Power Dot

nnnnn

Pionier e-mobilności
Generalnie gdyby któraś sieć (Lidl, Kauf, Biedra, etc.) pozwoliła się ładować z sensownymi prędkościami dzięki kartom lojalnościowym i przeliczniku nawet 10PLN wydane:1kWh załadowany (bardzo optymistyczne założenie) to zostałbym fanem jednej sieci. Patrząc na domowy budżet na takie podstawowe potrzeby wychodzi między 2.5-3.5k PLN i gdybym dzięki temu mógł załadować 250-350kWh to nie praktycznie nie ładuję się w domu bo średnie zużycie miesięczne po pełnym roku wyszło 326kWh.
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Generalnie gdyby któraś sieć (Lidl, Kauf, Biedra, etc.) pozwoliła się ładować z sensownymi prędkościami dzięki kartom lojalnościowym i przeliczniku nawet 10PLN wydane:1kWh załadowany (bardzo optymistyczne założenie) to zostałbym fanem jednej sieci. Patrząc na domowy budżet na takie podstawowe potrzeby wychodzi między 2.5-3.5k PLN i gdybym dzięki temu mógł załadować 250-350kWh to nie praktycznie nie ładuję się w domu bo średnie zużycie miesięczne po pełnym roku wyszło 326kWh.
Ale programy lojalnościowe nie powstały po to aby oddawać back-end-rabat - oczekujesz ca. 15%.
One są po to aby:
1. tanio budować lojalność (bo dla zdrowia psychicznego nie przeliczasz nigdy ile kosztuje Cię w zakupie 1 punkt)
2. oraz prać kasę (wyobraź sobie że np chrześniak orlena który dostaje w prezencie kartę z 7cyfrową punktacją, która idzie w koszt marketingu - tak kiedyś jeździło z losami w loterii 3 słonie)
Konkludując, nie ma takiej opcji na stały 15% upust w FMCG, chyba że ceny zakupu będą dynamicznie rosły.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Postawienie systemu rabatujacego dla EV nigdy by biedronce nie zwróciło. Nie przy tej skali.
Poza tym jak pisałem wyżej zarządzanie portfelem energii jest bardzo kosztowne.
Skoro jest wymóg to outsourcuja to i mają z głowy.
Wrócą do tematu jak się zrobi skala.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ale programy lojalnościowe nie powstały po to aby oddawać back-end-rabat - oczekujesz ca. 15%.
One są po to aby:
1. tanio budować lojalność (bo dla zdrowia psychicznego nie przeliczasz nigdy ile kosztuje Cię w zakupie 1 punkt)
2. oraz prać kasę (wyobraź sobie że np chrześniak orlena który dostaje w prezencie kartę z 7cyfrową punktacją, która idzie w koszt marketingu - tak kiedyś jeździło z losami w loterii 3 słonie)
Konkludując, nie ma takiej opcji na stały 15% upust w FMCG, chyba że ceny zakupu będą dynamicznie rosły.
Dlatego piszę, że zostałbym fanem jednej sieci, ale raczej tak nie będzie. Zobaczymy. A jak to jest "na Zachodzie" czy UK? Ładowarki są tam już płatne, czy są jakieś bonusy za lojalność względem sieci?
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Dobry pomysł na odcinek dla Bjorna jeśli w ogóle coś takiego istnieje w Norwegii. Co jak co ale w tym kraju rynek jest na tyle duży (procentowo) że jeśli ma się coś takiego spinać biznesowo to tam. UK, Niemiec, Francji czy USA też nie wykluczałbym
 

luki

Posiadacz elektryka
Dlatego piszę, że zostałbym fanem jednej sieci, ale raczej tak nie będzie. Zobaczymy. A jak to jest "na Zachodzie" czy UK? Ładowarki są tam już płatne, czy są jakieś bonusy za lojalność względem sieci?
W Lidlu jest płatne. Można w aplikacji zmienić na chwilę język/kraj i pokaże ceny np w Niemczech.
A to AC nie podlega UDT?
Też podlega, jako publiczna stacja. Hotel (tylko dla gości) chyba (?) nie musi zgłaszac do UDT. 4 słupki AC pewnie wychodzą taniej niż jedna DC.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
A jak to jest "na Zachodzie" czy UK? Ładowarki są tam już płatne, czy są jakieś bonusy za lojalność względem sieci?

W UK Lidl jest płatny chyba od ok. 3 lat (o ile nie więcej). Zasadniczo nie ma bezpłatnych ładowarek DC (poza dealerami Nissana, którzy oferują bezpłatne CHAdeMO dla klientów).

Czasami są bonusy czy referale poprzez apki różnych sieci, więc jakoś ceny można deczko obniżyć. W Lidlu, żadnych zniżek chyba nie ma, ale oni są relatywnie tani względem reszty (65p/kWh za ładowarkę 50kW względem ok. 79p/kWh reszty ładowarek DC - bez SuC)
 

miv

Fachowiec
Nie wiem jak u Ciebie @nabrU , ale tu w Edynburgu, ładowarki przy Lidlach czy innych supermarketach, nie mają nic wspólnego z tymi marketami, oprócz tego, że w obrębie parkingów są. O darmowe ładowanie trudno na takich ładowarkach, w okolicy została jedna opcja przy Sainsbury (słupek PodPoint z dwoma gniazdami na 7 kW). Reszta płatna.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Dokładnie o tym pisałem kilka postów wyżej @miv tutaj:

Lidl i Tesco to PodPoint tyle, że pomalowane w barwy supermarketowe.
 
Last edited:
Top