Pomoc w wyborze skrajnie różnych samochodów

a320neo

Zadomawiam się
Witam!

Bardzo proszę o opinię co lepiej wybrać z podanych przeze mnie opcji, które mogą się wydawać bardzo różne, ale już tłumaczę mój tok rozumowania.

Do dzisiaj mamy w rodzinie elektryczną Corsę w full opcji z 2021 roku. Bardzo fajne autko. Ono zostaje dla żony i chcemy kupić drugi samochód dla mnie(męża i ojca). Mamy rodzinę 2+1 (dziecko 5 letnie).
Samochód chciałbym kupić do końca roku, mam działalność gospodarczą (niestety ryczałt).

Samochody które biorę pod uwagę :
-Tesla 3 highland long range
-Tesla Y juniper (wiem, że trzeba czekać, ale czuję że do końca roku coś będzie wiadomo)
-Kia EV6 AWD full opcja
-Volkswagen ID7 z większą baterią i napęd na tył
-Mercedes EQS 450+

Generalnie pomyślałem, że skoro jest szansa wziąć dopłatę 27k w przyszłym roku, to czemu z tego nie skorzystać.
Stąd pierwsza na cel wyszła Tesla 3 highland. Mieści się w limicie, jest świetnym samochodem, niskie zużycie, dobre osiągi. Minus to mały otwór załadunkowy bagażnika no i wady tesli typu serwis (potencjalnie), brak czujników i radaru.

Następnie zacząłem się martwić, że może sedan jako samochód rodzinny może być za mały i dobrze mieć jednak większy przeskok pomiędzy Corsą. Stąd pomyślałem, że poczekam sobie trochę i może postawie na Juniper.
Zalety te co model 3, większe zużycie, ale bez tragedii. Natomiast nie wiadomo ile trzeba będzie czekać.

Zaraz potem trafiłem na Promocję Kii EV6. Mogę mieć za 220k brutto w pełni doposazona wersję AWD z dużą bateria. Wcześniej nie brałem ev6 pod uwagę, bo rwd jak dla mnie za słabe poza tym tylko przemawiała do mnie wersja GT line AWD, ale się nie łapała na dotacje. Poza tym samochód od początku mi się mega podobał.
Bardzo mi namieszało w głowie pojawienie się promocji.
Wiem natomiast, że ev6 ma swoje problemy również. Co prawda na plus są czujniki parkowania, radar, wygląd. Na minus zużycie energii w porównaniu do Tesli, infotainment oraz potencjalne problemy z centralna jednostką ładowania. Podobno był recall i nowy software, ale różnie ludzie piszą. Za mało czasu minęło od akcji serwisowej, żeby stwierdzić że problem minął.

Później wziąłem na jazdę testowa ID7, bo bjorn bardzo chwalił. I miałem ten samochód na 5 dni. Byłem w dużym szoku, jak świetny jest to samochód i jak oszczędny. Ogrom miejsca z tyłu, duży bagażnik otwierany z szybą. Generalnie mnóstwo plusów. Na minus to, że chciałbym RWD ze względu na genialny promień skrętu i niskie zużycie. Potrafi dorównać tesli model 3 AWD. Ma mniej mocy, ale jest większy i bardziej rodzinny. W stosunku do innych ID, ID7 jest bardzo dobrze wykonany i czuć że klasę wyższy.
Tylko największy minus to cena. Nie załapie się na dotacje.

I tu pojawił się pomysł, żeby ALBO upierać się na dotacje i wtedy w grę wchodzą pierwsze trzy samochody.
ALBO olać dotacje i kupić ID7, bo zauważam w nim dużo plusów i chyba dla naszych potrzeb w tym momencie stał się wyborem numer 1.
No ale skoro zacząłem w ogóle rozważać ID 7, to chciałbym jak zawsze mieć jak najlepsze wyposażenie (nie lubię wybrakowanych modeli). Stąd za takiego ID7 trzeba liczyć jakieś 280k zł. Moja granica mentalna, to 300k za samochód.

No I tu pojawia się ostatni konkurent, który znalazł się w zestawieniu przypadkiem. Zacząłem sprawdzać jakie samochody jestem w stanie kupić w cenie do 300k zł, od pierwszego właściciela, bezwypadkowe itd
Tak, żeby decydując się kupić ID 7 za taką cenę nie mieć później pretensji do siebie, że coś przegapiłem.
Ku mojemu zdziwieniu za 300k można kupić wersję demo EQS 450+ bezpośrednio od dealera... To mi już całkiem namieszało w głowie. Pomijając kwestie wyglądu, to zasięg i komfort, który daje EQS 450+ deklasyfikuje wszystkich w takiej cenie :D
Samochód na ponad 5,2 metra, ale obie osie skrętne i promień zawracania lepszy niż model 3 czy EV6.
Jest to RWD, ale takim samochodem mam wrażenie, że nie ma potrzeby szaleć. Nie do tego jest stworzony :D
Z minusów, to to że jest to demo z 2022 roku, MOŻE być mało praktyczny w mieście, ale w trasie poezja.

Po jakimś czasie jednak tesla zrobiła event o swoich robotach i znów zacząłem myśleć, czy nie lepiej jednak pójść w tesle... A konkretnie poczekać na junipera.

Jeśli ktoś ma ochotę się wypowiedzieć, co by wybrał na moim miejscu, to będę bardzo wdzięczny.
Uważam, że warto jest rozmawiać. Często się zdarza, że ktoś zwróci uwagę na coś, czego w ogóle nie brałem pod uwagę lub nie wiedziałem wcześniej.
Także zapraszam do dyskusji :)
 

Anderus

Zadomawiam się
Blednie przy ponad 100 tys od Hyundaia....
Nie dziwi mnie to, EV od Hyundaia w Polsce sprzedają się dramatycznie słabo, a czas oczekiwania na samochód jest dosyć długi, w tamtym roku byłem na testowej jeździe Ioniq 5 i sprzedawca bez cienia zażenowania rzucił terminem rok do półtora roku oczekiwania na zamówioną konfigurację, nie wiem jak jest w tym roku ale nie liczę na nic lepszego. Gdzieś tutaj czytałem, że w niektórych lokalizacjach nie liczą na jakąkolwiek sprzedaż modelu EV.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie dziwi mnie to, EV od Hyundaia w Polsce sprzedają się dramatycznie słabo, a czas oczekiwania na samochód jest dosyć długi, w tamtym roku byłem na testowej jeździe Ioniq 5 i sprzedawca bez cienia zażenowania rzucił terminem rok do półtora roku oczekiwania na zamówioną konfigurację, nie wiem jak jest w tym roku ale nie liczę na nic lepszego.
Możesz wejść do dowolnego salonu i kupić od ręki.
Pewnie wtedy też tak było, bo auta są też z 2023 roku.
 

qb4hkm

Posiadacz elektryka
Najlepiej przejechać się każdym. Jeśli się mieścicie do 3 i Ci przypasi po jeździe to bierz, jak za mała to czekaj na Junipera, no chyba że ze względu na działalność potrzebujesz w tym roku... to zgryz...
 

blazej

Pionier e-mobilności
No właśnie.

Bo nie trzeba aplikacji uruchamiać....
Na ionity niektóre auta też nie muszą.
Nie tylko dlatego. Ostatnio ustawiam sporo tras na ABRP i ustawienie na same SuC zwykle daje czas taki sam lub do 10 minut dłuższy. Np. Rzym tylko po SuC daje 18h52min ostatnio, a Rzym wszystko poza SuC dawał 19h05min i tylko 2/6 to w ogóle było ionity. Na dodatek trasa poza SuC prowadziła przez stację, z których tylko jedna na sześć miała więcej niż 6 wtyczek, podczas gdy trasa na SuC prowadziła przez stacje, z których tylko jedna miała mniej niż 20 wtyczek (konkretnie to 16). Jak wyjdzie w praniu, to sam się przekonam.

Zresztą - dla mnie to akurat mało istotne, że tej aplikacji nie trzeba uruchamiać. Jak będzie wszędzie dostęp dla innych aut do SuC, to jak dla mnie ta przewaga Tesli znika. Generalnie dla mnie główna przewaga to jest to, co wszyscy uważają za wady tego auta + oszczędność w trasie (bo do takiej jazdy po mieście jeszcze nie daj Boże z Sentry to już różnie) + wspaniały wręcz system info - znakomity ekran, świetnie przyciemnia się po zmroku nie powodując uczucia oślepienia, bardzo responsywny, no bajka

Gdyby w innych autach dawali dokładnie taki sam system info i podobne koncepcyjnie wnętrze, to pewnie Tesli bym nie wybrał.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Zresztą - dla mnie to akurat mało istotne, że tej aplikacji nie trzeba uruchamiać. Jak będzie wszędzie dostęp dla innych aut do SuC, to jak dla mnie ta przewaga Tesli znika.

Ale przecie na otwartych SuC kierowcy samochodów innych niż Tesla muszą używać Teslowej apki aby się naładować, więc przewaga wciąż istnieje. Nie wspomnę o różnicy ceny Tesla i non-Tesla.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Z mojej perspektywy uruchomienie tej aplikacji to akurat żaden problem, a użytkownik Tesli z kolei zapłaci więcej na ionity. Więc z mojej wielkiej różnicy tutaj nie ma.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jak się zastanawiałem nad autem to widziałem, że tam jakieś bonusy w postaci kart na ionity bodaj producenci dawali. Kia Charge Plus bodaj dawało 70 gr zniżki na wielu stacjach, na pewno Greenway tam był i ionity. I był za darmo na dwa lata jak się interesowałem. Ale generalnie i tak Teslarze mają najtaniej w Europie zachodniej sumarycznie to na pewno w sumie.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jak się zastanawiałem nad autem to widziałem, że tam jakieś bonusy w postaci kart na ionity bodaj producenci dawali. Kia Charge Plus bodaj dawało 70 gr zniżki na wielu stacjach, na pewno Greenway tam był i ionity. I był za darmo na dwa lata jak się interesowałem. Ale generalnie i tak Teslarze mają najtaniej w Europie zachodniej sumarycznie to na pewno w sumie.
To jest po prostu abonament, tyle tylko że wliczony w cenę auta. Potem już musisz płacić. W Tesli musiałbyś płacić od początku (można doliczyć do ceny auta).
 
Top