiasem mówiąc wzmiankowany Atto 2 miał do końca czerwca promocyjny leasing 101% (2 lata) przy wpłacie 30% i wykupie końcowym 60% rata leasingu wychodziła < 500 PLN netto.

Coraz bardziej wchodzimy w off top. Jak tak dalej pójdzie to w końcu ktoś zaproponuje teslę ;)
 

Ev3

Pionier e-mobilności
A to już OP sobie zapewne sam rozważy/przeliczy
Wiadomo, to tylko sugestia/informacja.
chociaż w pierwszym poście wyraźnie zaznaczył że nie interesuje go wynajem lub leasing.
Mógł nie wiedzieć, że taki zakup (za gotówkę) jest de facto droższy.
Nawiasem mówiąc wzmiankowany Atto 2 miał do końca czerwca promocyjny leasing 101% (2 lata) przy wpłacie 30% i wykupie końcowym 60% rata leasingu wychodziła < 500 PLN netto.
Czyli wtedy miałoby to jakiś sens.
I tylko wtedy IMO.

BTW: czy dotyczyło to również zakupu prywatnego?
Coraz bardziej wchodzimy w off top.
Dlaczego?
Atto przecież był na liście....

Na mojej też był, ale raczej z niej wyleciał na ten moment.
 
Top