Posiadacze starszych tesli - jak tam degradacja?

tokwi

Pionier e-mobilności
Też na to liczę. Mało tego, ja liczę że dla kilkunastu milionów identycznych w sumie samochodów będzie się opłacać rozwijać rynek upgrade baterii do większych pojemności w rozsądnych cenach.
Możliwość włożenia baterii o większej pojemności to już dziś nawet serwisie Tesli rzeczywistość, więc kwestie zmian w papierach można już dziś badać. Choćby przekładka TM3 Daniela, która dostała inną większa pojemność i zmienioną chemię.
Ale taka przekłada na 2x większą pojemność, jak ostatnio było na YT w Leafie I - to byłoby to co trzeba :)
 

KrzysztofFly

Moderator
W telefonach czy laptopach nie raz miałem że zamiennik mi puchł. Samochód jednak to trochę poważniejsza kwestia mogaca narobić więcej szkód.
A mi w chyba w trzech Samsungach (telefonach i tabletach) spuchły oryginalne baterie, więc to niekoniecznie musi być problem tanich zamienników, chociaż faktycznie ryzyko w zamiennikach chyba znacznie większe.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
A mi w chyba w trzech Samsungach (telefonach i tabletach) spuchły oryginalne baterie, więc to niekoniecznie musi być problem tanich zamienników, chociaż faktycznie ryzyko w zamiennikach chyba znacznie większe.
W kontekście tych Samsungowskich saszetek i ostatnio nagłaśnianej akcji Mini Electric, w których też są saszetki Samsunga, zastanawiam się na ile kształt ogniw przekłada się na puchnięcie. W i3 nie było chyba z tym problemów. Saszetki SVOLTa sa też w C4 czy nowym Mini i Aceman’ie, hybrydach BMW.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Właśnie z nadzieją na taką procedurę serwisową wybierałem popularnego elektryka - Teslę.
Nie żyję oczekiwaniem, że jej bateria będzie wieczna, tylko nadzieją, że taki serwis będzie możliwy, popularny i będzie przypominał to co znam z wymiany baterii w telefonie - 1 raz zmieniałem to niby coś wiem.
.... ale czekaj nie tylko telefonie, bo skrzynię CVT zmieniałem już 2 razy! Czyli liczę, że zawożę autko np. do Sylwka i za tydzień odbieram sprawdzone z gwarancją na wymienioną baterię, którą zostawiam w rozliczeniu, a całość kosztuje mnie <20% nowej skrzyni z ASO.
Toyotoskie cvt zmieniales ?
 

tokwi

Pionier e-mobilności

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja zrobiłem test w trybie serwisowym i mam 90% pojemności (przy przebiegu 66 tys km i 3,5 roku ). Zasięg przy 100% pokazuje 490 km.
U mnie bateria dostępna na start była 70kWh.
W uzupełnieniu. Jak robiłem ten test po 2 latach użytkowania to miałem 92%.
Czyli po początkowym spadku 8% teraz w 1,5 roku spadło tylko 2%.
Przypuszczam, że największy spadek to był w pierwszym roku, w trakcie pasywacji ogniw.
 
Top